۰
دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‎ای تهران:

تغییر نگرش اتاق تهران از بازارهای سنتی به نوین با حضور نمایندگان فاوا

فخری زارع / مولف
تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۸
تغییر نگرش اتاق تهران از بازارهای سنتی به نوین با حضور نمایندگان فاوا

تغییر نگرش اتاق تهران
دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‎ای تهران در خصوص حضور نمایندگان صنف فاوا در اتاق بازرگانی و تاثیر آن در روابط سازمان نصر و اتاق بازرگانی گفت: هیات مدیره این دوره سازمان نظام صنفی رایانه‎ای تعاملات بسیار خوبی با اتاق تهران دارد. اما قطعا با حضور این هفت نماینده بخش خصوصی صنف فاوا در هیات نمایندگان اتاق تهران، این تعاملات گسترده‎تر می‎شود و شاهد تغییر نگرش پارلمان بخش‎خصوصی خواهیم بود.

علی آذرکار افزود: حضور نمایندگان صنف فاوا در اتاق از دو منظر حایز اهمیت است، نخست اینکه تعامل اتاق و سازمان نصر بیشتر می‎شود و در عین حال باعث عوض شدن نگاه اتاق بازرگانی از بازارهای سنتی به بازارهای مبتی بر فناوری‎های نوین از جمله فناوری اطلاعات خواهد شد.

وی گفت: باید میان سرمایه گذار سنتی با افرادی که ایده‎های نوین دارند، پیوند برقرار شود تا ایده‎ها بتوانند در یک فضای مدرن و نوین رشد کنند.این شرایط اکنون در اتاق بازرگانی ایجاد شده است. اما اینکه چقدر حضور این افراد در اتاق تهران می‎تواند به توسعه کسب و کارهای فعالان صنف فاوا منجر شود، بستگی به تلاش آنها دارد.

پیگیری مطالبات بخش خصوصی
آذرکار همچنین با تاکید بر اینکه در تعامل سازمان نظام صنفی رایانه ‎ای و اتاق بازرگانی بسیاری از مشکلات فعالان بخش خصوصی صنف فناوری اطلاعات و ارتباطات درون صنفی حل خواهد شد، گفت: اتاق بازرگانی بزرگترین تشکل بخش خصوصی است که به طور قطع با تعامل وهمدلی سایر تشکل‎ها می‎توان مشکلات فعالان اقتصادی را باصدای رساتری عنوان کرد شاید به گوش مسوولان برسد.

دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‎ای تهران افزود: بخش عمده‎ای از مشکلات و مطالبات فعالان اقتصادی باهم مشترک است که شامل مسایل بیمه‎ای ، مالیاتی، گمرکی و ... می‎شود. این مطالبات در فضای گسترده اتاق بازرگانی بسیار بهتر قابل پیگیری است. بنابراین قطعا اتفاقات خوبی در راه خواهد بود.

وی تصریح کرد: امیدواریم با سینرژی و هم‎افزایی که بین فعالان بخش خصوصی فاوا با سایر فعالان اقتصادی در اتاق ایجاد می‎شود زمینه برون رفت از رکود فراهم شود.

اجرای قانون، نخستین انتظار
دبیر نصر تهران در مورد انتظارت بخش خصوصی حوزه فاوا از نمایندگان صنف در اتاق بازرگانی گفت: به اعتقاد من اولین گامی که باید برداشته شود، تمرکز بر اجرای درست و بدون کم و کاست قانون است. اگر قانون به درستی اجرا شود بسیاری از مشکلات و گرفتاری‎‏های فعالان اقتصادی رفع می‎شود.

وی افزود: به طور مثال اکنون در حوزه‎های مختلف کسب و کار قوانین بسیار خوبی داریم که یا فراموش شده‎اند یا به صورت محدود و سلیقه‎ای اجرا می‎شوند. اتاق بازرگانی در جایگاهی است که می‎تواند این مسایل را پیگیری و بر لزوم اجرای درست قوانین تاکید کند.

 
مولف : فخری زارع
کد مطلب : ۲۷۱۴۰۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين