کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی ۲۰۱۹ امروز آغاز به کار می‌کند

نبرد برندها در وگاس

CNN , 18 دی 1397 ساعت 19:15

مولف : نسترن صائبی

نمایشگاه لوازم الکترونیک مصرفی یا CES با بیش از نیم قرن سابقه از امروز در لاس وگاس کار خود را شروع می کند و تا پنجشنبه ادامه خواهد داشت. براساس اطلاعات ارایه شده در وب سایت نمایشگاه CES 2019، در رویداد امسال بیش از ۴ هزار و 400 شرکت مختلف شرکت خواهند کرد و دستاوردهای خود را در مجموعه ای به مساحت 250 هزار مترمربع به نمایش خواهند گذاشت. در نمایشگاه امسال بیش از 18 هزار نفر از متخصصان حوزه فناوری حضور دارند که بیش از یک سوم از این تعداد، از خارج خاک آمریکا در لاس وگاس حاضر خواهند شد. برای پوشش خبری نمایشگاه امسال نمایندگان بیش از ۶ هزار و ۶۴۵ رسانه در لاس وگاس حاضر هستند.



آیتی‌من - با توجه به تغییر ماهیت تکنولوژی در سال های گذشته، امسال نیز شاهد اضافه شدن حوزه های جدیدتری به دامنه فعالیت این نمایشگاه هستیم. برای مثال باید به حوزه های جدید و جوانی نظیر بلاک چین، شهرهای هوشمند و تکنولوژی ورزش اشاره کرد که امسال کنار حوزه های بالغ تری نظیر خودروهای هوشمند و پهپادها در نمایشگاه CES 2019 میزبان بازدیدکنندگان خواهند بود.

 اپل حضور ندارد، ولی به رقبایش تکه می اندازد
اپل در نمایشگاه CES 2019 حاضر نخواهد شد و قصد ندارد که به طور رسمی از این رویداد برای معرفی گجت های جدیدش استفاده کند. با این وجود، به نظر می رسد این شرکت برنامه جالبی برای این گردهمایی در نظر گرفته و قصد دارد با بیلبورد های تبلیغاتی بزرگش در شهر لاس وگاس، حضور نامحسوسی در CES امسال داشته باشد.

در لاس وگاس یک جمله مشهور وجود دارد: «what happens in Vegas stays in Vegas»؛ یعنی «آنچه در لاس وگاس اتفاق می افتد در لاس وگاس باقی می ماند» و اشاره به این دارد که خبر خوشگذرانی های افراد در لاس وگاس از این شهر بیرون نمی رود.

حالا اپل همزمان با آغاز CES 2019 از این شعار مشهور یک جمله تبلیغاتی ساخته است: آنچه در آیفون شما اتفاق می افتد در آیفون شما باقی می ماند.



اپل این تابلو یا بنر تبلیغ را در ابعاد بزرگ در مقابل LVCC یا همان «Las Vegas Convention Center» محل برگزاری نمایشگاه نصب کرده است. به این ترتیب اپل مطمئن است تمام کسانی که برای شرکت در این نمایشگاه به لاس وگاس می روند این تبلیغ را خواهند دید.



این بیلبورد که نمونه ای از آن کنار سوییت های هتل معروف Marriott، نزدیک محل برگزاری نمایشگاه نصب شده، پس زمینه ای کاملا مشکی دارد و بدنه پشتی آیفون های جدید را به نمایش می گذارد. این اقدام اپل طعنه ای به رقبای اندرویدی و حتی دستیار صوتی گوگل و الکسای آمازون است که نمایشگاه CES مملو از محصولاتی است که با این پلت فرم ها کار می کنند.

هم دستیار صوتی آمازون (الکسا) و هم دستیار صوتی گوگل طی یک سال اخیر به خاطر اشتباهاتی در حفظ اطلاعات مشتریان مورد سرزنش قرار گرفته اند. این در حالی است که گوگل بخش عمده ای از فضای ورودی پارکینگ نمایشگاه را با تابلوی بزرگ Hey Google که اشاره به دستیار صوتی این شرکت است پوشانده است.





گوگل همچنین تبلیغ Hey Google را روی مونوریل این شهر که به خود نمایشگاه هم می رسد گذاشته است.

در روز هایی که هکر ها دوران خوبی را سپری می کنند و سال گذشته دیتای شخصی یک میلیارد کاربر را به سرقت برده اند، اپل وب سایتی با عنوان صفحه حریم خصوصی طراحی کرده و در آن به مشتریان این برند تعهد می دهد که محصولاتش برای حفظ حریم شخصی کاربران طراحی شده اند. 

اپل اصولا در هیچ نمایشگاه به خصوصی آنچنان حضور پیدا نمی کند و ترجیح می دهد که رویداد های مخصوص خود را برای معرفی محصولاتش به راه بیاندازد اما این بار به نظر می رسد سعی کرده، با حضور نامحسوس در این نمایشگاه پیغامش را به گوش کاربران برساند.



اپل در پایین این جمله، لینک آدرس صفحه «حریم خصوصی» در وب سایتش، apple.com/privacy را درج کرده که واضح است مقصود اپل از این حرکت تبلیغاتی به رخ کشیدن و متمایز کردن خود در مقوله امنیت و حفاظت از حریم خصوصی کاربران است.

 این چین است که در ذهن ها می ماند
جنگ تجاری، جنگ تجاری، جنگ تجاری. انتظار می رود شرکت های کوچک و بزرگ با تولید کنندگان حاضر در این نمایشگاه در مورد تغییر جهت تولید از چین به کشورهای همسایه آسیایی به دلیل جنگ تجاری بین آمریکا و چین صحبت کنند. استارت آپ ها و حتی شرکت های عمومی، سعی خواهند کرد که دریابند چگونه می توانند در این زمینه نقشی ایفا کنند. 

به دلایل دیگر، چین نیز موضوع مهمی در CES خواهد بود. زیرا قرار است شرکت های چینی نوآوری ها و فناوری هایی را رو کنند که به خوبی از رقبای آمریکایی خود برمی آیند. از میان این محصولات می توان به لنزهای قدرتمند دوربین در دستگاه های کوچک اشاره کرد. دوربین های جدید و مینی DJI به راحتی می توانند دوربین های شرکت هایی چون GoPro را به زانو درآورند. 

راند دوم رقابت دستیار صوتی گوگل و آمازون
سال گذشته، گوگل از هر فرصت و هر دیوار خالی نمایشگاه برای تبلیغات دستیار مجازی خود استفاده کرد. این تبلیغات حسابی رقابت میان گوگل و آمازون را داغ کرد؛ به ویژه در زمینه دستیار اصلی صوتی کنترل خانه. 

امسال هم به نظر می رسد که این رقابت به دور دوم کشیده می شود و حضور این دو شرکت و آگهی های تبلیغاتی آنها در زمینه دستیار صوتی شان حسابی اوج خواهد گرفت و به نظر می رسد که امسال این دستیارهای صوتی به مکان های بیشتری از خانه به غیر از اتاق نشیمن کشیده خواهند شد. 

به طور مثال، دستیار صوتی مجازی گوگل اسیستنت امسال وارد حمام شده و قرار است که سیستم های دوش حمام را تحت سلطه خود درآورد. 

این سیستم های دوش ساخت شرکت Moen هستند و قرار است که با گوگل اسیستنت ادغام شوند. سال گذشته، مدیران این شرکت از اضافه شدن پشتیبانی از دستیارهای دیجیتالی الکسا و سیری به دوش های هوشمند سری U خبر دادند. حالا نیز شرکت همین رویه را در پیش گرفته و قصد دارد پشتیبانی از دستیار صوتی گوگل را هم به محصولات خود اضافه کند. علاوه بر این، حالا عملکرد الکسا نسبت به گذشته ارتقا یافته و دیگر همانند یک مهارت ساده سوم شخص در خدمت کاربران نیست؛ در عوض، کاربران می توانند از دستیاری پیشرفته که به صورت کامل با سیستم های دوش Moen ادغام شده است، استفاده کنند. 

به عنوان مثال، به جای اینکه به دستیار صوتی بگویید «الکسا، به Moen بگو که دوش را باز کند»، می توانید بگویید «الکسا، دوش را باز کن». البته، طبیعتا این دستورات باید به زبان انگلیسی باشد. از همین دستورها برای سایر دستیارها نیز می توان استفاده کرد؛ برای این کار کافی ست به جای الکسا، از نام های «گوگل» یا «سیری» استفاده کنید. این قابلیت می تواند کار کردن با دوش های هوشمند Moen را ساده تر از همیشه کند. 

 پرینت سه بعدی؛ موردی که دارد به فراموشی سپرده می شود
هر ساله برخی از فناوری ها رشد می کنند و برخی دیگر کوچک تر و کوچک تر می شوند و بعد از چند سال کلا محو می شوند. این دقیقا اتفاقی است که دارد برای چاپ سه بعدی می افتد. تا چند سال پیش یکی از ترندهای اصلی این نمایشگاه چاپ سه بعدی بود و شرکت های بزرگ کلی محصولات و فناوری ها در این زمینه معرفی می کردند. ولی از امسال این فناوری بخش خیلی کوچکی از نمایشگاه را به خود اختصاص می دهد. 

 منابع: CNN و The Verge
 


کد مطلب: 271010

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/article/271010/نبرد-برندها-وگاس

ITMen
  https://www.itmen.ir