۰

نمایشگاه اینوتکس 2019 با حضور معاون رییس‌جمهور آغاز به‌کار کرد

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۵۰
نمایشگاه اینوتکس 2019 با حضور معاون رییس‌جمهور آغاز به‌کار کرد

آی‌تی‌من- ستاری با بیان این‌که رونق اقتصاد و به حرکت در آوردن موتور پیشرفت، امروز در قالب هزاران شرکت دانش‌بنیان و استارتاپ به نمایش درآمده است، اظهار کرد: دارایی فیزیکی و مالی به تنهایی موجب تصاحب فناوری و پیشرفت نمی شود و جامعه دانش بنیان به خوبی می‌داند که پول عامل توفیق در این زیست بوم نیست؛ بلکه بهره گیری از نوآوری و چگونگی استفاده از این سرمایه، جامعه را به سوی  رشد اقتصادی دانش‌بنیان و خلاق، رهنمون می‌کند. 

رشد 50 پله‌ای ایران در شاخص‌های جهانی نوآوری
وی با بیان این‌که با تلاش‌های جدی صورت گرفته در زیست بوم کارآفرینی و نوآوری، ایران رشدی بیش از 50 پله‌ای را در شاخص‌های جهانی نوآوری(GII) تجربه کرده است، ادامه داد: ما از نیروی انسانی فوق العاده، دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری  مناسب بهره می بریم و به نوآوری جوان‌هایمان اعتماد داریم و معتقدیم این موضوع  باید به دیگر بخش‌ها هم تسری پیدا کند.

رییس ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان، بیش از 70 شتابدهنده و سرمایه گذاران خطرپذیر را بخشی از داشته‌های ارزنده کارآفرینان دانش بنیان و استارتاپی برشمرد و گفت: اکنون علاوه بر دانشگاه‌ها، بخش خصوصی نیز پای به این میدان گذاشته است. در سفرهای استانی شاهدیم که دانشگاه ها همه به این سو جهت‌گیری کرده‌اند و با ایجاد مراکز
رشد نوآوری راه را برای تربیت جوانانشان و هدایت در مسیر نوآوری رهنمون می کنند.

ستاری، با تأکید بر این‌که همه باید تلاش کنیم تا با آسیب های اقتصاد خام فروشی و نفتی مبارزه کنیم ، افزود: بخش سنتی جامعه و صنعت، به این باور رسیده است که پیشرفتش در گروی حمایت از نوآوری جوان ها است. این بخش، راهی جز این ندارد که روی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها سرمایه گذاری کند. ساکنان زیست بوم کارآفرینی و نوآوری نیز باید محکم ایستادگی کنند و با تلاش خود باعث شکوفایی شوند.

حضور بیش از ۵۰ سرمایه‌گذار در کافه سرمایه اینوتکس 2019
اکبر قنبرپور معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس و دبیر هشتمین نمایشگاه اینوتکس نیز در این مراسم، گفت: دوره اول این نمایشگاه سال 84 برگزار شد که مختص کشورها و شرکت های خلاق خارجی بود.

وی افزود: از سال 2017 شرکت های کوچک ایرانی نیز در این نمایشگاه حضور یافتند و مخترعان و ایده پردازان جوان نیز به این نمایشگاه راه یافتند. سال 2018 نمایشگاه اینوتکس به یک رویداد بزرگ نوآوری و فناوری در کشور تبدیل شد و رویدادهای ترویجی نیز ذیل آن برگزار می شود.

به گفته اکبرپور، نمایشگاه اینوتکس 2019 با شعار اکوسیستم نوآوری و فناوری زیر یک سقف در حال برگزاری است و حدود 400 شرکت، استارتاپ و غیره در آن مشارکت کرده اند. 

قنبرپور در ادامه عنوان کرد: علاوه‌بر حضور ۱۴ مجموعه سرمایه‌گذار،
بیش از ۵۰ سرمایه‌گذار نیز در کافه سرمایه اینوتکس شرکت می‌کنند و طی چهار روز با شرکت‌های فناور و استارتاپ‌ها جلساتی برگزار می‌کنند.

وی ادامه داد: بیش از ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان، ۱۴ مخترع مستقل، ۱۵ بروکر فناوری، ۱۲ پارک علم و فناوری و مرکز رشد و پنج رسانه استارتاپی نیز در نمایشگاه اینوتکس حضور دارند. همچنین نزدیک به ۴۰ مشاور و منتور اکوسیستم فناوری و نوآوری در اینوتکس ۲۰۱۹ حضور دارند و در پاویون منتورشیپ جلسات نیم‌ساعته‌ای با کارآفرینان و استارت‌آپ‌ها برگزار می‌کنند که این جلسات رایگان است.

بنا به گفته دبیر هشتمین نمایشگاه اینوتکس، ۴۰۰ جلسه B۲B ‌میان بازیگران اکوسیستم فناوری و نوآوری برگزارمی شود. همچنین چهار رویداد در حوزه خودرو، فولاد، بیمه و آتش‌نشانی  در نمایشگاه برگزار و صنایع نیازهای خود را به کارآفرینان و فناوران منتقل می‌کنند تا آنها راه‌حلی مناسبی برای آن پیدا کرده و قرارداد همکاری منعقد کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: فینال رویداد استارتاپی که در ۶ شهر کرمانشاه، رشت، بندرعباس، یزد، تهران و بیرجند برگزار شده بود نیز روز چهارشنبه با حضور ۱۳ استارتاپ فینالیست در نمایشگاه اینوتکس برگزار می‌شود.

«استارتاپی‌ها» پای ثابت رویدادهای نمایشگاهی هستند
‌در بخش دیگری از این مراسم، بهمن حسین زاده
سرپرست شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی جمهوری اسلامی ایران به حمایت از حضور استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه‌ها و رویدادهای مختلف اشاره کرد و گفت: بر اساس تفاهم نامه ای که سال گذشته با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد شد، سهم قابل توجهی از نمایشگاه به میزبانی از رویدادهای حوزه علم، فناوری و نوآوری اختصاص یافته است.

وی افزود: قصد داریم دراین نمایشگاه فضای بیش‌تری را در اختیار نوآوری جوانان خلاق و استارتاپی قرار دهیم.

حسین زاده با بیان این‌که با برگزاری سالانه 90 رویداد نمایشگاهی، به‌طور متوسط حداقل یک سالن به استارتاپ ها اختصاص پیدا می‌کند، اظهار کرد: سالن‌های متعلق به استارتاپ‌ها، مورد استقبال مسئولانی که از نمایشگاه‌ها بازدید می کنند قرار گرفته است و این موضوع نشان می‌دهد مسئولان کشور به خوبی دریافته‌اند که پیشرفت کشور در گروی حمایت از نوآوری شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها است.

در نمایشگاه اینوتکس امسال که به همت معاونت علمی و فناوری رییس‌جمهوری برگزار می‌شود، 400 جلسه کسب و کار، پانل های تخصصی آموزشی با حضور بیش از 200 استارتاپ و 100 شرکت دانش‌بنیان برگزار می‌شود. همچنین  نمایندگان بیش از 61 کشور عضو مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ) حضور خواهند داشت.

 
کد مطلب : ۲۷۲۱۶۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما