۰

بهترین های CES 2019 به انتخاب انگجت

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۰۳
بهترین های CES 2019 به انتخاب انگجت

آیتی‌من - وب سایت انگجت ابزارهایی را در دسته بندی های مختلف به عنوان برترین های CES امسال انتخاب کرده که در ادامه می خوانیم:

بهترین فناوری در دسترس: اسکلت روباتیک سامسونگ



سیستم انگیزشی تقویت راه رفتن یا GEMS، خط مفهومی سامسونگ برای محصولات پوشیدنی یاری رسان به شمار می رود که بزرگترین محصول آن GEMS–H، یک اسکلت بیرونی برای نیمتنه پایین بدن است.

این اسکلت روباتیک 2 کیلوگرم وزن دارد و به اندازه ای سبک و راحت است که هر کسی با مشکلات حرکتی می تواند با آن راه برود. این اسکلت دو هدف اصلی را دنبال می کند. یک هدف آن، راحت تر کردن راه رفتن با صرف 23 درصد انرژی کمتر و هدف دوم آن، تسریع روند بهبود برای افرادی است که دچار سانحه شده اند.

بهترین استارت آپ: Nreal Light



پیش از این ورود شرکت هایی مانند مجیک لیپ و مایکروسافت به عرصه واقعیت ترکیبی (mixed–reality) را دیده ایم، اما در نمایشگاه CES 2019 یک استارت آپ چینی در این زمینه محصول جالبی را عرضه کرده است.

این عینک واقعیت ترکیبی مانند محصول ساخت رقبا ظاهر عجیب و غریبی ندارد و خوشبختانه از ویژگی های قابل توجهی بهره می برد. از بین آنها می توانیم به صفحه نمایش با رزولوشن 1080 پیکسل و سنسورهای داخلی برای رهیابی دقیق اشاره کنیم.


بهترین محصول دیجیتال سلامت: Triple W DFree



مساله بی اختیاری یکی از مسایل سلامتی است که موجب ناراحتی برای فرد و پرستار و مراقبان او می شود. یکی از شرکت ها در نمایشگاه لوازم الکترونیک امسال محصول جالبی را در این زمینه معرفی کرده که در واقع یک حسگر فراصوت است که این گجت یک حسگر فراصوت است که در زیر شکم قرار می گیرد و می تواند ظرفیت مثانه را مورد بررسی قرار دهد.

افرادی که از مشکل بی اختیاری ادرار رنج می برند، میتوانند از این گجت استفاده کنند که پر شدن ظرفیت مثانه را به گوشی یا تبلت فرد خبر می دهد تا به موقع بتواند به دستشویی مراجعه کنند.


بهترین ابزار پوشیدنی: Omron HeartGuide



شرکت Omron در زمینه ساخت دستگاه های پزشکی مربوط به بررسی فشار خون قدمت زیادی دارد ولی در نمایشگاه CES 2019 از اولین گجت پوشیدنی خود پرده برداری کرد. ساعت هوشمند HeartGuide علاوه بر بهره گیری از سنسورهای معمول، به راحتی می تواند فشار خون کاربر را اندازه گیری کند و برای بهره گیری از آن هم کافی است دو یا سه بار در هفته به شارژر وصل شود.


بهترین فناوری حمل و نقل: کاسکادیا دایملر



کمپانی آلمانی دایملر (Daimler) برای توسعه کامیون های خودران پیشرفته به جاده ها تا 10 سال آینده، خیز بلندی برداشته است. سران کمپانی با حضور در نمایشگاه  CES برنامه خود برای رسیدن به این هدف را تشریح کرده اند. رویای بسیاری از خودروسازان، تولید اتومبیل خودران سطح چهار است. یعنی وسیله نقلیه ای که بتواند بدون دخالت انسان، خود را در مسیر پیش ببرد، اما دارای فرمان و پدال باشد تا در صورت لزوم، راننده کنترل را در دست بگیرد.

کمپانی دایملر قصد دارد طی 10 سال آینده، این تکنولوژی را در کامیون های خودران پیاده سازی کند. در همین راستا مارتین دام، مدیرعامل واحد اتوبوس و کامیون سازی دایملر، از سرمایه گذاری 570 میلیون دلاری کمپانی متبوعش برای تحقیقات مرتبط خبر داده است.


بهترین محصول تئاتر خانگی: ساندبار Sennheiser Ambeo



سال گذشته، سنهایزر از مدل اولیه یک ساندبار مجهز به تکنولوژی پیشرفته 3D Ambeo رونمایی کرد. 

این تکنولوژی عموما برای فناوری واقعیت مجازی و افزوده توسعه یافته ولی حالا روانه محیط داخلی خانه شده است. به لطف این تکنولوژی، سیستم صوتی 5.1 کاناله فقط با یک اسپیکر ارایه می شود و این ساندبار از کروم کست هم بهره می برد. در نهایت باید بگوییم این ساندبار علاوه بر کالیبره سازی صدا بر اساس فضای اتاق، صدای سه بعدی را بر اساس محتوای به نمایش درآمده کالیبره می کند.


بهترین محصول خانگی متصل: ساعت هوشمند لنوو



این ساعت هوشمند در حقیقت یک نمایشگر هوشمند بسیار ساده مبتنی بر گوگل اسیستنت است و در مقایسه با دیگر ساعت های این چنینی از قابلیت های جذابی بهره می برد. مثلا یکی از آنها، تغییر روشنایی و رنگ های نمایشگر نیم ساعت قبل از فعال شدن صدای زنگ صبحگاهی است که به نوعی طلوع خورشید را شبیه سازی می کند و به همین دلیل کاربر موردنظر راحت تر بیدار می شود. 

علاوه بر این، از این ساعت هوشمند می توان برای کنترل دیگر گجت های هوشمند خانگی استفاده کرد.


بهترین تلویزیون: OLED ال جی



در نمایشگاه CES 2019 شرکت ال جی از مدل نهایی تلویزیون اولد رول شونده خود رونمایی کرد. در چند سال گذشته، ال جی چندین بار پنل های اولد رول شونده را نمایش داده و بعد از معرفی مدل اولیه آن در نمایشگاه سال گذشته، بالاخره این محصول آماده عرضه به بازار است.

این تلویزیون ۶۵ اینچی از مشخصات مشابه جدیدترین تلویزیون های این شرکت بهره می برد. این یعنی می تواند مشکی عمیق ارایه دهد، از نسل دوم پردازنده Alpha بهره می برد، از HDMI 2.1 و رزولوشن 4K با سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی می کند. با فشار یک دکمه هم، کل تلویزیون در یک ساندبار ۱۰۰ واتی قرار می گیرد. همچنین برای پخش موسیقی یا نمایش ساعت هم می توانید فقط قسمتی از تلویزیون را از بدنه اصلی خارج کنید.


محصول غیرقابل انتظار: همبرگر گیاهی با طعم گوشت



شرکت Impossible Foods به ارایه همبرگرهای گیاهی شهرت دارد و این شرکت در نمایشگاه CES 2019 از نسل دوم این همبرگرها رونمایی کرده است. در مقایسه با گوشت، این گوشت گیاهی دارای آهن و پروتئین بیشتری است و نسبت به نسل قبلی همبرگر گیاهی این شرکت، بافت و مزه بهتری دارد.

مزه همبرگرهای Impossible جدید آنقدر به گوشت گاو واقعی نزدیک شده است که نه تنها تشخیص آن برای مردم سخت است، بلکه تصور می کنند دارند یک همبرگر با بهترین گوشت گاو در دنیا را می بلعند.


بهترین روبات انسان نما: Bot Care سامسونگ



شرکت سامسونگ چند سالی است کار گسترش محصولات مرتبط با حوزه سلامت را آغاز کرده است، از جمله برنامه مخصوص برای بیماران مبتلا به آلزایمر و کم بینا و همچنین یک دستگاه که می تواند تنفس را برای افراد مبتلا به مشکلات ریوی، آسان تر کند.

غول تکنولوژی کره جنوبی روبات Bot Care را شبیه گوگل هوم هاب (Google Home Hub) طراحی کرده است. 

این روبات با هدف کمک به کاربران در عادت های روزانه مرتبط با سلامت آنها توسعه یافته است. سامسونگ قابلیت اتصال با دستیار هوشمند گوگل را در این روبات کوچک و زیبا به ارمغان آورده است و علائم حیاتی کاربر با قرار دادن انگشت اشاره خود روی حسگر زیر صفحه نمایش این روبات، اندازه گرفته می شود. این روبات، فشار خون و ضربان قلب کاربر را اندازه می گیرد و توجه دارد که سطح هر دو در سطح طبیعی باشد. 

این روبات توانایی کنترل چرخه خواب، تماس با خدمات اورژانس و همچنین موسیقی درمانی برای مدیریت استرس را دارد، البته مدیریت مصرف دارو، دستورالعمل های ورزشی و نکات بهداشتی روزانه را هم باید به قابلیت های آن اضافه کرد.


انتخاب مردم: ژیلت گرم شونده



شرکت ژیلت واحد جدیدی تحت عنوان GilletteLabs تاسیس کرده که وظیفه این بخش، ارایه محصولات نوآورانه است و نخستین محصول آن ها، Heated Razor نام دارد. این تیغ دارای یک نوار فلزی طلایی رنگ است که در کسری از ثانیه گرم می شود تا تجربه مشابه اصلاح با حوله داغ را ارایه دهد. 

دمای این نوار می تواند به ۴۵ درجه سانتی گراد برسد و در این صورت به خمیر، ژل یا صابون اصلاح شما حرارت می دهد و در نهایت این حرارت به پوست شما منتقل می شود. در هر صورت این یک محصول لوکس از شرکت ژیلت محسوب می شود که با قیمت ۱۶۰ دلاری روانه بازار خواهد شد.


منبع: انگجت
مرجع : Engadget
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۱۰۲۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما