۰
همزمان با افزایش سرقت گوشی!

سامانه شاد تقاضا برای گوشی هوشمند را بالا برد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۲:۲۶
سامانه شاد تقاضا برای گوشی هوشمند را بالا برد
سامانه شاد تقاضا برای گوشی هوشمند را بالا برد

آی‌تی‌من- بازار موبایل کشور با افزایش ناگهانی تقاضا و تا حدودی کاهش عرضه به دلایل مختلف با عدم توازن جدی مواجه شده است. این موضوع تا حد زیادی باعث افزایش قیمت انواع گوشی تلفن همراه شده است.

بعد از شیوع کرونا، عملاً فرایند واردات این کالا به کشور با توجه به عدم فعالیت کشورهای صادرکننده با مشکل جدی رو به رو شد. این درحالی است که با تعطیل شدن مدارس سیستم آموزشی کشور به سمت استفاده پر سرعت از فضای مجازی و سامانه شاد حرکت کرد که همین موضوع افزایش شدید تقاضا در بازار تلفن همراه کشور را در پی داشت.

به هر ترتیب با افزایش تقاضا و کاهش عرضه به دلایل یاد شده هم اکنون روند عرضه و تقاضا در بازار به هم خورده و به همین جهت شاهد رشد چشم گیر قیمت‌ها در بازار هستیم.

به گزارش تسنیم این درحالی است که پیگیری‌ها از مقامات مرتبط در این بخش نشان می‌دهد، طی دو هفته آینده با فعالیت مجدد کشورهای صادرات کننده به خصوص امارات و افزایش عرضه در بازار داخلی می‌توان انتظار کاهش نسبی قیمت‌ها را داشت.

با این حال بر اساس گزارش‌های رسیده از بازار، این روزها قیمت گوشی علیرغم افزایش میزان تقاضا، بالا رفته و فروشندگان دلیل این موضوع را افزایش بهای ارز می‌دانند.

اگرچه در بالا اظهار امیدواری شده که قیمت گوشی با توجه به افزایش واردات کاهش یابد، اما با توجه به بالا بودن نرخ ارز نمی‌توان انتظار کم شدن بهای گوشی‌‌های موبایل را داشت. از سوی دیگر تعطیلی یک ماهه بازار موبایل مزیدی است بر علت تا کاسبان این صنف عدم درآمدزایی را طی چند ماه آینده با افزایش قیمت گوشی جبران کنند.

اما ظاهرا علاوه بر افزایش تقاضای خرید گوشی‌های هوشمند، سرقت موبایل نیز رشد قابل توجهی در کشور داشته است. در همین رابطه سرکلانتر هفتم پایتخت از دستگیری ۲ موبایل قاپ که در اطراف بیمارستان اکبر آبادی و بازار مولوی مرتکب ۴۵ فقره موبایل قاپی شده بودند، خبر داد.

سرهنگ دوستعلی جلیلیان گفت: تعدادی از شهروندان طی تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ ماموران کلانتری ۱۱۶ مولوی را در جریان سرقت گوشی همراهشان قرار دادند و اظهار داشتند، در شامگاه روز حادثه در حال مکالمه با گوشی همراهمان بودیم که راکب و ترک نشین یک دستگاه موتورسیکلت گوشی همراهشان را قاپیده و از محل متواری شده‌اند.

وی با بیان اینکه در بررسی پروند‌های ارجاعی مشخص شد که سرقت در اطرف بیمارستان اکبر آبادی و بازار مولوی اتفاق افتاده است افزود: گشت زنی‌های انتظامی برای شناسایی متهمان افزایش یافت تا اینکه ساعت ۲۱:۰۰ پنجم اردیبهشت ماه تیم عملیات کلانتری مولوی موفق شدند هر دو متهم را در خیابان شهر زاد حوالی بیمارستان مشاهده و در یک عملیات تعقیب و گریز موتورسیکلت آنان را متوقف و هر دو موتورسوار را دستگیر کنند.

جلیلیان با بیان اینکه در بازرسی از متهمان ۲۲ و ۲۰ ساله ۴ دستگاه گوشی سرقتی کشف شد ادامه داد: هر دو متهم سابقه دار در کلانتری به ۴۵ فقره موبایل قاپی اعتراف کردند.

سرکلانتر هفتم پایتخت با بیان شناسایی ۱۵ مال باخته در این رابطه گفت: باتحقیقات اولیه و محرز شدن جرایم ارتکابی هر دو متهم برای شناسایی سایر مال باختگان روانه دادسرا شده‌اند.

این در حالی است که چندی پیش رییس پلیس پایتخت نیز گفته بود: نمی‌شود ردزنی موبایل را برای همه انجام داد. یک دلیل تعداد زیاد گوشی‌های سرقتی است و دلیل دیگر آن این است که برخی از مجرمین شگردهایی دارند که مانع این کار می‌شود.

سردار حسین رحیمی پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ردزنی موبایل برای تمامی مال باختگان انجام می‌شود یا نه؟ اظهار داشت: نمی‌شود ردزنی موبایل برای همه افراد جامعه انجام شود.

وی افزود: یک دلیل آن بحث تعداد زیاد گوشی‌های سرقتی است و دلیل دیگر آن بحث این است که مجرمین شگردهایی دارند که مانع این کار می‌شود.

رییس پلیس پایتخت گفت: در برخی از مواقع مجرمین می‌دانند که باید چه کار انجام دهند تا رد موبایلی که به سرقت برده اند از سوی پلیس زده نشود.

سردار رحیمی گفت: پلیس پیشگیری، کار فیزیکی و کنترل و همچنین کارهای اطلاعاتی و عملیاتی را در سرقت‌ها و موارد پیشگیری انجام می‌دهد و پلیس آگاهی امکان رد زنی و کشف جرم را دارد.


 
مرجع : تسنیم
کد مطلب : ۲۷۳۶۱۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما