۰
عضو شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه‎‎ای کشور اعلام کرد:

اختصاص ارز نیمایی به 18 درخواست ارزی حوزه نرم افزار

فخری زارع / مولف
تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۲۰
کاظم آیت اللهی
کاظم آیت اللهی
 
با توجه به اینکه شرکت‎های نرم‎افزاری مدت زیادی با مشکلات فراوانی در خصوص تامین ارز مواجه بودند، راه‎اندازی این سامانه کمک بزرگی در رفع مشکلات آنها کرد و اکنون تمامی متقاضیان حوزه فناوری اطلاعات اعم از دستگاه‌های دولتی، اپراتورهای مخابراتی و شرکت‎های نوپا (Start Up) امور ارزی خود را در خصوص خرید لیسانس نرم افزار، خدمات و محصولات نرم‎افزاری از این طریق پیگیری می‎کنند.

ثبت حدود 500 درخواست ارزی
کاظم آیت اللهی عضو شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه‎‎ای کشور در مورد ثبت تعداد درخواست‎های ارزی نرم افزار، گفت:  بر اساس اطلاعات موجود در دبیرخانه، حدود 500 درخواست ارزی برای واردات نرم افزار ثبت شده است که حدود 250 درخواست رسیدگی شده و بقیه در مسیر بررسی و تایید قرار دارند.

وی افزود: از میان درخواست‎های ارزی تایید شده در حوزه نرم‎افزار، 18 درخواست
به نتیجه رسیده و توانسته‎اند ارز نیمایی دریافت کنند.

آیت اللهی تصریح کرد: متقاضیان دریافت ارز در حوزه واردات نرم‎افزار درخواست‎های خود را در «سامانه ثبت و تایید درخواست‎های ارزی محصولات و خدمات نرم‎افزاری» ثبت می‎کنند و دبیرخانه بلافاصله این درخواست‎ها را بررسی می‎کند، اما روند تخصیص ارز به شرکت‎ها کند است و روال طبیعی خود را طی می‎کند و برای تمام گروه‎های کالایی یکی است.
 
لزوم ثبت سفارش واردات نرم افزار
عضو کارگروه مدیریتی سامانه ثبت و تایید درخواست‎های ارزی محصولات و خدمات نرم‎افزاری  در ادامه با بیان اینکه درخواست‎های ارزی نرم‎افزار کماکان در سامانه ثبت می‎شود، گفت: هرچند روند تخصیص ارز به شرکت‎ها کند است، اما در هر صورت شرکت‎ها، دستگاه‌های دولتی، اپراتورهای مخابراتی و شرکت‎های نوپا برای خرید
لیسانس نرم‎افزار، خدمات و محصولات نرم‎افزاری باید ثبت سفارش انجام دهند، به همین دلیل کماکان متقاضیان درخواست‎های ارزی خود را در سامانه ثبت می‎کنند.

وی اضافه کرد: میزان درخواست های ارزی نسبت به شرکتها بیشتر است، زیرا برخی شرکت های نرم‌افزاری بر اساس وسعت کاری خود 2 یا 3 درخواست ارزی دارند.
 
عملیاتی شدن گام چهارم
 سامانه ثبت و تایید درخواست‎های ارزی محصولات و خدمات نرم‎افزاری دارای 4 گام است که تاکنون سه گام آن یعنی، ثبت درخواست، بررسی و نتیجه گیری و اقدامات اداری بعد از تایید، عملیاتی شده است و از هفته آینده گام چهارم آن یعنی نظارت بر پروسه نیز عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: با راه‎اندازی این فرایند سیر واردات خدمات و محصولات نرم‎افزاری کاملا شفاف خواهد شد و  شرکت‎هایی که ارز گرفته و کالا وارد کرده‎اند قابل پیگیری می‎شوند.

 
مولف : فخری زارع
کد مطلب : ۲۷۱۰۸۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما