۰

6 توصیه کاربردی برای نگهداری از وسایل دیجیتال شخصی

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۲۲
6 توصیه کاربردی برای نگهداری از وسایل دیجیتال شخصی

1- محافظی واجب؛ در حد نان شب
آیا از بالا رفتن قیمت کابل شارژر گوشی‌تان خبر دارید؟ آیا می‌دانستید صاحبان شرکت‌های بزرگ جنس کابل‌ها را طوری تعیین می‌کنند که بعد از مدتی خراب شود و شما با خرید دوباره این وسیله جانبی سود صاحبان برندها را بالا ببرید و آیا الان مشخص شد که چرا سیم شارژرتان مرتب از قسمت انتها و ابتدا دچار پوسیدگی و شکستگی می‌شود؟ حالا که این نکات را می‌دانید؛ دست به کار شوید و با استفاده از روش زیر عمر شارژرتان را بالا ببرید.
● با استفاده از نوار چسب ضخیم بی رنگ دور ابتدا و انتهای کابلتان را بپوشانید. بهتر است نوار را چند بار دور سیم بپیچید تا به خوبی محکم شود. اگر بتوانید کمی از حد سیم بیرون بزنید و بخشی از ورودی USB کابل را هم با چسب بپوشانید، تکیه گاه بهتری برای نوار چسب فراهم کرده‌اید.
● یک محافظ سیم شارژر بخرید یا با استفاده از نخ‌های رنگی نسبتا ضخیم دور تا دور سیم را بپوشانید. استفاده از محافظ آماده برای کسانی که حوصله نخ پیچی و کارهای دستی را ندارند؛ توصیه می‌شود.
● یک جفت محافظ دو سر کابل شارژر تهیه کنید. این محافظ‌ها اغلب گیره‌های فانتزی بامزه‌ای هستند که دو سر کابل را از تا شدن و شکستگی نجات می‌دهند.
● یک کیف متوسط برای قرار دادن شارژرتان در نظر بگیرید؛ کیف‌های کوچک باعث خم شدن دو سر سیم شارژر می‌شود.
● اگر مجبور هستید شارژرتان را در فضای کوچکی قرار دهید، آن را از کابل جدا کنید و کابل را به صورت دایره‌ای بپیچید.
2- این لوازم را نخرید
استفاده از لوازم جانبی اصل برای بالا بردن طول عمر گوشی شما ضروری است. هر چند که این روزها خرید لوازم جانبی گوشی های سامسونگ و اپل و بعضی برندهای دیگر نیاز به هزینه بیشتری نسبت به گزینه‌های غیر اوریجینال دارد؛ اما این هزینه مانع از هزینه بالاتر در طول زمان خواهد شد. بنابراین تا حد ممکن از لوازم جانبی اصل استفاده کنید و به این صرف هزینه، به چشم سرمایه‌گذاری طولانی مدت نگاه کنید نه خرج اضافه.
3- مراقبت از هدفون و سیم آن


چه هدست داشته باشید و چه هدفون، هر دو به مراقبت نیاز دارند. برای مراقبت از این وسایل از روش‌های زیر کمک بگیرید.
● سعی کنید هدستی انتخاب کنید که بخش ابری یا پد روی گوشی آن قابلیت جدا شدن و شستشو را داشته باشد. در غیر این صورت هد ست را در معرض گرد و غبار قرار ندهید و بعد از هر بار استفاده آن را داخل یک کیف پارچه‌ای بگذارید. گرد و غبار پد را از بین می‌برد.
● برای سیم هدست یا هدفونتان محافظ تهیه کنید و از مچاله کردن آن خودداری کنید.
● داشتن یک کیف مناسب برای قرار دادن هدفون را فراموش نکنید. اغلب پارگی‌های هدفون به دلیل کش آمدن سیم آن بین سایر وسایل و تحت فشار قرار گرفتنش اتفاق می‌افتد.
هر از گاهی گوشی‌های هدفونتان را تمیز کنید و نگذارید جرم بگیرند.
4- بهترین روش برای مراقبت از صفحه گوشی
یکی از پر هزینه‌ترین تعمیراتی که برای گوشی‌های تلفن همراه باید انجام دهید، تعمیر صفحه شکسته یا خراب شده آن است. برای اینکه بتوانید جلوی این مشکل را بگیرید، باید دست به کار شوید و با کمی دقت و هزینه گوشی‌تان را ضد ضربه کنید.
● سراغ گلس Glass یا محافظی بروید که از ضخامت کافی برخوردار است. محافظ‌هایی که ضخامت کافی ندارند؛ راحت‌تر می‌شکنند و باعث شکستن یا ترک برداشتن صفحه گوشی‌تان خواهند شد.
● از بامپر و قاب‌های ضد ضربه استفاده کنید؛ قاب‌هایی که نرم هستند و قابلیت ارتجاعی دارند. در صورتی که گوشی شما با یک بامپر به زمین بخورد، شدت ضربه تا حد زیادی گرفته خواهد شد.
● اگر عادت دارید موقع بازی کردن یا نوشتن گوشی را فشار دهید، سعی کنید این عادت را کنار بگذارید.
5- باتری را نکُشید


خراب شدن باتری یکی از رایج‌ترین خرابی‌های تلفن همراه است و تعمیر یا تعویض آن هم کم هزینه نیست. برای اینکه مجبور نشوید برای خرید دوباره یا تعمیر باتری‌تان دست به کار شوید، از روش‌های زیر استفاده کنید:
● همیشه از شارژر اصل گوشی‌تان استفاده کنید. شارژرهای غیر اصل باعث نابود شدن باتری گوشی تلفن همراه شما خواهد شد.
● هیچ وقت زمانی که باتری‌تان هنوز به حد اضطراری یا Recharge نرسیده، دست به شارژ کردن آن نزنید. بگذارید باتری رو به تمام شدن برود و سپس آن را به طور کامل شارژ کنید.
● وقتی گوشی‌تان به شارژر وصل است با آن کار نکنید. این کار هم برای باتری‌تان خوب نیست و هم برای سلامتی‌تان. در اینجا می‌توانید مضرات کار کردن با گوشی در حال شارژ را مطالعه کنید.
● پاور بانکی تهیه کنید که از یک برند معتبر باشد. پاور بانک‌های ارزان قیمت به راحتی باعث از بین رفتن باتری گوشی‌تان خواهد شد.
● اگر متوجه شدید باتری گوشی زود تمام می‌شود، در همان مراحل اول به یک تعمیرکار مطمئن مراجعه کنید.
● اپلیکیشن‌ها و برنامه‌هایی را که با آن‌ها کار نمی‌کنید، ببندید و وای فای را خاموش کنید. این موارد از شارژ گوشی‌تان کم می‌کنند و به مرور باعث خرابی آن خواهند شد.
6- سراغ این افراد نروید
این روزها بازار گوشی‌های بدون گارانتی داغ است؛ برای مثال وقتی قیمت انواع گوشی موبایل سامسونگ که نمایندگی‌ها یا فروشگاه‌های معتبر آن را می‌فروشند، مشخص است؛ گوشی‌های بدون گارانتی بازار آزاد با قیمت کمتری افراد را به خرید ترغیب می‌کنند. در مورد گوشی‌های اپل هم بسیاری از مدل‌هایی که قیمت پایین‌تری دارند، رجیستری نشده‌اند. بنابراین سراغ افرادی که ادعا می‌کنند می‌توانند گوشی‌هایی بسیار ارزانتر از آنچه در بازار هست به شما بفروشند نروید؛ در غیر این صورت دستتان به جایی بند نیست و ممکن است کارتان به شکایت‌هایی که به جایی نمی‌رسند، برسد.
 
 
کد مطلب : ۲۷۲۲۲۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما