۰
در همایش ملی بازاریابی در عصر دیجیتال مطرح شد:

مرز بازاریابی سنتی و دیجیتال از بین رفته است

تاریخ انتشار
جمعه ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۵۳
همایش ملی بازاریابی در عصر دیجیتال
همایش ملی بازاریابی در عصر دیجیتال
 
آی‌تی‌من- بیش از ۲۵۰ نفر از مدیران کسب‌و‌کار‌ها و کارشناسان بازاریابی در این همایش به پای سخنرانی‌هایی درباره آینده بازاریابی در ایران و جهان، مگاترند‌های انقلاب صنعتی چهارم و عصر دیجیتال، نورومارکتینگ، راهکارهای حل تعارضات بین تیم‌های بازاریابی و فروش نشستند که توسط متخصصان علمی و اجرایی این حوزه انجام شد.
 
دکتر جواد حکیم‌زاده، مشاور ارشد و مدرس مدیریت، در سخنرانی خود به تأثیر انقلاب‌های صنعتی چهارم و پنجم بر کسب‌وکارها پرداخت و دورنمایی از آینده بازاریابی در ایران را تصویر کرد. به گفته او، جمعیت جوانِ علاقه‌مند به پیوستن به انقلاب صنعتی چهارم، منتظر کسب‌وکارها هستند!
 
دکتر بهداد نامور یکتا، مدرس و مشاور ارتباطات، بازاریابی و برندسازی نیز برند و روابط عمومی را موضوعاتی خواند که همچون چتر بر سایر شئون سازمان‌ها و کسب‌وکارها سایه می‌اندازند و نباید تأثیراتشان را نادیده گرفت.

وظیفه روابط عمومی رسوخ به افکار عمومی است!
دکتر مرتضی بهنام، عضو هیات مدیره انجمن روابط عمومی ایران در سخنرانی خود در همایش ملی بازاریابی در عصر دیجیتال، تعریف نقش روابط عمومی در سازمان‌های ایرانی را تابع دیدگاه‌های سنتی دانست و اشتباه روابط عمومی‌ها را در این خواند که فکر می‌کنند روابط عمومی دیجیتال صرفا به معنی استفاده از ابزارهای دیجیتال است؛ درحالی که روابط عمومی در سازمان فراتر از استفاده صرف از ابزارها است!
 
دکتر فرشاد فاطمی، اقتصاددان و عضو هیات علمی دانشگاه، یکی دیگر از سخنرانان همایش ملی بازاریابی در عصر دیجیتال، با تکیه بر مفاهیم علوم رفتاری و ملاحظات و تاثیرات آن بر علم بازاریابی بیان داشت: علوم رفتاری نشان می‌دهد انسان‌ها مثل مدل‌های اقتصادی‌ که اعتقاد دارند می‌توان رفتارها را پیش‌بینی کرد، عمل نمی‌کنند. وی سپس با مثال‌هایی از کاربرد علوم رفتاری بر انتخاب و تصمیم مشتریان به بسط این مفهوم پرداخت.

مرز بازاریابی سنتی و دیجیتال از بین رفته است!
احمدعلی فرهودی، مدیر یکی از آژانس‌های تبلیغاتی فعال کشور نیز از بی‌توجهی مردم به تبلیغات و آشفته‌بازار حاکم بر روندهای بازاریابی امروز ایران سخن گفت: ما از هر ایرانی، یک استارتاپ رسیده‌ایم به هر ایرانی، یک دیجیتال مارکتر!
 
به گفته او، در عصر دیجیتال، مرز بین بازاریابی سنتی و دیجیتال از میان رفته است و این دو در تار و پود یک‌دیگر تنیده شده‌اند.
 
او با معرفی بخشی از ابرروندهای بازاریابی در عصر دیجیتال که سازمان‌ها در بخش‌های بازاریابی و فروش خود، باید بهره‌برداری از فناوری‌های روز را یاد بگیرند و این مهارت را در سازمان تقویت کنند نه صرفا با تکیه بر آژانس‌های برون‌سازمانی به این مهم بپردازند.
 
دکتر نوید ملایی، مشاور و مدرس بازاریابی، تبلیغات و برند سازی نیز جنگ داغ بین بازاریابی و فروش در سازمان‌ها را موضوع سخنرانی خود قرار داد و با بیان راهکارهایی جهت همسو کردن این دو بخش در سازمان بیان کرد: این جنگ، جنگی دیرینه است که هم در فضای دیجیتال وجود دارد و هم در فضای سنتی؛ که ما فقط از بخشی از آن باخبریم.
 
و در ادامه دلایلی از شکل‌گیری این نزاع و راه‌حل‌هایی برای رفع این اختلافات سخن گفت.
 
هدف گذاری؛اصلی‌ترین نیاز  دیجیتال مارکتینگ در ایران
دکتر حمید‌رضا جعفری، دبیر کمیته علمی همایش و مشاور کسب‌وکار و بازاریابی در صنایع سلامت نیز با پخش ویدئویی از یکی از صاحب‌نظران حرفه نورومارکتینگ، به معرفی این رسته جدید از بازایابی و کاربردها و تأثیرات عمیق آن پرداخت.
 
این سخنرانی با این نقد که آیا نورومارکتینگ به نوعی فروختن چیزی به مشتری است که نیازی به آن ندارد؛ با بیان ملاحظات اخلاقی و دلایلی برای استفاده مناسب از این علم به پایان رسید.
 
ایمان رحمتی‌زاده، مدیر ارشد شرکت خدمات بازاریابی دیجیتال Quantcast آمریکا،طی سخنرانی ویدئویی و از راه دور، دیجیتال مارکتینگ در سیلیکون‌ولی آمریکا راجع‌به استفاده از داده‌ها و نشر آن قطره چکانی آن در همراه کردن مخاطب ترندهایی از بازاریابی نوین را مطرح کرد. او با  با استناد به ترفندهای جریان‌سازی خبری رسانه‌ها در خبرهایی از داغ ترین اتفاقات جهانی(مرگ خاشقچی و نحوهه زنده نگه داشتن جریان خبری آن توسط رسانه‎‌های ترک)، رحمتی‌زاده همچنین درباره تواتر پیام‌های رسیده به مخاطب و تاثیر این تکرار بر تصویر مخاطب از برند سخن گفتند.
 
همایش ملی بازاریابی در عصر دیجیتال

پنل رویارویی دو دیگاه سنتی و مدرن در بازاریابی، در پایان‌بندی همایش بازاریابی در عصر دیجیتال، با حضور نمایندگانی از هر دو طیف از شبکه بازاریابی سنت و دیجیتال، کارزار داغی از نقد هریک از دو دیدگاه و بررسی جایگاه هر یک در شرایط حال حاضر کشور، با این نتیجه‌گیری به پایان رسید که کارفرماها نیاز دارند بیشتر با مفاهیم این حوزه آشنا شوند تا  از مدیران بازاریابی و آژانس‌های تبلیغاتی مطالبه‌گر باشند، در غیر این صورت خدمات‌دهندگان تبلیغات و بازاریابی به «رسانه‌فروش» صرف تقلیل می‌یابند؛ همچنین در عبور از سنت به فضای دیجیتال در بازاریابی نیاز است داده‌ها به نحوی به اشتراک گذاشته شود که بتوان از مزیت‌های کمی آن استفاده کرد. ما نیاز به ایجاد نهادهایی برای راستی‌آزمایی گزارش‌های تبلیغاتی داریم.


 
کد مطلب : ۲۷۲۶۴۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما