کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

قبل از خرید آل این وان (کامپیوتر بدون کیس) به چه نکاتی توجه کنیم؟

29 شهريور 1401 ساعت 12:34

اگر به دنبال خرید یک کامپیوتر همه‌کاه هستید که فضای کمی را اشغال کند و زیبا و چشم‌نواز است، خرید آل این وان، یا کامپیوتر بدون کیس را به شما پیشنهاد می‌کنیم.


 


اگر به دنبال خرید یک کامپیوتر همه‌کاه هستید که فضای کمی را اشغال کند و زیبا و چشم‌نواز است، خرید آل این وان، یا کامپیوتر بدون کیس را به شما پیشنهاد می‌کنیم. همان‌طور که از نامش پیداست، این کامپیوتر دارای کیس نیست. بلکه پردازنده، مادربرد و سایر قطعات کامپیوتر در یک محفظه جمع‌و‌جور (همان‌جایی که مانیتور هست) قرار می‌گیرند. با این حال، این کامپیوترها دارای کی‌برد، مانیتور و موس جداگانه هستند و با استفاده از برق کار می‌کنند. بنابراین با لپ‌تاپ‌ها کاملا متفاوت هستند.

اگر قصد خرید آل این وان را دارید، لازم است برخی از نکات را قبل از خرید بدانید. ما در این مقاله آنها را برسی می‌کنیم.
خرید آل این وان

ویژگی‌های کلیدی سخت‌افزار
برای این‌که کامپیوتری که می‌خرید نیازهای شما را براورده کند، باید برخی از ویژگی‌های سخت افزاری را داشته باشد. این ویژگی ها به شرح زیر هستند:
 
پردازنده
از آنجایی که اینتل یکی از تاثیرگذارترین تولیدکنندگان پردازنده‌های کامپیوتری است، در این‌جا در مورد پردازنده‌های این شرکت حرف می‌زنیم.

هنگام خرید آل این وان، در نظر داشته باشید که اعداد بالاتر پردازنده، برابر با فناوری جدیدتر و اغلب قدرتمندتر است. بیایید پردازنده زیر را به عنوان مثال در نظر بگیریم و بخش‌های مختلف آن را که مهم‌تر است معنی کنیم:
Intel Core™ i7-9700HQ

 Intel Core: برند پردازنده است. i7 خط محصول است.9 شماره مدل را نشان می‌دهد. HQ هم پسوند است. بنابراین خط تولید i7 فناوری جدیدتر از i5 و قدیمی‌تر از i8 است.

خطوط تولید قدیمی‌تر اغلب ارزان‌تر از خطوط جدیدتر هستند. اگر برنامه‌های گرافیکی سنگینی را استفاده می‌کنید، بهتر است هزینه بیشتری برای پردارنده‌های قدرتمند‌تر بدهید.

هر پردازنده اینتل دارای یک کد حرفی است که در قسمت پسوند آن را می‌بینید. در این مثال، H مخفف گرافیک با عملکرد بالا است. Q برای نشان‌دادن چهارهسته‌ای‌بودن پردازنده است.
 
 
کارت گرافیک
در لپ‌تاپ‌ها، اغلب کارت گرافیک با مادربرد ترکیب می‌شود و به تنهایی عمل نمی‌کند. این کارت‌ها، قدرت بیشتری نسبت به گزینه‌های کارت گرافیک یکپارچه (Integrated graphics) دارند که در کامپیوترهای آل این وان به کار می‌روند. از این گذشته، کامپیوتر بدون کیس به راحتی باز نمی‌شوند و نمی‌توان قطعات آن را ارتقا داد. گاهی اوقات، شما به هیچ وجه نمی‌توانید این دستگاه‌ها را ارتقا دهید. پس قبل از خرید آل این وان، به این نکته مهم توجه کنید.
 
هارد دیسک
سرعت دیسک لپ‌تاپ‌ها 5200 RPM است، درحالی‌که اکثر کامپیوتر‌های بدون کیس حداقل 7200 RPM دارند. مهمتر از آن، میزان توان مصرفی درایوها است. افرادی که عمدتاً از رایانه خود برای تنظیم اسناد استفاده می‌کنند، ممکن است با یک هارد دیسک لپ‌تاپ، که در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کند، نیازشان برطرف شود. اما گیمرها معمولا خرید آل این وان را ترجیح می‌دهند، زیرا هنگام اجرای برنامه‌های پیچیده عملکرد بهتری دارند. این کامپیوترها معمولا از درایوهای حالت جامد (SSD) که جدیدتر هستند بهره می‌برند.
 
حافظه RAM
8 گیگابایت رم برای اکثر افراد کافی است. کاربران سطح بالا، ممکن است کامپیوتری با 16 گیگابایت رم انتخاب کنند. خبر خوب این است که RAM یکی از معدود اجزای داخلی است که می‌توانید به راحتی آن را در اکثر رایانه‌های آل این وان ارتقا دهید. اگر مطمئن نیستید، با 8 گیگابایت شروع کنید و در صورت نیاز آن را ارتقا دهید.
 
وضوح و اندازه نمایشگر
رایج‌ترین گزینه‌های رزولوشن برای رایانه‌های بدون کیس به شرح زیر است:
 
1080p Full HD (1920 x 1080) and 2130p 4K Ultra HD (3840 x 2160)
 
شما می‌توانید یک ویدیوی 4K را روی صفحه نمایش فول‌اچ‌دی این دستگاه‌ها پخش کنید، اما کامپیوتر آن را به صورت ویدیویی 1080p نمایش می‌دهد. 1080p تصاویر تمام رنگی زیبایی ارائه می‌دهد اما به وضوح 2160p نیست.

اندازه صفحه نمایش، بیش از هر چیز دیگری اولویت دارد. اندازه نمایشگر آل این وان، معمولاً بین 20 تا 32 اینچ است که می‌توانید بر اساس وضعیت مالی و فضایی که دارید آنها را انتخاب کنید.
 
ملاحظات دیگر
سایر ملاحظات هنگام خرید آل این وان موارد زیر هستند که باید هنگام خرید به آنها توجه کنید:
• صفحه نمایش لمسی
• طراحی ارگونومیک
• پورت‌ها
 
سخن آخر
کامپیوتر بدون کیس یکی از انتخاب‌های جدید و شیک است. با این حال، قیمت آل این وان ، معمولا بیشتر از کامپیوترهای معمولی با ویژگی‌های یکسان می‌باشد. همچنین لازم است برخی از نکات و محدودیت‌ها را هنگام خرید آل این وان در نظر بگیرید.
 
 
 


کد مطلب: 279820

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/article/279820/قبل-خرید-آل-این-وان-کامپیوتر-بدون-کیس-نکاتی-توجه-کنیم

ITMen
  https://www.itmen.ir