۰

از تخم مرغ که کمتر نیستیم

عـلی اصلان شهلا / مولف
تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۰

Alishahla13@

در دنیای سایبر هم دوستان دلسوز چالش های اینستاگرام را می بینند و خب دم دست ترین گزینه هم زدن دکمه فیلترینگ است. دیگر لازم نیست شما مدام بنشینید برای مقابله با آسیب ها، راهکارهای خلاقانه ارایه بدهید و در نهایت به چند نفر حقوق می دهید که راهکارهای فنی فیلترینگ را توسعه دهند. که البته آن هم گردن بخش خصوصی و اپراتورها انداخته می شود و اینطوری اگر هم به بن بست خوردند، بالاخره یک دیوار کوتاهی پیدا می شود.

ولی خب در این دنیای بزرگ سایبری، آنهایی که زندگی را ساده تر گرفته و اجازه حضور و سرمایه گذاری و خلاقیت به مردمان شان داده اند، با یک ویدیوی سه چهار دقیقه ای یا حتی فقط با عکس یک تخم مرغ، بازی را به نفع خود برمی گردانند.

روز گذشته احتمالا شما هم مثل من ویدیوی فوق العاده سوریلند را درباره تبلیغات اینستاگرامی دیده باشید (اگر هم ندیده اید نصف عمرتان بر فناست برید ببینید). این ویدیوی فرهنگ ساز، به زیبایی و با خلاقیت موثر و دلپذیری به نقد شاخ های اینستاگرامی پرداخته و حاضرم شرط ببندم که تاثیر این ویدیو در فرهنگ سازی، بیشتر از فیلتر هزار سایت است.

اما از آن باحال تر و بامزه تر، عکس تخم مرغی است که توانست با نزدیک به 29 میلیون لایک (تا لحظه تنظیم این خبر) رکورد پرطرفدارترین عکس را از یک مدل امریکایی برباید. 

اگر ما مدعی هستیم که با فرهنگ و دین تمدن مان حرفی برای گفتن داریم، اگر هرجا می بینیم در سخنرانی های مان از نبوغ و استعداد جوان ایرانی تعریف می کنیم، پس چرا می خواهیم فرصت حرف زدن و تعامل با دنیا را با فیلترینگ از او بگیریم؟ مگر از تخم مرغ کمتریم؟

 
مولف : عـلی اصلان شهلا
کد مطلب : ۲۷۱۰۵۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما