کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

10 گجت جالب در CES 2019

20 دی 1397 ساعت 19:33

نمایشگاه لوازم الکترونیک یا CES امسال از دیروز کار خود را شروع کرد و شرکت های بزرگ بعد از برگزاری کنفرانس های مربوط به معرفی محصولات شاخص کار خود را برای نمایش گجت ها و لوازم بزرگ و کوچک شروع کردند.



آیتی‌من - به طور مثال، سامسونگ در نمایشگاه CES امسال علاوه بر رونمایی از تلویزیون و لپ تاپ مجموعه ای از روبات های جدید و متنوع خود را به نمایش گذاشته است. یکی از این روبات ها Bot Care نام دارد. این روبات می تواند به عنوان دستیار هوشمندی جهت مراقبت های پزشکی از افراد سالخورده به کار گرفته شود. همچنین می تواند به افرادی که در انجام کارهای مختلف در منزل نیاز به کمک دارند، به عنوان دستیاری هوشمند انجام وظیفه کند. 

روبات جدید سامسونگ توصیه های خوبی برای سلامت و بهداشت کاربر ارایه می دهد؛ در صورتی که کاربر بیمار باشد در زمان مشخص داروهای وی را می دهد و می تواند برخی نیازهای حیاتی و اضطراری وی را برآورده کند. یکی دیگر از روبات هایی که سامسونگ در نمایشگاه CES معرفی کرد، Bot Air  نام دارد که برای پایش کیفیت هوا به کار برده می شود. روبات دیگر سامسونگ Bot Retail است که مجهز به آخرین فناوری ها است. روبات دیگر Samsung Gems است که نوعی روبات اسکلت پوشیدنی یا exoskeleton بوده و برای استفاده ورزشکاران طراحی شده است. 

اینتل نیز در کنفرانس از نخستین پردازشگر های ۱۰ نانومتری خود را با نام Ice Lake  معرفی کرد. این پردازشگر ها برمبنای معماری Sunny Cove توسعه داده شده اند. اینتل تنها به اعلام خبر از راه رسیدن آیس لیک بسنده نکرد و نمونه ای از نسل جدید پردازشگر های خود را نیز به ن مایش گذاشت.  این شرکت ادعا می کند که پردازشگر های آیس لیک می توانند تا دو برابر سریع تر از لپ تاپ های مدرن، تصاویر را پیدا کنند.
آیس لیک نخستین نسل از پردازشگر های اینتل به حساب می آید که به صورت پیش فرض با تاندربولت ۳ یکپارچه شده است، اتصال وای فای را در بطن خود دارد و از گرافیک Gen II با توانایی تأمین توان مورد نیاز یک نمایشگر 4K بهره می برد. شرکت سازنده همچنین نشان داد که چگونه کاربران می توانند با گرافیک های یکپارچه Gen II بازی ها را اجرا کنند؛ اما متاسفانه جزییات مربوط به تنظیمات بازی اعلام نشد.

پاناسونیک هم در خلال کنفرانس خود در نمایشگاه  CES 2019، پرچم دار جدید تلویزیون های خود با نام GZ2000 را معرفی کرد. مایکل موسکوویتز، مدیر بخش کانادا پاناسونیک، از تلویزیون جدید OLED و 4K  این شرکت به عنوان بهترین نمایشگر تولید شده یاد کرد و آن را محصولی ایده آل برای عکاسان دانست.

پیشرفته ترین پنل اولد ساخته شده در پاناسونیک، اکنون قابلیت نمایش محتوای ثبت شده با دوربین های جدید فول فریم این شرکت را دارد. به گفته مدیران این شرکت، تلویزیون اولد GZ2000 با کمک متخصصان فعال در هالیوود توسعه یافته است و برترین کارشناسان این حوزه نیز به بررسی و نقد آن پرداخته اند تا پاناسونیک با رفع مشکلات، محصولی بی نقص تولید کرده باشد. پاناسونیک پیش از این نیز سابقه همکاری با استودیو های فیلم سازی هالیوود را برای توسعه تلویزیون و نمایشگر هایی بی نقص با دقت رنگ بسیار بالا را دارد. 

در ادامه به معرفی برخی گجت های جالب این نمایشگاه می پردازیم:

 ماشین ظرف شویی همراه
شرکت Heatworks ماشین ظرف شویی قابل حملی تولید کرده که ابعاد آن اندازه یک جعبه مقوایی و وزنش به اندازه وزن یک چمدان است. این شرکت در حال همکاری با شرکت Frog Design است تا ماشین ظرف شویی تولیدی خود را معرفی کند. این ماشین ظرفشویی در عرض ۱۰ دقیقه ظرف ها را شسته و در مصرف آب صرفه جویی می کند. این ماشین ظرفشویی تترا نام دارد و در هر چرخه خود از چهار لیتر آب استفاده می کند.در تولید این ماشین ظرفشویی از فناوری Ohmic Array شرکت Heatworks استفاده شده است. این فناوری به جای مواد حرارتی سنتی از الکترودهای گرافیتی استفاده می کند تا آب را گرم کند. فناوری که باعث صرفه جویی آب در ماشین ظرفشویی می شود، طرحی دارد که پایه فولاد ضدزنگ دستگاه را به سه بخش تقسیم می کند. اولین بخش به صورت دستی با آب شیرین و مواد شوینده پر می شود. دومین بخش، قسمت گرم کننده آب است و سومین بخش نیز پس از اتمام ظرفشویی، آب تیره رنگ را برای تخلیه نگه می دارد. تترا می تواند روی یک سطح مسطح قرار گیرد و کنترل آن از طریق یک اپلیکیشن صورت گیرد. با استفاده از این اپلیکیشن می توان ماشین ظرفشویی را روشن و خاموش کرد و یا فشار آب را تنظیم کرد. هر دوره ظرف شویی با تترا ۱۰ دقیقه به طول می انجامد.

 ژیلتی که با گرما کار می کند
مشهورترین برند تولید خودتراش در دنیا از جدیدترین خودتراش خود رونمایی کرده است که طرز کار نوآورانه و جالبی دارد. این خودتراش با نام Razor Heated اولین محصول ساخته شده توسط تیم جدید نوآوری ژیلت به نام GilletteLabs است. این خودتراش دارای یک نوار فلزی طلایی رنگ است که در کسری از ثانیه گرم می شود تا تجربه ای شبیه به اصلاح با حوله داغ را ارایه دهد. این نوار فلزی در کسری از ثانیه به دمای کمی بیش از ۴۳ درجه سانتی گراد(۱۱۰ درجه فارنهایت) می رسد، فوم یا ژل اصلاح یا کف صابونی را که روی پوست تان است، گرم می کند تا پوست شما اصلاح روان تری را تجربه کند. با توجه به آزمایش این شرکت، دمای این خودتراش با استفاده از فناوری به میزان قابل ملاحظه ای بیشتر از گرفتن خودتراش زیر آب داغ، گرم می شود و تجربه اصلاح لذت بخش تری را به شما هدیه می دهد. تیغه این خودتراش با روش القایی شارژ می شود تا این اسباب بازی مردانه گرانقیمت را ارزش بیشتری ببخشد.

 مسواکی که در ۱۰ ثانیه دندان تمیز می کند
یکی از محصولات جالبی که در نمایشگاه سی ای اس(CES) ۲۰۱۹ به نمایش درآمده است، مسواکی است که در عرض ۱۰ ثانیه دندان ها را تمیز می کند. انجمن دندانپزشکی  آمریکا(ADA) توصیه می کند که بهتر است دندان ها را دو بار در روز به مدت ۲ دقیقه مسواک کرد. شرکت فرانسوی FasTeesH مدعی شده است که می توان تنها در عرض ۱۰ ثانیه دندان ها را به خوبی تمیز کرد. این شرکت مسواکی تولید کرده است که  Y–Brush نام دارد و به جای اینکه نیاز باشد هر دندان به صورت جداگانه مسواک شود، به یک باره نیمی از دندان ها را تمیز می کند. اسم مستعار این محصول مسواک ۱۰ ثانیه ای است.  Y–Brush شبیه مسواک های معمولی نیست و به محافظ های دندان در ورزش های رزمی شباهت دارد. بُرس های این مسواک از جنس نایلون است و با زاویه ۴۵ درجه روی سطح آن قرار گرفته است. ۴۵ رجه زاویه مناسبی است که به تایید انجمن دندانپزشکی  آمریکا رسیده است. 

 اپتومتریست شخصی
اخیرا خرید اینترنتی بین افراد بسیار محبوب شده است و افراد بسیاری از فروشگاه های اینترنتی عینک فروشی مانندWarby Parker، Zenni Optical و EyeBuyDirect خرید می کنند اما اخیرا یک دستگاه بینایی سنجی توسعه داده شده که توسط آن افراد می توانند در خانه از وضعیت بینایی خود آگاه شوند. دستگاه بینایی سنجی مذکور EyeQue VisionCheck نام دارد. این دستگاه بلوتوثی قابل حمل، با استفاده از یک برنامه تلفن همراه، می تواند عمل بینایی سنجی را در خانه انجام دهد و وضعیت نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیسم افراد را اندازه گیری کند. بینایی سنجی یا اپتومتری(optometry) یک قسمت از معاینات کامل چشم محسوب می شود و شامل اخذ پیشینه بینایی، سنجش حدت بینایی، ارزیابی ریفرکشن، ارزیابی دید دوچشمی، تطابق و حرکات چشمی، دید رنگ، غربالگری و ارزیابی داده ها می باشد. به عبارت دیگر بینایی سنجی بررسی دید و ساختارهای مربوط به آن است برای کشف اختلالات بینایی و تجویز عدسی های مناسب یا دیگر وسایل کمک کننده به بینایی یا تمرین های چشمی برای جبران کاستی های دید. پس از آزمایش، این دستگاه نمره عینک چشم(EyeGlass Numbers) افراد را به آنها نشان می دهد. اعداد شبیه به یک نسخه عینک چشم هستند، اما لازم نیست که یک دکتر آن را تایید کند. پس از آن شما می توانید نمره عینک چشم خود را برای فروشگاه های اینترنتی عینک فروشی مانند Zenni Optical و EyeBuyDirect ارسال کنید  و عینک خود را خریداری کنید.

 چشم بند ضدخروپف
یکی دیگر از فناوری های جالبی که در نمایشگاه ۲۰۱۹ CES رونمایی شد، چشم بند خواب Hupnos بود، به گفته سازندگان، این چشم بند می تواند مشکل خروپف کاربران را تا حدی حل کند. 
چشم بند خواب Hupnos می تواند با کم کردن صدای خروپف افراد اطرافتان، یک خواب راحت را برای شما به ارمغان بیاورد. به نظر می رسد این چشم بند ترکیبی از یک چشم بند خواب و چشم بند غواصی است. بخش پایینی این چشم بند روی بینی افراد قرار می گیرد و از این طریق، تنفس افراد در هنگام خواب را کنترل می کند. چشم بند مذکور با یک برنامه همراه است. این برنامه هنگامی که کاربر خواب است، به تنفس او گوش می دهد تا دریابد او چه زمانی شروع به خروپف می کند. هنگامی که این چشم بند خروپف را تشخیص داد، از شتاب سنج داخلی خود برای تعیین حالت خواب کاربران استفاده می کند و سپس یک ارتعاش را ایجاد می کند تا کاربر حالت خواب خود را تغییر دهد. اگر با این کار خروپف فرد قطع نشد، چشم بند Hupnos ارتعاش را هنگام عمل بازدم کاربر یا فشار هوایی مثبت بازدمی(EPAP)، افزایش می دهد تا به وی کمک کند راه های هوایی خود را باز کند که نتیجه این عمل قطع شدن خروپف است.

 اجاق گاز واقعیت افزوده 
شرکت ویرلپول که بیشتر به علت تولید اجاق گاز و ماشین ظرفشویی شهرت دارد، از اجاق جدیدی در نمایشگاه CES رونمایی خواهد کرد که از فناوری واقعیت افزوده برای ارتقای آشپزی بهره می گیرد. این اجاق گاز به نام کامل Connected Hub Wall دارای یک نمایشگر شفاف ۲۷ اینچی ال سی دی است که روی درب کشویی اجاق نصب شده است. این نمایشگر جلوی استفاده عادی از این اجاق را برای پخت و پز نمی گیرد. اما با استفاده از آن می توان ضمن مشاهده تقویم خانوادگی، دستورهای آشپزی مختلفی را برای روزهای گوناگون برنامه ریزی کرد. همچنین این نمایشگر دسترسی به دستورات آشپزی مختلف را برحسب زمانی که در اختیار دارید، ممکن می کند و اگر به عنوان مثال تنها ۴۵ دقیقه فرصت دارید با وارد کردن زمان، فهرستی از غذاهایی که تنها طی همین مدت قابل پختن هستند را مشاهده خواهید کرد. اما قابلیت واقعیت افزوده این اجاق در زمان پخت غذا فعال می شود. این فناوری مشاهده سه بعدی و تصویری دستورالعمل های گام به گام آشپزی را به خصوص برای افراد مبتدی ممکن می کند. نمایش مرحله در حال وقوع پخت و پز یا قفسه و طبقه مناسب برای پخت مواد غذایی، نمایش ویدئویی سه بعدی مرحله بعدی و غیره از جمله مزایای این فناوری است. 

 پرده ای که با دستور صوتی بالا و پایین می رود
یک شرکت سازنده لوازم خانگی از تولید پرده کرکره ای هوشمندی خبر داده که خود در مورد میزان بالا و پایین رفتن و مقدار بسته شدن کرکره ها تصمیم می گیرد. این پرده کرکره ای های هوشمند که توسط شرکت سوئدی IKEA تولید شده اند، قرار است در ماه فوریه در کشورهای اروپایی عرضه شوند. پرده های یادشده با هوم کیت اپل، گوگل هوم، الکسای آمازون و برخی دستیارهای صوتی هوشمند تولیدی دیگر شرکت ها سازگاری دارند و لذا به صورت صوتی هم قابل کنترل و بالا و پایین کردن هستند. البته انتقال دستورات به آن با نصب یک ابزار کوچک مربعی شکل در کنار آن صورت می گیرد. این سیستم از باتری های قابل شارژ از طریق پورت یو اس بی بهره می گیرد و یک اپلیکیشن هم برای کنترل آن با استفاده از گوشی هوشمند در نظر گرفته شده است. کنترل بی سیم این پرده ها کنترل دقیق میزان نور در حال ورود به اتاق را ممکن می کند. از سوی دیگر پرده های یادشده با بررسی شرایط اتاق و فعالیتی که در آن در حال انجام است، ممکن است از طریق حسگرهایشان به تشخیص خود از تابش نور شدید آفتاب جلوگیری کنند. 

 روباتی که داروهای کاربر را می شمارد
سامسونگ در نمایشگاه محصولات مصرفی الکترونیکی روش های مختلفی برای استفاده از فناوری هوش مصنوعی در آینده ارایه کرد. یکی از این فناوری ها پلتفرمی است که روی سلامت کاربر تمرکز می کند.Samsung Bot Care   به کاربران کمک می کند روتین های سلامتی روزانه خود را انجام دهند. سامسونگ در یک رونمایی سریع روبات مذکور که صورتی شبیه Home Hubگوگل داشت را نمایش داد. در مراسم رونمایی، این روبات «یون لی» معاون ارشد نوآوری سامسونگ را راهنمایی کرد انگشت خود را روی حسگری زیر نمایشگر قرار دهد. سپس روبات علائم حیاتی او، فشار خون و ضربان قلب را اندازه گیری کرد. روبات مذکور می تواند چرخه خواب کاربر را رصد کند، با خدمات اورژانس تماس بگیرد و موسیقی درمانی برای مدیریت استرس پیشنهاد کند. علاوه بر تمام این موارد روبات مذکور قابلیت رصد داروهای مورد استفاده کاربر را نیز دارد و هر روز اطلاعاتی درباره سلامت فرد را ارایه می کند.

 


کد مطلب: 271018

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/article/271018/10-گجت-جالب-ces-2019

ITMen
  https://www.itmen.ir