۰

کمربندها را سفت تر کنید

علی شمیرانی / مولف
تاریخ انتشار
شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۰
 
Shemirani@

خیلی ها احتمالا از خواندن این طنز لبخند تلخی می زنند، اما کم نیستند کسانی که فقط می خندند، مسوول و غیرمسوول هم ندارد، چون ایشان اصولا با هیچکدام از این مشکلات مواجه نیستند و سرگرم کارهای همیشگی خود یعنی سفر و تفریح و سخنرانی و سمینار و البته ترویج فیلم و عکس از آن تفریحات و سرگرمی های رایج خود در رسانه ها و شبکه های اجتماعی هستند. 

این روزها تحلیل شرایط آینده کاری بسیاری از صنوف از جمله صنف ارتباطات و فناوری اطلاعات از آن کارهای پیچیده شده است. چرا که اصولا چشم انداز، مصادیق و مستنداتی متقن و قابل اتکا از برنامه ها و گشایش ها در دست نیست و علی القاعده وعده ها، مصوبات، سمینارها و سخنرانی ها برای کارفرمایان و شاغلانی که بعضا چندماهی دچار عقب افتادگی در حقوق خود هستند، نان و آب نمی شود.

این در حالیست که در چنین شرایطی که کشور باز هم در شرایط حساس کنونی قرار دارد، حداقل انتظاری که می توان داشت، اقدام و عمل جدی و متناسب با این شرایط حساس است. اما وقتی در همین صنف ارتباطات و فناوری اطلاعات شاهد همان وضعیت روتین همیشگی یعنی موازی کاری ها، بلاتکلیفی ها و کرختی ها هستیم و بعضی مسوولان هم ترجیح را بر کارهای نمایشی و کم یا بی اثر گذاشته اند، حس خوبی از امید باقی نمی ماند.

به درستی نمی دانم چه تعداد از کسب وکارهای حوزه فاوا امسال را به انتها برسانند و آنهایی هم که می مانند برای سال بعد چه تغییرات و ریزش هایی در کار خود خواهند داشت. اگرچه همه ساله و همزمان با روزهای پایانی سال و آغاز سال جدید، برخی مسوولان وعده اقدامات و گشایش داده و می دهند اما سال که از نیمه می گذرد برخی تصور می کنند که ظاهرا این قبیل مسوولان از افعال معکوس استفاده کرده اند.

اما اگر می خواهید بدانید در کشوری که بخش اعظم اقتصاد آن وابسته به دولت است، سال 98 چه سالی خواهد بود، بد نیست نیم نگاهی به اظهارات محمدباقرنوبخت رییس سازمان برنامه ریزی و بودجه کشور داشته باشیم که گفته: «بی تردید سال ۹۸ ، سال سختی برای کشور خواهد بود.»

مخلص کلام اینکه باید از هم اکنون کمربند خود را سفت تر ببندیم البته اگر اصولا کمربندی برای برخی باقی مانده باشد.
 
مولف : علی شمیرانی
کد مطلب : ۲۷۰۷۲۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما