۰

سرویس انجام تراکنش پیامکی رمزارزها در ونزوئلا برقرار شد

تاریخ انتشار
شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۳
سرویس انجام تراکنش پیامکی رمزارزها در ونزوئلا برقرار شد
سرویس انجام تراکنش پیامکی رمزارزها در ونزوئلا برقرار شد
 
آی‌تی‌من- سرویس‌های ضعیف و کم سرعت اینترنت، از این پس مانعی برای مردم ونزوئلا برای پرداخت با رمز‌ارز نیست.

کریپتولاگو (Criptolago) که یک صرافی رمزارز در ونزوئلاست، هفته پیش اعلام کرد که سرویسی برای پردازش تراکنش‌های رمز‌ارز از طریق پیامک تلفن همراه راه‌اندازی کرده که نیازی به وجود اتصال اینترنت ندارد.

بنا به اعلام کریپتولاگو، راه‌اندازی این سرویس در واکنش به فراخوان نیکولاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا از شرکت‌ها برای ایجاد مکانیسم‌های پرداخت موازی با سیستم سنتی بانکی انجام شده است.

مادورو در این فراخوان بر نیاز به ایجاد سیستم‌های پرداخت آفلاین سازگار با رمزارز اختصاصی این کشور، پترو، تاکید کرده بود.

اما سیستمی که کریپتولاگو توسعه داده، محدود به رمزارز پترو نیست و امکان تراکنش آفلاین تمامی توکن‌های فهرست شده در این پلتفرم را فراهم می‌کند. به بیان  دیگر، مردم ونزوئلا از این پس می‌توانند رمزارزهای پترو، بیت‌کوین، لایت‌کوین، دش و گلافکو (توکن بانک سرمایه‌گذاری رمزارز ونزوئلا) را به صورت آفلاین تبادل و ارسال کنند. این پلتفرم ماژولی هم برای تراکنش‌های مبتنی بر بولیوار، واحد پول رسمی ونزوئلا، دارد.

این سرویس فعلا برای کاربران ثبت شده در دسترس است؛ اما فرایند استفاده و توسعه پایگاه کاربری آن ساده است. مشکل ونزوئلا در حال حاضر عدم ثبات قیمت پترو است که استفاده از آن را به عنوان ابزار واقعی تبادلات مالی دشوار می‌سازد. برای مثال، در حالی که منابع رسمی دولتی می‌گویند هر پترو 58.9 دلار به ازای هر توکن ارزش دارد، این رمزارز در صرافی‌های محلی با قیمت‌های پایین‌تر معامله می‌شود. قیمت پترو، هفته گذشته در صرافی رمزارز آمبرس (Amberes) حدود 11.5 دلار و در کریپتولاگو نزدیک به 20 دلار بود.

کریپتولاگو را می‌توان مناسب‌ترین پلتفرم در ونزوئلا برای ارایه‌ راهکارهای پیشرفته ترویج استفاده از رمز‌ارزها باشد. این صرافی پیش از راه‌اندازی سیستم پرداخت آفلاین، با گلافکو نیز همکاری کرده بود تا به مشتریان این شرکت، امکان پردازش پرداخت‌های رمزارز با کارتی مشابه کارت اعتباری را بدهد. این کارت هم اکنون در ونزوئلا بسیار محبوب شده است.

البته پلتفرم کریپتولاگو، نخستین سرویس ارسال رمزارز با پیامک نیست و چنین سرویس‌هایی از سال 2018 در این کشور راه افتاده که شناخته‌شده‌ترین این سرویس‌ها Dash text نام دارد. Dash text یک کیف پول آفلاین رمزارز Dash در ونزوئلاست. این سرویس هم اکنون بیش از 8 هزار کاربر فعال در آمریکا، کلمبیا، برزیل، اسپانیا و ونزوئلا دارد و کاربران این سرویس، کافی است که یک پیامک بفرستند و Dash text تراکنش آنها را به انجام می‌رساند.

Dash text از ژانویه 2019 تا کنون بیش از 5456 تراکنش آفلاین داشته است که عمده آنها درون ونزوئلا بوده است.

به گفته لورنزو ری، مدیر ارشد فناوری Dash text این سرویس روزانه به طورمتوسط 4 تراکنش آفلاین در روز دارد؛ در حالی که تا پیش از سقوط بازار در اواسط ماه مارس، این تعداد به روزانه 30 تراکنش می‌رسید.

وی می‌گوید: افت قیمت رمزارز Dash موجب شده که افراد کمتری علاقه به سرمایه‌گذاری روی آن را دارند؛ علاوه بر این، ما با کمبود سرمایه مواجه شده بودیم و نمی‌توانستیم فعالیت را در سطح بالا ادامه دهیم.

وی افزود: در ماه فوریه، ما مجددا جذب سرمایه کردیم و توانستیم تعداد تراکنش‌ها را به ده مورد در روز برسانیم، ولی در ماه مارس با شیوع ویروس کرونا، همه چیز متوقف شد.

کریپتولاگو هنوز آمار فعالیت و تراکنش‌های پلتفرم خود را منتشر نکرده، اما با توجه به وضعیت ناپایدار اینترنت در ونزوئلا و تورم افسار گسیخته در این کشور که مردم را نسبت به نگهداری پول در بانک بی علاقه می‌کند، می‌توان انتظار موفقیت این سرویس را داشت.
 
مرجع : decrypt.co
کد مطلب : ۲۷۳۵۷۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما