۰

 چک لیست خرید بهترین سرور مجازی

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۵۴
 چک لیست خرید بهترین سرور مجازی
 چک لیست خرید بهترین سرور مجازی
 
VPS سرور مجازی یا VPS چیست؟
 مخفف عبارت Virtual Private Server است که همان سرور مجازی می‌باشد، در واقع سرور یک کامپیوتر است که همه فایل‌های وب‌سایت روی آن قرار می‌گیرد.این سرور در مقایسه با سرور اختصاصی، منابع نرم‌افزاری و سخت‌افزاری را با سایر سیستم‌عامل‌ها به اشتراک می‌گذارد، همچنین سرورهای مجازی ویندوز و لینوکس، محبوبیت بیشتری بین کاربران دارند، به این دلیل که از طریق مجازی‌سازی مقرون به صرفه‌تر از هاست هستند.

 برای بهتر متوجه شدن شما این مثال را در نظر بگیرید، وقتی شما یک واحد از ساختمان چند طبقه را خریداری می‌کنید، تمام فضای واحد در اختیار شماست، اما استفاده از درب اصلی ساختمان و راه‌پله‌ها به صورت اشتراکی انجام می‌شود. سرورهای مجازی دقیقا مانند آن واحد خریداری شده می‌باشند و سرور اختصاصی مانند ساختمان اصلی است.
 
کاربرد سرور مجازی یا VPS چیست؟
امروزه وبمسترها به خرید این سرور روی آورده‌اند، در این قسمت می‌خواهیم دلایلی را که باعث محبوبیت این سرور شده است را بررسی کنیم.

•پایداری وب‌سایت را ارتقا می‌بخشد.

•عملکرد سایت بهبود پیدا می‌کند: سرور مجازی یا VPS  نسبت به سرورهای اشتراکی امکانات بیشتری را در اختیار مدیران وب‌سایت قرار می‌دهند و در نتیجه پهنای باند و فضای ذخیره‌سازی بیشتری دارد.

•در نصب نرم‌افزارها و سیستم‌عامل‌ها آزادی عمل دارید: در سرویس میزبانی مشترک، میزبان وب سرورو را مدیریت می‌کند و شما امکانات بسیار محدودی دارید.
 
ویژگی سرورهای مجازی کدام‌اند؟
 


خرید بهترین سرور مجازی در انواع لینوکس و ویندوز، مزایا و ویژگی‌های خاص خود را داشته که به تعدادی از آنها اشاره می‌کنیم:

1.در اختیار داشتن IP اختصاصی

2.امکان نصب نرم‌افزارهای دلخواه

3.مدیریت اختصاصی از راه دور

4.پرداخت هزینه کمتر

5.امکان نصب سیستم‌عامل مورد نیاز کاربر

6.عیب‌یابی سریع و انتقال اطلاعات به سرورهای مجازی دیگر

7.میزبانی وب‌سایت‌های متعدد بر اساس وجود منابع کافی

8.امکان پشتیبان‌گیری لحظه‌ای برای امنیت داده‌ها

اکنون با دانستن کاربرد و ویژگی‌های این سرور، می‌توانید برای راه‌اندازی وب‌سایت خود، بهترین سرور مجازی یا VPS را انتخاب کنید و به کسب و کار خود رونق بخشید.

چک لیست خرید بهترین سرور مجازی
تا اینجا با سرورهای مجازی آشنا شدید و کاربرد و ویژگی‌های آن‌ها را بررسی کردیم، اکنون می‌خواهیم چند مورد از از نکاتی که باید در هنگام خرید از شرکت های هاستینگ، به آن‌ها توجه کنید را بررسی کنیم.

7 مورد از نکاتی که در خرید vps از یک هاستینگ باید مورد توجه قرار دهید، عبارتند از:

شرکت معتبر: در هنگام خرید وی پی اس، باید به معتبر بودن شرکت،  نحوه پشتیبانی آن، نیروهای کارآمد و ... توجه داشته باشید.

امنیت: در هنگام خرید سرور مجازی باید به امنیت توجه داشته باشید، به دلیل اینکه با امنیت سایت ارتباط مستقیم دارد و امنیت هاست یکی از موارد ضروری است. منظور از امنیت هم امنیت فیزیکی است و هم امنیت نرم‌افزاری.

ارائه پلن‌های مختلف: شرکتی برای خرید vps مناسب است که پلن‌های مختلف را ارائه دهد تا نیاز مشتریان را رفع کند. همچنین هاست باید قابل ارتقا باشد.

آپتایم: ویژگی Up Time برای سرور بسیار مهم است، زیرا پایداری بالای یک سایت در رتبه‌بندی و بهینه‌سازی سایت، تاثیر بسیار زیادی دارد. پس از vpsای استفاده کنید که زمان پایین بودن سایت را به صفر برساند.

پشتیبانی: یکی دیگر از نشانه‌های یک شرکت هاستینگ خوب، این است که پشتیبانی 24 ساعته داشته باشد و 7 روز هفته پاسخگوی مشتریان خود باشد. برای اینکه ببینید شرکت، پشتیبانی خوبی دارد یا خیر؟ بهتر است قبل از خرید سرور مجازی یا VPS، در ساعاتی غیر از ساعت اداری با آن‌ها تماس بگیرید و  در مورد خرید هاست مشورت بگیرید.

سروری خریداری کنید که تا حد امکان، اجازه کنترل کردن و مدیریت کنترل پنل آن را به شما بدهد. امروزه بهترین و محبوب‌ترین کنترل پنل، Cpanel است.
 
Addon domain: ترجیحا از وی پی اسی+ استفاده کنید که اگر بعد از راه‌اندازی وب‌سایت خود، تصمیم گرفتید وب‌سایت دیگری نیز راه‌اندازی کنید، نیازی به خرید سرویس جدید نداشته باشید، اصطلاحا vps  خریداری شده از Addon  Domain پشتیبانی کند.

کیفیت  vps:  از دیگر مواردی که باید مورد توجه قرار دهید، با کیفیت بودن سرور است، نگهداری فایل‌ها، نرم‌افزارهای قدرتمند، همچنین میزبانی تعداد وب‌سایت‌ها  و ... در محیطی مناسب یرای مدیریت آن‌ها، باعث افزایش کیفیت سرور می‌شود.

سرور مجازی برای چه کسانی مفید است؟
این سرور برای صاحبان وب‌سایت‌هایی مفید است که می‌خواهند برای مدیریت سایت خود یک سرور جامع با پهنای باند زیاد داشته باشند، همچنین کسانی که سرورهای دیگر پاسخگوی نیاز آن‎ها نیست، می‌توانند از سرور مجازی یا VPS استفاده کنند.

استفاده از این سرور برای کسانی که به ترافیک و منابع بیشتری احتیاج دارند و همین‌طور می‌خواهند کسب و کار خود را گسترش دهند و وب‌سایت فروشگاهی داشته باشند، انتخاب مناسبی است.
 
تفاوت سرور مجازی با سرور اختصاصی چیست؟
 

 ابتدا بهتر است سرویس سرور اختصاصی را شرح دهیم و سپس به تفاوت آن با سرورهای مجازی بپردازیم.شرکت‌ها و مؤسساتی که بزرگ هستند و می‌خواهند از نظر امنیت، سرعت و همینطور مدیریت منابع، آزادی عمل داشته باشند از سرور اختصاصی استفاده می‌کنند، زیرا این سرور به آن‌ها فضای نامحدود برای ذخیره‌سازی می‌دهد، همچنین از ترافیک سایت نیز در امان هستند.

 مهم‌ترین تفاوت بین سرورهای مجازی و اختصاصی عبارتند از:

•پهنای باند موجود در سرور اختصاصی نسبت به سرورهای مجازی خیلی بیشتر است.

•در انتقال سایت به یک سرور دیگر، سرورهای مجازی سرعت عمل و کارآمدی بیشتری دارند و به راحتی انتقال سایت را انجام می‌دهند.

•سرور اختصاصی را می‌توان به قسمت‌های کوچک‌تر تقسیم کرد و از هر قسمت برای یک کاری استفاده کرد ولی این کار برای سرور مجازی یا VPS امکان‌پذیر نیست.

•در سرور اختصاصی امکان نصب نرم‌افزارهای دلخواه وجود دارد.

•علاوه بر اینکه سرور اختصاصی منابع زیادی دارد ولی سرورهای مجازی در منابعی مانند: برق و کارت شبکه با دیگر ماشین‌ها اشتراک‌هایی دارند که سرورهای اختصاصی از این اشتراک‌ها برخوردار نیستند.

•همان‌طور که گفته شد، در سرورهای مجازی، ارتقای سایت به راحتی و با ارسال درخواست به شرکت میزبان، می‌توان منابع سایت را مدیریت کرد ولی در سرور اختصاصی این کار با هزینه‌های زیادی روبه‌رو است.

•اگر به هر دلیل برای سایت مشکلی به وجود بیاید، بازیابی اطلاعات سایت در سرور اختصاصی ممکن است، ساعت‌ها طول بکشد ولی بازیابی اطلاعات در سرورهای مجازی بسیار ساده‌تر خواهد بود، فقط باید مرتب بک‌آپ گیری کنید تا اگر با خرابی سایت مواجه شدید بتوانید به راحتی اطلاعات را بازیابی کنید.

•در سرورهای مجازی برای برقرار کردن امنیت سایت، می‌توان به صورت جداگانه فایروال داشته باشید ولی در سرور اختصاصی بر روی خود سرور امنیت را باید انجام دهید و فایروال جداگانه ندارد، که در بیشتر موارد باید از کارشناسان مشاوره بگیرید.
 
رازهای ناگفته در مورد سرور مجازی
خرید سرور مجازی برای کسانی که صاحب وب‌سایتی هستند که امنیت و فضای بیشتری احتیاج دارند، مناسب است. همچنین با خرید سرور مجازی یا VPS، علاوه بر پرداخت هزینه کمتر نسبت به سایر سرورهای دیگر، می‌توانید از قابلیت‌های بیشتری استفاده کنید و همچنین در نصب نرم‌افزارهای مورد نیاز خود آزادی عمل داشته باشید.


 
 
 
کد مطلب : ۲۷۷۱۰۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما