کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در سمینار کاهش ریسک‌های اقتصادی با ERP اعلام شد:

زمینه به‌کارگیری دانشجویان مشمول در بنگاه‌های تولیدی و صنعتی فراهم شده است

آی تی من (ITMEN) , 28 دی 1398 ساعت 3:00

سمینار شناسایی و کاهش ریسک‌های اقتصادی با ERP سه‌شنبه گذشته به همت انجمن‌ شرکت‌های نرم افزاری (آشنا) و با همکاری دفتر توسعه و کاربرد فناوری اطلاعات وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.


 
آی‌تی‌من- در این همایش که ویژه مدیران بنگاه‌های صنعتی و معدنی و در محل وزارت صنعت و معدن و تجارت برگزار شد، فرزاد اسماعیل‌زاده، مدیر دفتر توسعه و کاربرد فناوری اطلاعات وزارت صمت به معرفی دفتر تحت مدیریت‌اش پرداخت و گفت: وظیفه این دفتر تخصصی، توسعه صنعت فناوری اطلاعات و نرم‌افزار و همچنین گسترش کاربرد ابزارهای فناوری اطلاعات در شرکت‌ها و بنگاه‌های تولیدی و صنعتی است. به همین منظور هم تصمیم گرفتیم با برگزاری سلسله نشست‌هایی، زمینه آشنایی هر‌چه بیشتر شرکت‌ها و بنگاه‌های صنعتی را با آی‌تی فراهم کنیم.

وی‌ افزود: این هدف را با همکاری انجمن شرکت‌های نرم‌افزاری دنبال کردیم و تا کنون دو نشست ترتیب داده شده است.



اسماعیل زاده سپس با بیان اینکه در عصر انقلاب صنعتی چهارم، با مفاهیمی مانند هوشمند سازی، اینترنت اشیا، بیگ‌دیتا و یکپارچه‌سازی سیستم‌ها مواجهیم، افزود: تمامی این مفاهیم بر پایه فاوا شکل گرفته و اگر در صنایع ما رقابت پذیری اهمیت دارد، باید با استفاده از فناوری‌های نوین در این زمینه گام بردارند؛ وگرنه نابودی‌شان حتمی است.

وی گفت: متاسفانه ما هنوز در مرحله انقلاب صنعتی سوم هستیم، سیستم‌های ما جزیره‌ای است و این موضوعات عدم رقابت‌پذیری و ریسک بالای اقتصادی را به دنبال دارد که راه‌حل بسیاری از این مشکلات، استفاده از سامانه‌های مدیریت منابع‌ سازمان یا ERP است.

اسماعیل زاده با بیان اینکه تا کنون 240 شرکت‌ نرم‌افزاری از وزارت صمت پروانه بهره‌برداری دریافت کرده‌اند، افزود: این شرکت‌ها سرمایه‌ای بالغ بر 2700 میلیارد تومان دارند و 24 هزار متخصص فناوری اطلاعات در آنها مشغول به‌کارند.

وی با تاکید بر اینکه داشتن پروانه بهره‌برداری، به منزله رعایت کلیه اصول مهندسی نرم‌افزار در محصولات این شرکت‌هاست، افزود: بنابراین زمانی‌که به خرید نرم‌افزار به ویژه ERP می‌پردازید، خوب است که در شرایط خرید، به دارابودن پروانه بهره‌برداری نیز توجه کنید.

دعوت بنگاه‌های صنعتی به «ایران تاپ»
وی سپس به پروژه «تاپ» به عنوان یکی از از پروژه‌های اولویت‌دار وزارت صمت پرداخت و گفت: «تاپ» به معنی طرح توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار، به دنبال این است که با اعلام نیاز‌های فناورانه واحد‌های تولیدی و صنعتی، زمینه بکارگیری دانشجویان ترم آخر و فارغ التحصیلان مشمول سربازی با حداقل مدرک کارشناسی را در این واحدها فراهم کند.

مدیر دفتر توسعه و کاربرد فناوری اطلاعات وزارت صمت، با بیان اینکه این پروژه در آدرس اینترنتی www.iranetop.ir در دسترس قرار دارد، افزود: با مجوزهایی که از ستاد کل نیروهای مسلح دریافت شده، از سال آینده قادر خواهیم بود که دانشجویان کارشناسی و بالاتر را پس از فارغ التحصیلی، به جای اعزام به خدمت، به شرکت‌ها و بنگاه‌ها برای کار معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه تا کنون بیش از 7590 بنگاه تولیدی و شرکت صنعتی، نیازهای خود را در این سامانه ثبت کرده‌اند، از حاضران برای ثبت نام در سامانه ایران تاپ دعوت کرد.

تشریح همکاری‌های آشنا
بر اساس این گزارش، علیرضا بزرگمهری، دبیر  و نایب رییس هیات مدیره انجمن آشنا نیز در این سمینار با بیان اینکه انجمن‌ آشنا از سه سال قبل با هدف کمک به رشد و تسهیل حمایت از کسب‌وکار شرکت‌های نرم‌افزار تشکیل شد، گفت: در این زمینه تا کنون قدم‌هایی برداشته شده، از جمله حضور نماینده انجمن در هیات‌های بدوی و تجدید نظر حل اختلاف مالیاتی و حل مشکلات شرکت‌ها در مراحل ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان.



وی  افزود: مذاکراتی با سازمان فناوری اطلاعات نیز در جریان است که شرکت‌های عضو انجمن بتوانند امکانات و فضای خود را در اختیار استارتاپ‌ها قرار دهند و در این شرکت‌های نوپا سرمایه‌گذاری کنند.

به گفته بزرگمهری، اقدام دیگر انجمن آشنا، همکاری با دفتر توسعه کاربرد فناوری اطلاعات وزارت صمت است که در قالب این همکاری، سمینار نقش داوری در قراردادهای تجاری و اکنون سمینار شناسایی و کاهش ریسک‌های اقتصادی با ERP برنامه ریزی و اجرا شده است.

دبیر انجمن آشنا، انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری با سندیکای مخابرات، انجمن‌های افتا، مپتا و مرکز فابا را از دیگر اقدامات این انجمن برشمرد و افزود: در همکاری با مرکز فابا، تا کنون چهار سمینار در حوزه‌های بانکی و پرداخت برگزار شده و در نمایشگاه تراکنش نیز، انجمن آشنا به نمایندگی از شرکت‌های عضو حضور داشته است.

به گفته وی، همکاری دیگری  با صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری نیز در جریان است که در آینده نزدیک اطلاع رسانی خواهد شد.
 
در ادامه این سمینار نیز مواردی از تجربیات در زمینه استقرار نرم‌افزارهای ERP ارایه شد.

 


کد مطلب: 273284

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/report/273284/زمینه-به-کارگیری-دانشجویان-مشمول-بنگاه-های-تولیدی-صنعتی-فراهم-شده

ITMen
  https://www.itmen.ir