کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معرفی ارز دیجیتال همیار ماینر

27 اسفند 1398 ساعت 18:57

همیار ماینر شرکتی است که در زمینه‌ای استخراج ابری بیت کوین فعالیت می‌کند. این شرکت در حال حاضر بهترین شرکت فعال در حوزه ماینینگ و به روزترین سرویس استخراج ابری و ماینینگ بیت کوین است.


 
همانطور که می‌دانید در بازار ارزهای دیجیتال، ارز دیجیتال بیت کوین معتبرترین و دومین رمزارز پرتراکنش پس از تتر در زمان حال است. اما بیت کوین و به طور کلی ارزدیجیتال چیست؟ در ادامه به معرفی مقوله «ارز دیجیتال» خواهیم پرداخت.
 
ارز دیجیتال چیست؟
ارز دیجیتال نوعی پول مجازی است که از آن برای مبادلات مالی همانند ارزهای فیزیکی استفاده می‌شود. این گروه از ارزها به دو مدل متمرکز و غیرمتمرکز تقسیم می‌شوند که مدل غیرمتمرکز آنها مدت‌ها پیش منسوخ شدند. امروزه اما ارزهای دیجیتالی که از آن‌ها بعنوان کریپتوکارنسی یا رمزارز یاد می‌شود در واقع ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز یا رمزارز پایه هستند. در ادامه این مقاله هرکجا که از کلمه «ارز دیجیتال» استفاده شد توجه داشته باشید که منظورما «رمزارز پایه» است.
 
ارز دیجیتال غیرمتمرکز به چه معناست؟
ارز دیجیتال غیرمتمرکز که بنیان آن با به وجود آمدن بیت کوین پدید آمد، به آن معناست که هیچ منبع ثانویه‌ای برای ذخیره ی اطلاعات ارزها و تراکنش‌ها وجود ندارد و امنیت این نوع ارزها بوسیله ی رمزگذاری دو طرفه P2P که روش بسیار امنی است تامین می‌شود. با پیشرفت تکنولوژی و دیجیتال شدن اکثر امور این نیاز به مرور زمان حس شد که افراد برای تبادلات مالی از ارزهایی استفاده کنند که واسطه‌ای مانند بانک جهانی و ... در آن نقشی نداشته باشد.
 
این امر سبب می‌شود تا سرعت انتقال بسیار بالا ( کمتر از یک ساعت) برود در صورتی که در نظیر فیزیکی آن یعنی سوئیفت بین بانکی، تکمیل تراکنش می‌تواند گاها حتی تا یک هفته به طول بینجامد. از طرفی دیگر ارزهای دیجیتال جهانی هستند و محدودیت مرزی ندارند. یعنی شما می‌توانید در زمان بسیار کوتاهی از هر نقطه از جهان به نقطه ی دیگری پول انتقال دهید و این بستر به صورت انحصاری در اختیار کسی نیست که بخواهد از انتقال پول توسط شما جلوگیری کرده یا به شما مجوز تراکنش بدهد.

 
یکی دیگر از مزیت‌های ارزهای دیجیتال این است که آنها مبتنی بر بلاکچین، که یکی از محصولات برپایه دفتر توزیع دیجیتالی است، هستند. این به معنای آن است که تمامی ‌تراکنش‌ها بصورت شفاف قابل رویت توسط تمام افراد است. چنین مزایایی نسبت به ارز فیزیکی کشورها که به آن اصطلاحا «فیات» (FIAT) می‌گویند، باعث شد تا به یکباره بازار ارزهای دیجیتال داغ شود و افراد بسیاری به استفاده از آن برای کارهای مختلفی همچون خرید کالا، سرمایه گذاری ، استخراج و ... روی بیاورند.
 
نحوه کار ارزهای دیجیتال به چه صورت است؟
هرکدام از ارزهای دیجیتال به شکل خاص و منحصر به فردی کار می‌کنند. برای مثال در ارز دیجیتال بیت کوین تراکنش‌ها از جانب ماینرها یا استخراج کنندگان تایید می‌شود و آنها کارمزدی بابت تایید هرتراکنش دریافت می‌کنند که‌این کارمزد، همان بیت کوین ماین شده است. در بعضی دیگر، تاییدکنندگان تراکنش با نظر مستقیم افرادی که آن ارز را دراختیار دارند تعیین می‌شوند و...به طور کلی ارزهای دیجیتال مدل‌های مختلفی دارند که هرکدام از آنها از روش‌های خاص خودشان برای تایید تراکنش‌ها استفاده می‌کنند.
 
ارزهای دیجیتال غیر متمرکز چند نوع هستند ؟
ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز به دو بخش بیت کوین و آلت کوین‌ها تقسیم می‌شوند. برخی از این آلت کوین‌ها برپایه شبکه بیت کوین هستند مانند بیت کوین کش، ورج، لایت کوین، دوج کوین و ... و برخی دیگر از بلاک چین انحصاری خود استفاده می‌کنند. از این مدل آلت کوین‌ها می‌توان به اتریوم، ریپل و ... اشاره کرد. برخی دیگر از ارزهای دیجیتال وجود دارند که به آنها توکن می‌گویند، این نوع ارزها اغلب بر پایه شبکه بلاکچین متعلق به اتریوم طراحی شده‌اند و سرمایه‌های خود را از طریق کراود فاندینگ یا سرمایه گذاری عمومی‌ در عرضه اولیه سکه‌های‌شان به دست می‌آورند.
 
ارزهای دیجیتال به چه درد می‌خورند؟
همانطور که در ابتدا توضیح دادیم، ارزهای دیجیتال در ابتدا برای تسهیل تراکنش بین افراد در کشورهای مختلف شکل گرفتند و هدف اولیه ی شکل گیری آن‌ها این مساله بود. اما رفته رفته و با افزایش کارایی و محبوبیت بین استفاده کنندگان، به یکی از راه‌های سرمایه گذاری مدرن تبدیل شده‌اند به طوری که در پی شکل گیری آن‌ها صرافی‌های مختلفی به وجود آمدند تا این قابلیت را فراهم کنند تا ارزهای دیجیتال مختلف بتوانند با یکدیگر تبادل شوند. این امر و تفاوت قیمتی موجود بین ارزهای دیجیتال مختلف باعث آن شد تا عده‌ای به معامله و تبدیل آنها به یکدیگر بپردازند و بتوانند با تخمین تغییرات قیمت آنها نسبت به یکدیگر به سودهای بسیار زیادی دست پیدا کنند.

از طرفی دیگر با توجه به گسترش و همه گیر شدن استفاده از ارزهای دیجیتال عده‌ای به‌این فکر افتادند تا با سرمایه گذاری روی آنها و نگهداری‌شان، بتوانند از افزایش قیمت احتمالی آن‌ها در آینده سود قابل قبولی کسب کنند به طوری که شغل‌های مختلفی در این زمینه درجهان شکل گرفت. گروهی دیگر از افراد نیز با خرید دستگاه‌ها و پردازنده‌های بسیار پیشرفته و تاسیس فارم‌های ماینینگ در پی این شدند تا با پردازش کدها و رمزگشایی ازآنها که برای تایید تراکنش‌ها در شبکه بلاک چین رمزارزهایی مانند بیت کوین نیاز است، به استخراج بیت کوین بپردازند و از این طریق سرمایه شان را افزایش بدهند.
 
همیار ماینر به عنوان بهترین شرکت استخراج ابری بیت کوین به علاقه‌مندان به سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال کمک می‌کند تا بتوانند از طریق شراکت در سود ماینینگ به در آمد بالایی برسند. حتما به وبسایت ماینینگ بیت کوین همیار ماینر مراجعه کنید.
 
منبع: ویرلن


کد مطلب: 273510

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/article/273510/معرفی-ارز-دیجیتال-همیار-ماینر

ITMen
  https://www.itmen.ir