۰
رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در نشستی خبری عنوان کرد:

استفاده از مشاوره بین المللی برای حل مساله اینترنت ثابت کشور

الکامپ 98، از 27 تا 30 تیرماه در محل نمایشگاه بین المللی برگزار خواهد شد
تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۸
الکامپ جابز، بخش جدید الکامپ 25

آی‌تی‌من- محمدباقر اثنی‌ عشری افزود: اپراتورهای FCP دارای ساختارهای حقوقی متفاوتی بوده و مدیریت و سرمایه گذاران آنها متفاوت است. به همین دلیل ادغام آنها زمان می برد. در واقع این اشتباه رگولاتوری بود که بجای 5 شرکت به 17 شرکت مجوز داد.

بخش‌های جدید الکامپ 25
اثنی عشری در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص زمان برگزاری نمایشگاه الکامپ 98 و بخش های جدیدی که قرار است به آن اضافه شود، گفت: الکامپ 98، از 27 تا 30 تیرماه برگزار خواهد شد و در الکامپ بیست و پنجم یک بخش جدید تحت عنوان «الکامپ جابز» برای اشتغال و کاریابی دانش آموختگان آی‌تی اضافه خواهد شد تا بتوانیم برای این افراد موقعیت کاری ایجاد و افراد ماهر را به کسب و کارها وصل کنیم. 



وی افزود: همچنین بخش «الکامپ ترندز» برای پرداختن به فناوری های جدید؛ مانند بیگ‌دیتا (کلان داده)، بلاک‌چین (فناوری زنجیره
بلوکی) و نظایر آن در الکامپ 98 طراحی شده است. 

وی در مورد انتخاب شعار الکامپ 25 گفت: جهت امید بخشیدن به کسب و کارهای اینترنتی، برای الکامپ سال آینده شعار «آینده بهتر» را در نظر گرفته ایم.

اثنی عشری با بیان اینکه 6 سالن مجزا برای استارتاپ‌های الکامپ 25 در نظر گرفته شده است، افزود:  وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قصد دارد از کشورهای همسایه برای حضور در این نمایشگاه دعوت کند تا بهتر برگزار شدن آن کمک شود.
 
بیستون، سند راهبردی ICT
رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای در مورد تدوین سند برنامه تحول سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تحت عنوان بیستون گفت: محورهای اصلی این سند به بحران های اقتصادی برمی گردد. با وجود اینکه تمام صنایع درگیر این مشکل بودند؛ فناوری اطلاعات و ارتباطات 17 درصد رشد کرده است. هدف ما این است که بتوانیم ظرف چهار سال آینده سهم فناوری اطلاعات و ارتباطات
را دو برابر کنیم و معتقدیم این رشد باعث افزایش رفاه مردم خواهد شد.



اثنی عشری در خصوص مسایل گمرکی و تبادلات ارزی اعضای صنف نظام رایانه‌ای گفت: برخی مشکلات وجود دارند که حل آن کمی پیچیده است، قسمتی از آنها را برطرف کرده ایم؛ اما مسایل کلان تری در خصوص نرخ ارز و کسری منابع دولت، بدهی دولت به بخش خصوصی، انتقال پول به خارج از کشور برای واردات کالا وجود دارد که باید در سطح کلان برای آن راه حل پیدا کرد.

یکپارچگی مجوزهای صنف فاوا
اثنی عشری در مورد تعداد مجوز برای کسب و کارهای صنف فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: در این رابطه مشکلی وجود ندارد. فروشگاه‌ها از اتحادیه فناوران و کسب و کارهای اینترنتی از اتحادیه کشوری فضای مجازی مجوز دریافت می‌کنند و مانند قبل ماجرا پیچیده نیست. جلسات زیادی با نهادهای مسوول برگزار کرده‌ایم تا مجوزها یکپارچه صادر شوند؛ اما هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم.

وی
افزود: در یک سال گذشته فضای همکاری بین تشکل ها وجود داشته که می توان از افزایش اعضای فناوری اطلاعات در اتاق بازرگانی تهران به عنوان نمونه یاد کرد، با بقیه تشکل ها نیز در حال همکاری هستیم تا مساله کسب و کارهای نوپا حل شود. 



رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای تاکید کرد: عضویت در سازمان نظام صنفی داوطلبانه است و خودخواسته به عضویت سازمان درآمده اند. شرکت ها و کسب و کارها اگر احساس کنند منافع شان در سازمان تامین می شوند به عضویت در می آیند.

وی با بیان اینکه در حال آماده کردن یک پنجره کامل برای انجام مسایل مربوط به کسب و کارها هستیم تا مسایل پیش روی شان تسهیل شود، گفت: با مشارکت سازمان فناوری اطلاعات، معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، سازمان نظام‌صنفی رایانه‌ای و صندوق نوآوری و شکوفایی، پنجره‌ واحدی به منظور تسهیل فرآیند اخذ مجوز و فعالیت استارت‌آپ‌ها راه‌اندازی
خواهد شد.



اثنی‌عشری همچنین با بیان اینکه پنجره واحد اخذ مجوز استارپ‌آپ‌ها خرداد 98 رونمایی خواهد شد، افزود: این درگاه فقط برای استارت‌آپ‌ها راه‌اندازی خواهد شد و خدمات مختلفی همچون بیمه، مالیات، وام و استعلام را برای این کسب‌وکارها ارائه خواهد داد.

نبود آمار رسمی در صنف فاوا
در همین حال، سخنگوی سازمان نظام صنفی نیز در این نشست گفت: محور اصلی ما دو برابر کردن بازار ارزش افزوده است، یکی از چالش های گذشته ما نداشتن آمارهای دقیق از صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات است و بین آمارهای رسمی و غیر رسمی تناقض زیادی وجود دارد.

حدادی افزود: تلاش می کنیم بازار صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات را گسترش دهیم و برنامه‌هایی؛ مانند همکاری با شهرداری ها، دولت الکترونیک و توسعه بازارهای جاری شرکت ها را در دستور کار داریم. 

 
کد مطلب : ۲۷۱۴۸۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما