۰
برای صحبت و شنیدن انتقادات

وزیر ارتباطات به مردم شماره داد

آذری جهرمی: امنیت مهم است، اگر در کنار آزادی باشد
تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۵۲
محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
 
آی‌تی‌من- وزیر ارتباطات در این پست آن را با نام کوچک‌اش به عنوان امضا به پایان برده، به این نکته اشاره کرده که امنیت فقط در کنار آزادی اهمیت دارد.

محمد جواد آذری جهرمی در پست توییتری و اینستاگرامی خود، با اعلام شماره تلفن 09122997821 چنین نوشت:

«دوستان عزیز سلام،
این ده روز اندازه ده سال برایم گذشت. برای رضایت شمابسیار تلاش کردم، بالاخره درسته امنیت مهمه ولی اگر درکنار آزادی باشه.
می‌دونید که برای من #نظر_مردم و #حق‌الناس از همه مهم‌تر است. برای جلوگیری از این اتفاقات در آینده نظرات و پیشنهادتون و یا خسارت‌هایی که بهتون وارد شده یا حتی درد دل‌هاتون رو لطفا  کامنت بگذارید یا برایم به شماره تلفنم 09122997821 پیامک بفرمایید (می‌توانید متن پیامک‌های خود را برایم در توییتر و اینستاگرام منتشر کنید تا بقیه هم استفاده کنند).
من کاملا و صد درصدی در خدمات شما و در کنار شما هستم که صحبت‌های‌تان را بشنوم.
یک دست صدا ندارد #همه‌باهم باشیم.
دوستدار شما،
محمدجواد»

در روزهای گذشته، امیر ناظمی، معاون آذری جهرمی و رییس سازمان فناوری اطلاعات نیز در پست‌هایی که در توییتر، اینستاگرام منتشر کرد و به علاوه آن، در گفت‌وگو با رسانه‌ها از جمله خبرگزاری جمهوری اسلامی، به شدت به طرفداران قطع اینترنت تاخته بود. هر چند در هر دو مورد، یعنی هم اظهار نظر وزیر و هم معاونش، برخی کارشناسان و بسیاری مردم از ایشان به دلیل نداشتن قدرت انتقاد کرده و به آنها پیشنهاد استعفا داده‌اند.

اما در میان کامنت‌های زیر پست وزیر ارتباطات، آذری جهرمی به تعدادی از آنها نیز پاسخ‌های جالبی داده است.

البته فضای توییتر قدری سنگین بوده و انتقادات شکل تندتری دارد تا جایی که وزیر ترجیح داده به آنها پاسخ ندهد. اما در اینستاگرام وضعیت به گونه دیگری است.

برای مثال کاربری به نام میلاد خطاب به وزیر نوشته است: «جناب وزیر، با احترام  تمام، شما آزمون‌تون رو پس دادید، در حساس‌ترین مقطع. وقتی اختیاری ندارید، لطفا شومن بازی درنیاورید.»

آذری جهرمی در پاسخ به این کاربر از کارنامه‌اش چنین دفاع کرده است: «میلاد جان، اختیارات من اینها بود: تعداد مشترکین اینترنت موبایل از 30 میلیون در 96 به 70 میلیون رسید، اینترنت خانگی با چهاربرابر سرعت قبل به مردم ارایه کردیم.  80 درصد روستاهای کشوربه نسل 4 متصل شدند. بد عمل کردم؟ فکر نمی‌کنم در این مورد هم کم گذاشته باشم و هر چه در توان داشتم، انجام دادم برای رضایت شما. میدونم ناراحتید، حق هم دارید. اما اینو بدونید که در کنارتون بودم.»

کاربر دیگری به وزیر پیشنهاد کرده که «لطفا استعفا بدید اگه راست میگین» وزیر در پاسخ به این کاربر پاسخ شگفت‌انگیزی داده است. پاسخ وزیر چنین چیزی را به ذهن متبادر می‌کند که استعفای مسوولان در اعتراض به قطع اینترنت، می‌توانسته برای آنها گران تمام شود. وزیر در پاسخ این کاربر نوشته است: «اگر استعفا می‌دادم الان شاید اینجا با هم گفت‌وگو نمی‌کردیم. البته به میزم نچسبیدم و ارزش برام اینه که بتونم خدمتی به مردم کنم.»

وزیر ارتباطات در پاسخ به کاربر دیگری نیز که از او به دلیل نداشتن اختیار درخواست استعفا کرده است، نوشته: « قطع ارتباطات در حدود اختیار من نیست، این را بارها صادقانه گفته‌ام. اما توسعه ارتباطات چرا. البته معناش عدم تلاش بنده برای رفع محدودیت‌ها نیست، من تلاشم رو کردم و خواهم کرد.»

کاربر دیگری به نام محمدرضا نظر تندتری داده و پاسخ جالبی هم گرفته است. این کاربر نوشته: «سلام آقا محمدجواد، مگه نظر مردم هم اهمیتی داره براشون؟ ظاهرا نظر وزیر هم مهم نیست چه برسه به مردم..» که جهرمی در پاسخ او نوشته است: «ویدیویی  از امام (ره) دیدم که اشاره داشتند به اهمیت #نظر_مردم، اگر بی توجهی بشه حتما عاقبت خوبی نداره.»

آذری جهرمی در پاسخ به کامنت دیگری نیز اشاره کرده که با سکوت مساله حل نمی‌شود و باید صحبت کرد و خطاب به کاربری که به تحقیر شدن در ده روز گذشته اشاره کرده، نوشته است:« ...خیلی شرایط دشواری بود. خیلی‌ها در سختی بودند، برخی داغدار شدند. اینها اگر درمان نشه، اثرات عمیقی به جا میگذاره. من یک سهمی دارم برای تلاش، تلاشم رو می‌کنم، شما هم اگه ممکنه کمک کنید.»

این اظهارات وزیر به وضوح از مساله اینترنت به عنوان مسوولیت مستقیم وی فراتر می‌رود و حاکی از نظرات وی درباره رویکرد کلی نظام در روزهای پس از گرانی بنزین است. حال سوال اینجاست که آذری جهرمی در چه سطحی تلاش خواهد کرد. آیا از رییس جمهور واقعا خواهد خواست که انتقادات مردم را جدی‌تر بشنود؟ آیا اصولا گوش شنوایی برای این حرف‌ها هست؟ یا اینکه صرفا به تلاش برای برقرار ماندن اینترنت خواهد پرداخت؛ تلاشی که با توجه به بی‌اختیاری وزارت ارتباطات در قطع اینترنت، در شرایط مشابه، اثر چندانی نخواهد داشت.


 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۳۱۲۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما