کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پیامد رشد قیمت در بازار

مردم لپ تاپ های کهنه شان را تعمیر می کنند

28 شهريور 1397 ساعت 3:04

در پی کاهش شدید تقاضا، توجه کاربران کالاهای کامپیوتری به سمت تعمیرات و ارتقای سیستم های کامپیوتری و توجه کاربران موبایل به سمت نرم افزارهای موبایلی جلب شده است.


آیتیمن- بررسی های بازاری گویای این امر است که در ماه های گذشته و در پی کاهش شدید تقاضا از بازار کالاهای کامپیوتری، کسب و کار تعمیرکاران گرم شده و بسیاری از کاربران کالاهای مثل نوت بوک، تبلت، پی سی و... به جای خرید کالاهای جدید، برای تعمیر یا ارتقای آنها اقدام می کنند.
البته علی راستگو یکی از فعالان بازار کامپیوتر می گوید که بیشتر افراد به دنبال تعمیر نوت بوک هستند و ارتقا چندان برایشان اهمیت ندارد. زیرا خرید قطعه جدید مبلغی هنگفت روی دست شان می گذارد و آنها ترجیح می دهند به جای پرداخت هزینه برای ارتقای یک سیستم قدیمی، با تعمیر از آن بیشتر کار بکشند.
یکی دیگر از فعالان بازار با اشاره رشد 50 تا 70 درصدی قیمت قطعات کامپیوتری نسبت به سال گذشته گفت: رشد قیمت در حدی است که در حال حاضر ارتقای رم 200 هزار تومان خرج روی دست کاربران رایانه های قدیمی می گذارد.
 فعالان بازار می گویند که با توجه به شرایط فعلی بازار، تقاضا برای کالاهای لوکس نیز در حد چشمگیری کاهش یافته است و آنچه در حال حاضر در بازار موجود است، کالاهایی قدیمی و لوکس است که قیمتی گران دارند.
به گفته آنان، تا زمانی که مشکل موجودی کالا در بازار رفع نشود و نرخ دلار تثبیت نشود، وضعیت بازار به همین منوال است. کارشناسان اما بر این باروند که بیشتر خریداران توان خرید ندارند و نمی توان به عرضه محصولات جدید و تثبیت نرخ دلار آزاد دل بست.
 


کد مطلب: 270011

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/report/270011/مردم-لپ-تاپ-های-کهنه-شان-تعمیر-می-کنند

ITMen
  https://www.itmen.ir