کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سانسور اخبار رسانه‌های روس در فیس‌بوک

مهر , 20 فروردين 1401 ساعت 23:37

فیس‌بوک مدعی شده فعالیت‌های هکری، شبکه‌های تأثیرگذاری و حمایتی و فعالیت‌های مخربی را در این شبکه اجتماعی در ارتباط با جنگ اوکراین شناسایی و حذف کرده است.



آی‌تی‌من- این شرکت افزوده فعالیت‌های بیشتری را انجام خواهد داد تا جلوی انتشار اخبار جنگ اوکراین توسط صفحات وابسته به دولت روسیه را بگیرد. فیس‌بوکتمامی مطالبی که از سوی رسانه‌های داخل روسیهمنتشر می‌شوند را اخبار غلط و دروغین نامیده است.

نیک کلگ رئیس امور جهانی متا که فیس‌بوک را اداره می‌کند، تصریح کرده: ما به طور دائمی‌در حال مرور و بررسی سیاست‌های خودمان بر مبنای شرایطدر حال تغییر هستیم و فعالانه گام‌های اضافیبرخواهیم داشت تا با انتشار اخبار غلط و دروغ که توسط صفحات دولتی روسی منتشر می‌شوند مقابله کنیم.

در عین حال فیس‌بوک هکرهای وابسته به روسیه را به تلاش برای هک کردن دهها حساب کاربری وابسته به نظامیان اوکراینی متهم کرده است. فیس‌بوک افزوده که حدود ۲۰۰ حساب کاربری روسی را که اخبار دروغینمنتشر کرده یا عامل نفرت پراکنی بودند، حذف کرده است. فیس‌بوک می‌گوید برای شناسایی اینحساب‌ها از گزارش‌های جمعی دیگر کاربران نیزاستفاده کرده که مشخص نیست چقدر دقیق باشند.

 


کد مطلب: 278538

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/278538/سانسور-اخبار-رسانه-های-روس-فیس-بوک

ITMen
  https://www.itmen.ir