۰

همه شایعات درباره گلکسی نوت 10

Galaxy Note 10
تاریخ انتشار
جمعه ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۴۴
همه شایعات درباره گلکسی نوت 10
 
آی‌تی‌من- پیش‌بینی‌ها حاکی است که Note 10 سامسونگ نیز در سال  جاری میلادی معرفی خواهد شد و شایعات درباره این محصول از هم اکنون اینجا و آنجا به گوش می‌رسد.
 
سری نوت، جزو گوشی‌های فوق لوکس سامسونگ محسوب می‌شوند. اولین گوشی از این سری در سال 2011 میلادی عرضه شد که مجهز به یک نمایشگر بزرگ، قلم هوشمند استایلوس یا همان S Pan و سخت‌افزار مدرن و قدرتمند بود. به طور خلاصه می‌توان گفت که سری نوت، همیشه بهترین بهترین‌های سامسونگ بوده است. به همین دلیل، عجیب نیست که همواره درباره گوشی‌های این خانواده گمانه‌زنی بشود و همه منتظر اخبار جدید درباره آنها باشند.
 
سوال‌های زیادی درباره عضو آینده این خانواده مطرح است؛ آیا نوت 10 نیز مثل Galaxy S10 5G مجهز به 5G خواهد بود یا مثل A80 با دوربین سلفی چرخشی عرضه می‌شود؟ شاید هم Note 10 یکی  از آن دو گوشی تاشویی باشد که سامسونگ وعده داده پس از Galaxy Fold معرفی کند!
 
برنامه زمانی سامسونگ برای معرفی گوشی‌های نوت معمولا ثابت نیست. پیش از این معرفی گوشی‌های این سری در زمستان، تابستان و پاییز اتفاق افتاده است. اخیرا البته این شرکت معمولا برنامه‌های رونمایی‌اش را در تابستان برگزار می‌کند؛ بنابراین می‌توان احتمال داد که رونمایی نوت 10 در ماه اوت (مرداد و شهریور) اتفاق بیفتد. اما تا زمانی که سامسونگ برنامه دقیق‌اش را اعلام نکرده، می‌توان به برخی از مهم‌ترین و جالب‌ترین شایعات درباره این محصول پرداخت.
 
شایعه اول: نوت 10 نمایشگر 6.66 اینچی خواهد داشت
گوشی‌های نوت معمولا دارای نمایشگر‌های بزرگ و قلم استایلوس S Pen هستند. شایعاتی که بلاک تکنولوژی igeekphone منتشر کرده، حاکی است که عضو آینده این خانواده دارای بزرگ‌ترین نمایشگر تا کنون خواهد بود؛ یعنی یک نمایشگر 6.66 اینچی. در حالی که نوت 9 نمایشگری 6.4 اینچی داشت.
البته این لزوما بدان معنا نیست که  ابعاد کلی گوشی Note 10 بزرگ‌تر خواهد بود.
 
باریک‌تر شدن حاشیه گوشی‌ها و انتقال دوربین جلویی، که این روزها در گوشی‌های هوشمند شاهد آن هستیم، می‌تواند نوت 10 را در همان ابعاد نوت 9 باقی نگه دارد و در عین حال آن را از نمایشگری بزرگ‌تر بهره‌مند سازد.
 
شایعه دوم: شاید 2 یا 4 مدل از Note 10s عرضه شود
گوشی Galaxy S10 به همراه سه نسخه دیگر شامل S10 Plus، S10E و S10 5G عرضه شد؛ بنابراین عجیب نخواهد بود اگر سامسونگ نخستین  بار تصمیم بگیرد که Note 10 را هم در مدل‌های مختلف معرفی کند.
 
سایت کره‌ای ETNews گمانه‌زنی کرده که این گوشی دو مدل 6.28 اینچی و 6.75 اینچی هم خواهد داشت. همچنین با مدل‌های مجهز به اتصال LTE یا 5G می‌توان انتظار داشت که با 4 مدل مختلف از Galaxy Note 10  مواجه خواهیم بود.


 
شایعه سوم: نوت 10 هیچ دکمه‌ای نخواهد داشت
در گوشی‌های پیشرفته جدید، حسگر اثر انگشت از روی سطح گوشی به زیر نمایشگر منتقل شده و به این ترتیب، ساخت گوشی‌های هوشمندی که هیچ دکمه‌ای نداشته باشند دیگر چندان دور از دسترس نیست. سایت ETNews گفته که این ایده در Note 10 به واقعیت می‌‌پیوندد.
 
این وب‌سایت به نقل از منابع آگاه صنعت موبایل گزارش کرده که نوت 10 از فناوری Force Touch بهره خواهد برد که NDT ارایه کرده است. به این  ترتیب در نبود دکمه‌های معمول، لبه‌های گوشی می‌تواند نسبت به میزان فشار انگشت حساس باشد و به این ترتیب با فشار انگشت به لبه‌های کناری می‌توانید گوشی را روشن و خاموش و صدا را کم و زیاد کنید.
 
NDT برای ساخت یک گوشی گیمینگ Vivo iQ00 نیز با Vivo همکاری کرده و شایعات حاکی از این بود که این شرکت درحال ساخت یک گوشی بدون دکمه است.
 
ETNews همچنین پیش‌بینی کرده که سامسونگ طراحی بدون دکمه را علاوه بر نوت 10در گوشی‌های میان رده آینده‌اش هم به کار خواهد گرفت.
 
شایعه چهارم: S Pen دوربین خواهد داشت
گمان نکنید که روزآمدسازی‌ها فقط شامل خود گوشی می‌شود. شنیده‌ها حاکی است که قلم استایلوس همراه نوت 10 هم قابلیت‌های تازه‌ای خواهد داشت. در نوت 9 این قلم به امکان فعال کردن شاتر دوربین گوشی مجهز شد و این بار، شایعات حاکی است که در گوشی Note 10 خود قلم S Pen دارای یک دوربین داخلی خواهد بود. این شایعه را بلاگ تکنولوژی Patently Moble  منتشر کرده است.
 
این گمانه‌زنی بر این اساس انجام شده که سامسونگ اختراعی را در دفتر اختراعات و علایم تجاری آمریکا درباره یک ابزار قلم الکتریکی همراه ابزارهای الکترونیکی ثبت کرده که دارای دوربین با زوم اپتیکال است.


 
شایعه پنجم: نوت 10 دارای دوربین چهارگانه خواهد بود
به نوشته بلاگ تکنولوژی Sam Mobile، نوت 10 نیز مشابه Galaxy S10 5G می‌تواند با 4 دوربین عقبی عرضه شود. این وبلاگ البته منبعی برای این ادعا معرفی نکرده و صرفا بر اساس شنیده‌ها، این گمانه‌زنی را مطرح کرده است.
 
البته با وجود نبود شواهد قابل اتکا در این مورد، عرضه گوشی با دوربین 4گانه چندان دور از تصور هم نیست و همان‌طور که گفته شد، سامسونگ S10 5G را هم با دوربین مشابهی عرضه کرده است. ضمن اینکه نوت 10 فضای بیشتری برای قرارگیری چنین دوربینی دارد. همچنین سری نوت معمولا حاوی گوشی‌های فوق لوکس سامسونگ است و سامسونگ علاقه دارد از جدیدترین فناوری‌ها در گوشی‌های این سری استفاده کند.
 
مرجع : CNET
کد مطلب : ۲۷۱۷۱۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما