کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آغاز پرداخت تسهیلات به کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا

ايسنا , 21 ارديبهشت 1399 ساعت 6:23

پرداخت تسهیلات حمایتی به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا این هفته آغاز می‌شود و یک میلیون واحد کسب و کار که مشمول دریافت تسهیلات شناخته شده‌اند پس از دریافت پیامک وزارت کار باید به سامانه کارا مراجعه و اطلاعات خود را برای دریافت تسهیلات ثبت کنند.



آی‌تی‌من- برابر اعلام وزارت کار ۱۳رسته شغلی شناسایی شده که بیشترین آسیب را از شیوع ویروس کرونا متحمل شده و دارای لیست بیمه در قالب کارفرمایی یا خویش فرمایی هستند، می‌توانند از تسهیلات حمایتی کرونا استفاده کنند.

این ۱۳ رسته شغلی در صورتی که سال گذشته فعال بوده و هنوز هم فعال باشند و نیروهای کار خود را در سال جاری تعدیل نکرده و کارگران آنها از بیمه بیکاری استفاده نکرده باشند، از سوی ستاد ملی کرونا برای پرداخت تسهیلات حمایتی انتخاب و معرفی خواهند شد.

پرداخت تسهیلات به بنگاه‌ها و کارگاه‌های ‌آسیب دیده از کرونا از جمله سیاست‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور حفظ اشتغال بنگاه‌ها و صیانت از نیروهای کار است و همچنان که پیش از این اعلام شده، قرار است از این هفته ثبت نام در سامانه کارا و پرداخت تسهیلات کرونا آغاز شود.

در فرایند ثبت نام و بهره‌مندی واحدهای کسب و کار از تسهیلات مذکور، وزارت کار با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی به یک میلیون واحد کسب و کار که آنها را مشمول دریافت این تسهیلات دانسته، پیامک ارسال می‌کند و کارفرمایان به محض دریافت پیامک می‌توانند با مرجعه به سامانه کارا  اطلاعات خود را به ثبت برسانند.پس از این مرحله، اطلاعات کارفرمایان به بانک‌ها ارسال و روند پرداخت تسهیلات آغاز می‌شود.

برابر اعلام وزارت کار نرخ سود تسهیلات ۱۲ درصد بوده و مراحل پرداخت آن به کارفرمایان تا پایان خرداد ماه صورت می‌پذیرد.

پیش از این در ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب شد که به ازای هر کارگر شاغل مبلغ ۱۲ میلیون تومان به هر کارگاه پرداخت شود و چنانچه نوع شغل به گونه‌ای باشد که بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا کارگاه تعطیل شده باشد، این مبلغ به ازای هر کارگر ۱۶ میلیون تومان خواهد بود.

دوره بازپرداخت این تسهیلات پس از یک دوره تنفس از مهرماه سال جاری و به مدت دو سال است و وثایقی که برای دریافت این تسهیلات از سوی بانکها اخذ خواهد شد، متفاوت و با ارائه سفته و معرفی ضامن عملیاتی می‌شود.

جالب اینجاست که با مراجعه به سامانه کارا و کلیک روی لینک تسهیلات کرونا، پیامی نشان داده می‌شود که سامانه اعطای تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در حال راه اندازی است.

 


کد مطلب: 273647

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/273647/آغاز-پرداخت-تسهیلات-کسب-کارهای-آسیب-دیده-کرونا

ITMen
  https://www.itmen.ir