۰
به طول 37هزار کیلومتر

فیس‌بوک دور آفریقا فیبر می‌کشد

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۵۳
فیس‌بوک دور آفریقا فیبر می‌کشد
فیس‌بوک دور آفریقا فیبر می‌کشد
 
آی‌تی‌من- فیس‌بوک با همکاری شرکت‌هایی مانند چاینا موبایل، ام‌تی‌ان افریقای جنوبی، اورنج فرانسه و ودافون انگلستان به همراه اپراتورهای محلی، پروژه 2Africa  را به منظور نصب کابل فیبرنوری زیردریایی، دورتادور قاره افریقا اجرا می‌کند. در این پروژه، شرکت آلکاتل سابمارین نتورکز (Alcatel Submarine Networks) که زیر مجموعه نوکیا است، حدود 37 هزار کیلومتر کابل مورد نیاز را تامین می‌کند. فیس‌بوک مدعی است که این میزان کابل تقریبا به اندازه محیط زمین است. البته هنوز مشخص نیست که فیس‌بوک و شرکایش چه میزان در این پروژه سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

بنا به پست وبلاگی فیس‌بوک که چهارشنبه گذشته منتشر شد، هدف نخست از اجرای این پروژه، افزایش ارتباطات در قاره آفریقاست که در حال حاضر از نظر اتصال به اینترنت، در انتهای فهرست قاره‌های جهان قرار دارد.

با اجرای این پروژه 23 کشور در اروپا، خاورمیانه و اروپا به هم متصل می‌شوند. فیس‌بوک اعلام کرده که این کابل زیردریایی، سه برابر کل ظرفیت کنونی شبکه کابل‌های زیردریایی افریقا در حال حاضر را تامین می‌کند.

فیس‌بوک همچنین با بیان اینکه در پروژه 2Africa به جای فیبر مس، از فیبر آلومینیوم استفاده شده، اعلام کرده که به این ترتیب کارایی فیبرها و ظرفیت شبکه افزایش می‌یابد.

فیس‌بوک هم‌اکنون در حال ایجاد مسیر جدیدی است که دریای سرخ را به مدیترانه متصل می‌کند که اولین پروژه ده‌سال اخیر از این نوع در منطقه مورد نظر است.


 
کد مطلب : ۲۷۳۶۶۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما