کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نکات مهم در خرید گوشی و تبلت از فروشگاه‌‌های اینترنتی

7 مهر 1401 ساعت 12:04

امروزه خرید گوشی و تبلت و دیگر لوازم دیجیتالی و هوشمند به صورت آنلاین، بسیار باب شده است و همه‌ مردم به دنبال کسب اطلاعات و نکاتی مهم درباره خرید آنلاین این لوازم هستند تا بتوانند رضایت کافی را از خرید خود داشته باشند.


 
 گوشی موبایل

فروشگاه اینترنتی لیپک به راحتی می‌تواند این توقعات را برای شما برطرف کرده و محصولاتی باکیفیت و مقرون به صرفه به سبدهای خرید شما اضافه کند. اگر قصد خرید گوشی و دیگر ابزارهای هوشمند به شکل آنلاین را دارید، حتما قبل از خرید یک سری نکات را بررسی کنید تا کلاه سرتان نرود؛ ما در ادامه می‌خواهیم نکاتی را به شما بگوییم تا با دانستن آن‌ها بتوانید بهترین خرید آنلاین عمرتان را رقم بزنید.

نکات مهم هنگام خرید آنلاین گوشی موبایل
اگر قصد خرید گوشی گیمینگ و دیگر گوشی‌های هوشمند را دارید، نکات زیر را رعایت کنید تا بتوانید خریدی مطمئن و باکیفیت انجام دهید.

پروسه خرید گوشی
خرید گوشی می‌تواند پروسه‌ای هیجان‌انگیز و سفری ماجراجویانه برای شما باشد. داشتن ظاهر جذاب و قیمت مناسب، تنها ملاک‌های لازم برای خرید گوشی گیمینگ و دیگر تلفن‌های هوشمند به حساب نمی‌آیند. اگر قصد خرید آنلاین دارید، باید به فکر پیدا کردن فروشگاه کالای دیجیتال معتبر باشید و همچنین به هدف خود از انتخاب دستگاه مورد نظر توجه کنید. به طور مثال اگر جزو افرادی هستید که وقت زیادی را صرف بازی با موبایل می‌کنید، خرید گوشی گیمینگ برای شما معقول‌تر است.
 
برای مشاهده قیمت گوشی گیمینگ کلیک کنید.
 
شرایط کلی گوشی
اینکه شما برای خرید گوشی مورد نظر خود سامسونگ یا هر برند شناخته شده یا ناشناخته‌ای را انتخاب کنید، مهم نیست؛ بلکه انتخاب مورد نظر شما باید بتواند نیازهای شما را برطرف کند. از هر سایتی که می‌خواهید خرید کنید، قبل از آن به تمامی عکس‌های کالا از هر جهت توجه کنید تا بتوانید مناسب‌ترین گزینه را خریداری کنید.

سیستم عامل گوشی
گوشی‌های موبایل به طور کلی دارای دو سیستم عامل iOS یا اندروید هستند و هر یک از آن‌ها مزایا و معایب خود را دارند. اینکه شما کدام یک از سیستم عامل‌ها را برای خرید انتخاب می‌کنید به عواملی مثل سلیقه، بودجه و همچنین نیاز شما بستگی دارد؛ بنابراین سعی کنید بهترین مدل گوشی را باتوجه به عملکرد و کارایی و نیاز خود بخرید.

دوربین گوشی
دوربین گوشی یکی از مواردی است که در کارایی و کیفیت گوشی بسیار تاثیرگذار است؛ بنابراین به ویژگی‌های آن مانند لنز چندگانه، تثبیت کننده تصویر، زوم اپتیکال و..... توجه کنید. اگر جزو افرادی هستید که عشق به عکاسی دارند، در حال حاضر می‌توانید برندهای سامسونگ، اپل یا شیائومی را خریداری کنید.

نکات مهم در خرید گوشی

سال ساخت گوشی
در هنگام خرید موبایل مورد نظر از سال ساخت و زمان دقیق انتشار آن اطلاع پیدا کنید؛ زیرا در بعضی از برندها به‌روزرسانی‌ها در طول سال‌های مختلفی انجام می‌شود. این مورد را حتما در خرید آنلاین گوشی موبایل لحاظ کنید.

قیمت مناسب
امروزه باتوجه به نوسانات ارز، قیمت انواع گوشی‌ها و قیمت تبلت همواره در حال تغییر است؛ اما شما می‌توانید در سایت اینترنتی لیپک، مناسب‌ترین قیمت گوشی را جستجو کرده و در آخر خرید خود را نهایی کنید.

قوانین و شرایط مرجوعی کالا
زمانی که از یک سایت خرید می‌کنید، قبل از آن باید از تمامی قوانین آن مطلع باشید. در همه‌ی سایت‌ها قوانینی درباره مرجوع کردن، مدت زمان بازگشت پول، بسته بندی کالا، زمان ارسال، صدمه دیدن کالا و…  ذکر شده که باید قبل از تکمیل کردن مراحل خرید، از آن‌ها به خوبی مطلع شوید.

نکات مهم هنگام خرید آنلاین تبلت
در هنگام خرید تبلت نیز مانند خرید موبایل باید نکاتی را رعایت کنید تا بتوانید محصولی بی‌عیب و نقص خریداری کنید. این نکات عبارت‌اند از:

سیستم عامل
سیستم‌ عامل تبلت شامل یکی از سه مورد iOS، اندورید یا ویندوز است و شما می‌توانید بسته به نیاز و سلیقه خود یکی از این سه مورد را انتخاب کنید.

اندازه صفحه نمایش
شما باید باتوجه به هدف خود از خرید تبلت، اندازه صفحه نمایش آن را انتخاب کنید.
صفحه نمایش تبلت‌ها معمولا بین 7 تا 13 اینچ است.

رزولوشن
رزولوشن تبلتی که می‌خواهید خریداری کنید، حداقل باید 1280*800 باشد؛ البته هر چه این رقم بالاتر رود، به مراتب کیفیت بسیار بهتر است.

باتری
توجه به عمر باتری یکی از نکاتی بسیار مهمی است که در هنگام خرید تبلت باید به آن توجه کرد. اگر تبلت مورد نظر شما بعد از خرید توانایی نگه داشتن شارژ را نداشت، مطمئن باشید که بعد از 12 تا 18 ماه به وضع بدتری تبدیل خواهد شد.

درگاه‌های اتصال
هرچه درگاه‌ها و راه‌های ارتباطی در تبلت شما بیشتر باشد، بهتر است. تبلتی که قصد خریداری آن را دارید باید آخرین ورژن بلوتوث را پشتیبانی و مموری SD یا MicroSD را ساپورت کند. ناگفته نماند که وجود درگاه MicroUSB در تبلت بسیار ضروری است و اگر تبلت شما به درگاه Micro HDMI مجهز باشد بسیار خوب است و این موضوع یک مزیت کاربردی به حساب می‌آید.

اتصال به صفحه کلید
اگر می‌خواهید با تبلت خود تایپ کنید باید به این موضوع توجه داشته باشید که تبلت شما قابلیت اتصال به صفحه کلید را داشته باشد.

نکات مهم در خرید تبلت

حافظه و ذخیره سازی
با اینکه بیشتر تبلت‌ها از حافظه خارجی پشتیبانی می‌کنند، ولی حافظه داخلی بالا نیز یک مزیت عالی به حساب می‌آید.

دوربین
اگر می‌خواهید با تبلت خود عکاسی کنید یا ویدیو ضبط کنید، باید به کیفیت دوربین عقب و همچنین دوربین جلو توجه داشته باشید.

قیمت
امروزه باتوجه به تغییرات نرخ دلار و نوسانات ارز، قیمت تبلت دائما در حال تغییر است؛ اما با این حال شما می‌توانید مناسب‌ترین قیمت را از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر خریداری کنید.

جمع‌بندی
حال با دانستن تمام این نکات، اگر قصد خرید گوشی یا تبلت را دارید می‌توانید به یکی از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر مانند lipak.com مراجعه کنید تا بتوانید خریدی مطمئن، باکیفیت و با قیمت مناسب انجام دهید.
 
 


کد مطلب: 279860

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/article/279860/نکات-مهم-خرید-گوشی-تبلت-فروشگاه-های-اینترنتی

ITMen
  https://www.itmen.ir