۰
رونمایی از سپید نامه ققنوس

رمز ارز پیمان با پشتوانه طلا وارد بازار می‌شود

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۷
رمز ارز پیمان با پشتوانه طلا وارد بازار می‌شود

آی‌تی‌من- ققنوس که به عنوان بستر اقتصاد دیجیتال و با هدف فعالیت در زمینه ارزهای دیجیتال تاسیس شده، روز نهم بهمن‌ماه معرفی شد.

ولی الله فاطمی، در مراسم معرفی این شرکت ‌ با اشاره به ویژگی‌های این بستر اظهارکرد: بستر «ققنوس» به عنوان پلت‌فرم اقتصاد دیجیتال با همکاری و مساعدت بانک‌های ملت، ملی، پاسارگاد و پارسیان و هلدینگ‌های فناوری اطلاعات این بانک‌ها تولید شده و زمینه عرضه توکن را به صورت گسترده برای انواع دارایی‌ها فراهم می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه توکن اولیه با پشتوانه طلا عرضه می‌شود، گفت: هدف ما در مرحله نخست، توکنایز کردن دارایی‌های ملکی به ویژه اموال مازاد بانک‌ها است که در فاز بعدی سایر دارایی‌های پولی و سرمایه‌ای را در برمی‌گیرد.

وی با اشاره به یکی از مزایا و تفاوت‌های این پلتفرم ادامه داد: یکی از تفاوت‌های توکن این است که می‌تواند در قالب کیف پول به صورت ابزار موبایلی در اختیار مردم قرار گیرد و ما می‌خواهیم به نقل و انتقالات سرمایه‌ای و سپرده‌گذاری سرعت و هیجان را اضافه کنیم.

مدیرعامل ققنوس با بیان اینکه از طریق این بستر می‌توان دارایی‌های منجمد را به چرخه اقتصاد وارد کرد، اظهارکرد: یکی از چالش‌های اقتصاددانان
این است که اگر دارایی‌های منجمد قدرت معاملاتی و نقدپذیری داشته باشند، تورم ایجاد می‌کند، منتها ما تاکید داریم که این نقدپذیری در مسیر تولید قرار گیرد تا با ایجاد ارزش افزوده ملی، نقش بسزایی در افزایش سرمایه در گردش داشته و با سیاست‌های اقتصاد کلان نیز همسو باشد.

مدیرعامل افزود: ما اگر بتوانیم از این ابزار به صورت بین‌المللی بهره ببریم ارزش افزوده‌های فراملی خواهد داشت.

در ادامه مراسم دکتر شهریاری معاون مرکز آمار و فن آوری قوه قضاییه با تاکید بر اهمیت همسو شدن با تکنولوژی اظهار کرد: این یک جلسه تاریخی است، نه به این جهت که یک رمز پول تولید می‌کنیم یا دستگاه و ارگانی را تاسیس کرده‌ایم. دلیل آن تبدیل سریع تهدید بلاک چین به فرصت است.

گفتنی است که قرار است یک میلیارد واحد از  رمز ارز ققنوس که «پیمان» نام گرفته که با میزبانی ۴ بانک ملی، ملت، پاسارگاد و پارسیان و گروه توسن عرضه شود که پشتوانه آن نیز طلا است. با هماهنگی انجام‌شده دو کیلو طلا تأمین شده و قرار است بر اساس معادل طلا، رمز ارز پیمان به میزبانان عرضه شود.

به گفته طراحان این رمز ارز، تفاهم اولیه‌ای نیز با فرابورس انجام شده که به زودی فرابورس نیز به عنوان ششمین میزبان به این شبکه وارد می‌شود.

 
کد مطلب : ۲۷۱۱۹۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما