۱
۰

ایلان ماسک: کارخانه تسلا را باز کردم، اگر می‌خواهید دستگیرم کنید!

اعلام آمادگی مقامات چند ایالت از جمله تگزاس برای پذیرایی از ماسک و کارخانه تسلا
تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۴:۵۳
ایلان ماسک، بنیان گذار تسلا و گاوین نیوسام، فرماندار کالیفرنیا
ایلان ماسک، بنیان گذار تسلا و گاوین نیوسام، فرماندار کالیفرنیا
  
آی‌تی‌من- بر اساس مقررات کالیفرنیا، کارخانه‌ها به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، باید همچنان بسته بمانند. اما ایلان ماسک با بازگشایی کارخانه تسلا این مقررات را زیر پا گذاشته است.
 
این درگیری بین ماسک و مقامات محلی کالیفرنیا در حالی رخ داده که شهرها و ایالت‌های مختلف در آمریکا به دنبال‌ راهکارهایی برای بازگشایی مراکز اقتصادی و صنعتی هستند. شیوع ویروس کرونا موجب تعطیلی این مراکز اقتصادی شده و ده‌ها میلیون آمریکایی را مجبور به خانه‌نشینی کرده است.
 
اوایل هفته جاری، ماسک تهدید کرده بود که اگر اجازه گشایش کارخانه تسلا را به او ندهند، کالیفرنیا را ترک می‌کند و  کارخانه تسلا را به تگزاس یا نوادا منتقل خواهد کرد.
 
تسلا دیروز در نامه‌ای، با اشاره به دستور فرماندار کالیفرنیا که اجازه بازگشایی کارخانه‌ها را می‌دهد، گفته است که کارکنان این شرکت از روز یکشنبه به محل کار خود بازگشته‌اند.
 
در این نامه که با عنوان «مرخصی تمام شد و ما به سر کار و تولید بازگشته‌ایم» خطاب به کارکنان تسلا منتشر شده، آمده است: ما خوشحالیم که به محل کار بازمی‌گردیم و برنامه مفصلی برای محافظت از شما داریم.
 
ماسک نیز در توییتی که دیروز منتشر کرد، با اعلام آغاز دوباره تولید، نوشته است که او نیز به کارکنان خط تولید خواهد پیوست.
 
وی ادامه داده: اگر قرار است کسی بازداشت شود، درخواست من این است که فقط من باشم.
 
مقامات سلامت و بهداشت آلامدا، شهری که کارخانه فرمونت تسلا در آن واقع شده، جمعه و شنبه گذشته اعلام کرده بودند که این کارخانه، تا زمانی که مقررات قرنطینه برقرار است، باید بسته بماند.

بر اساس دستور مقامات این شهر، تخطی‌کنندگان از این  دستور با جریمه، زندان یا هر دو مواجه خواهند شد.
 
یک سخنگوی پلیس فرمونت دیروز گفت که این نهاد به دستور مقامات بهداشتی، مقررات قرنطینه را اعمال می‌کند. وی افزود: گفته شده که مقامات شهری به صورت مستقل با تسلا مشغول مذاکره‌اند.
 
از سوی دیگر، استیون منوچین، وزیر خزانه داری ایالات متحده نیز دیروز از مقامات ایالت کالیفرنیا درخواست کرد که اقدامات لازم را به منظور کمک به تسلا برای بازگشایی کارخانه انحام دهند.

وی گفته است که این تنها کارخانه تسلا در آمریکاست و اگر کالیفرنیا می‌خواهد این کارخانه را نگه‌دارد، بهتر است با تسلا همکاری کند.

گاوین نیوسام، فرماندار کالیفرنیا نیز دیروز با بیان اینکه چند روز قبل با ماسک صحبت کرده است، گفت: دغدغه‌های بنیان‌گذار تسلا ما را بر آن داشت که مرحله اول بازگشایی کارخانجات را از هفته گذشته آغاز کنیم.

نیوسام در جریان سخنرانی ارایه گزارش روزانه مرتبط با ویروس کرونا افزود: من نه تنها تسلا را می‌شناسم، بلکه با بنیان‌گذارش هم سالهاست که آشنا هستم.

وی گفت: من برای فناوری، روح نوآوری و رهبری او احترام ویژه‌ای قایل هستم.

تسلا یکشنبه گذشته علیه مقامات شهری آلامدا اقامه دعوا کرده و مدعی است که مسوولان این شهر، با نقض دستور نیوسام مبنی بر بلامانع بودن  بازگشایی کارخانه‌ها، قانون  اساسی کالیفرنیا را نقض کرده‌اند.

تسلا علاوه بر کارخانه فرمونت، یک کارخانه نیز در شانگهای چین دارد و در حال  ساخت کارخانه دیگری در برلین آلمان است.

ماسک پیش از این از قصد خود برای راه‌اندازی کارخانه دوم تسلا در خاک ایالات متحده پرده برداشته بود و احتمال آن می‌رود که هدف او، ایجاد کارخانه‌ای در تگزاس باشد.

از روز یکشنبه که ماسک تهدید ترک کالیفرنیا را مطرح کرد، مقاماتی از ایالت‌های تگزاس، جورجیا، یوتا، اوکلاهما و نوادا با او تماس گرفته و او را تشویق کرده‌اند که کارخانه‌اش را به ایالت آنها منتقل کند. از جمله یکی از مقامات ایالتی تگزاس، با دعوت از ماسک برای بازدید، اعلام کرد که این ایالت برای فراهم کردن شرایط برای انتقال کارخانه تسلا  آمادگی کامل دارد.

ریچارد کورتز، قاضی ایالتی شهر هیدالگو تگزاس که ماسک را تشویق به نقل مکان کرده، در توییتی خطاب به ماسک نوشت: ما یک فرماندار مشتاق و طرفدار کسب و کار داریم و آنچه دیگر در این ایالت وجود ندارد، اجبار به ماندن در قرنطینه خانگی است.

ایلان ماسک نیز در پاسخ، از توجه وی قدردانی کرده است.
 
مرجع : Reuters
کد مطلب : ۲۷۳۶۵۸
نظرات شما
خوب
thanks for news
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما