۰
در گزارشی میدانی بررسی شد؛

چهار خواسته بخش خصوصی از منتخبین اتاق تهران

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۴۷
چهار خواسته بخش خصوصی از منتخبین اتاق تهران

ائتلاف برای فردا نام جریان و جمعی از فعالان اقتصادی است که از دوره هشتم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران برای ورود به پارلمان بخش خصوصی با شال های آبی فیروزه ای پا به میدان رقابت گذاشتند و امسال نیز با آرایشی دیگر و با غیبت چهره‎های معروفی همچون پدرام سلطانی در انتخابات شرکت کردند.

رقابت انتخاباتی فعالان اقتصادی در تهران، امسال در قالب سه ائتلاف اصلی جریان ائتلاف برای فردا، پیشگامان تحول و تشکل ها و کارآفرینان اقتصاد ملی شکل گرفت و ابراهیم بهادرانی رییس هیات نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران نتایج آن را اعلام کرد.

در فهرست نخست  یعنی ائتلاف برای فردا  مسعود خوانساری، سیده فاطمه مقیمی، ناصر ریاحی، محمدرضا انصاری، عباس آرگون، محمد لاهوتی، سید رضا رضی‎میری، افشین کلاهی، محمد امیرزاده، شهاب جوانمردی، سید مجید صدری، محمدرضا طلایی، مجید حسین نژاد، مهدی شریفی نیک نفس، مهرداد عباد، مهدی فنایی برای بخش بازرگانی نامزد شده بودند که همه آنها توسط فعالان اقتصادی انتخاب شدند.

در بخش صنعت این فهرست نیز هاله حامدی فر، حسن احمدیان، سید محمد اتابک، محمدرضا زهره وندی، رضا پدیدار، علی نقیب، محمود نجفی عرب، حمیدرضا صالحی، محمدرضا نجفی منش، عباسعلی قصاعی، علیرضا کلاهی صمدی، هرویک یاریجانیان،فرزین فردیس و محمدحسن دیده ور حضور داشتند که آنها نیز به طور کامل موفق به اخذ رای شدند.

در بخش معدن، اعضای ائتلاف برای فردا شامل علاالدین میرمحمد صادقی، فریال مستوفی، محمدرضا بهرامن و سجاد فروغی بود که به پارلمان بخش خصوصی راه یافتند.

علاوه بر این، احمدرضا فرشچیان، کاوه زرگران، احمد صادقیان،حسن فروزانفرد، مهدی معصومی اصفهانی و علی تقوی فر نیز نامزدهای ائتلاف برای فردا برای بخش کشاورزی بودند که آنها نیز اعتماد فعالان بخش خصوصی را جلب کردند.

به دنبال ارتباط با کشورهای همسایه باشند
در ساعت های اخذ رای، با تعدادی از شرکت کنندگان در این انتخابات گفت و گو کردیم و مهم‌ترین انتظارات آنها از نمایندگان دوره نهم اتاق بازرگانی را جویا شدیم.

حمیدرضا صیفی یکی از فعالان بخش خصوصی گفت: انتظار داریم اتاق نهم، پارلمان بخش خصوصی را به جایگاه واقعی خود برگرداند و اقتصاد این سرزمین را ساماندهی کند.

وی با بیان اینکه نمایندگان بخش خصوصی باید با یک صدا از فعالان اقتصادی حمایت کنند، تاکید کرد: تجار و بازرگانان باید با 15 کشور هم مرز با ایران برای صدور کالا و خدمات فنی ومهندسی وارد ارتباط عملیاتی شوند.

این فعال اقتصادی مهم‌ترین
چالش اقتصاد سال آینده را کمبود نقدینگی عنوان کرد و گفت: کشورهای همسایه سالانه یک هزار و 300 میلیارد دلار واردات دارند که سهم ایران از این ظرفیت تنها نیم درصد است؛ بنابراین، نمایندگان منتخب اتاق نهم باید تلاش کنند آن را حداقل به چهار تا پنج درصد برسانند.

شاخصهای اقتصادی را با شاخص سیاسی متر نکنیم 
یحیی آل اسحاق که خود یکی از نامزدهای انتخاباتی این دوره بود نیز گفت: با توجه به شرایط سخت و بحرانی کشور انتظار داریم، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی به کمک دولت، فعالان بخش خصوصی و همه دست اندرکاران بیاید. 

وی با تاکید بر اینکه نمایندگان منتخب باید با استفاده از همه ظرفیت‎های کشور برای پیشبرد اهداف گام بردارند، افزود: باید به تجربه‎ای که در 40 ساله گذشته کسب کرده‎ایم عمل کنیم؛ یعنی نباید شاخص‎های اقتصادی را با شاخص های سیاسی متر کنیم.

خواستههای بخش خصوصی را به مسوولان انتقال دهند 
یکی دیگر از فعالان بخش خصوصی که در عرصه کابل و لوازم برقی فعالیت دارد، گفت: از نمایندگان منتخب خود انتظار داریم که خواسته‎های بخش خصوصی را به مجلس، دولت و مسوولان منتقل کنند و به دنبال منافع فردی نباشند و منافع بخش خصوصی را بدون درنظر گرفتن اعتقادات آنها پیگیری کنند. 

اتاق تصمیم گیریهای عجولانه و متناقض را کم کند 
پدرام سلطانی که هم اکنون نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران را به عهده دارد، در این خصوص  گفت: انتظار داریم اتاق نهم به تمام وظایفی که به موجب قانون و کارکرد برای آن تعریف شده عمل کند و در این دوره، اتاق تهران و اتاق های سراسر کشور یک گام رو به جلو بردارند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه کشور در شرایط اقتصادی نامطلوبی قرار دارد و مسایل و مشکلات اقتصادی عدیده‌ای به وجود آمده است، اتاق باید با تمرکز جدی بتواند در ارتباط با حاکمیت، تصمیم گیری های عجولانه و متناقض را کاهش دهد. 

سلطانی افزود: یک ماموریت اساسی تر برای اتاق بازرگانی در دوره نهم، راه‌اندازی گفتمان ملی اصلاح حکمرانی اقتصادی کشور است؛ مشکلات ما در سطح حکمرانی است و از سطح قوانین و بخشنامه ها، آئین نامه ها عبور کرده است.

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر اینکه اکنون زمان تغییر پارادایم و تغییر تصمیم گیری هاست، گفت: جایگاه اتاق در دو سه دوره گذشته تغییر کرده، اما هنوز نقشی محدود در تصمیم سازی ها دارد که این مساله قابل حل است؛ اتاق به عنوان بازیگری فعال، باید برای رسیدن به این گفتمان و تغییر پارادایم فعالیت کند.

 
مرجع : ايرنا
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۱۳۷۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما