۰

چرا گوشی شیائومی شارژ نمی‌شود

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۵۵
چرا گوشی شیائومی شارژ نمی‌شود
چرا گوشی شیائومی شارژ نمی‌شود

باید گفت که عوامل بسیاری باعث بروز این مشکل می­شود و این مسئله صرفاً برای یک برند تلفن همراه خاصی نیست. در ادامه به بررسی راه‌کارهای حل این مشکل می‌پردازیم. قبل از نگرانی بابت قطع شدن یا شارژ نشدن گوشی خود این موارد را بررسی کنید.
  
خرابی کابل، آداپتور و پورت‌ها
اول از همه باید پورت شارژ گوشی را چک کنید. یکی از عوامل قطع جریان شارژ وجود گرد و غبار یا هر جسم دیگری در شکاف­‌های پورت گوشی است. می‌توانید با کمک یک پین یا با فشار باد، پورت را تمیز کنید و دوباره کابل گوشی را به تلفن همراه وصل کنید.

کابل شارژ خود را بررسی کنید. شاید کابل از جایی قطع باشد یا خوردگی در کابل وجود داشته باشد و شما آن را ندیده باشید. بهتر است بعد از خرید گوشی از محافظ­‌های کابل برای دوام بیشتر، استفاده کنید.

سعی کنید در خرید قطعات جانبی مثل آداپتور از اصل بودن و بالا بودن کیفیت آن مطمئن باشید. تحت هیچ شرایطی از آداپتورهای دیگر استفاده نکنید. هر برند و مدل در هر تلفن همراهی آداپتور مخصوص با ولتاژ مشخص خود را دارد. استفاده از شارژهای دیگر باعث خرابی و از کار افتادن باتری تلفن همراه شما می­‌شود.

احتمالا باتری گوشی آسیب دیده است
بعد از بررسی ورودی پورت، کابل و آداپتور، اصلی‌ترین دلیل عدم شارژ گوشی شیائومی به‌دلیل آسیب به باتری است. عوامل زیادی باعث خرابی باتری تلفن همراه می­‌شود. عدم آپدیت گوشی، وجود ویروس، اپلیکیشن‌­های بی‌­استفاده و عوامل دیگر باعث خرابی باتری گوشی می­‌شود.

راه‌کارهایی برای رفع مشکل شارژ نشدن تلفن شیائومی
حالا که جواب سوال چرا گوشی شیائومی شارژ نمی‌شود را می‌دانید، راه‌حل‌هایی هم برای رفع این مشکل معرفی کرده‌ایم که در ادامه مطلب به بخشی از آن اشاره کرده‌ایم.

سیستم عامل را آپدیت کنید
سیستم عامل گوشی خود را آپدیت کنید. یکی راه‌های اصلی برای رفع مشکل باتری، آپدیت کردن سیستم عامل است. به‌روزرسانی ممکن است در عملکرد باتری گوشی تاثیر به‌سزایی داشته باشد.

حین شارژ گوشی را خاموش کنید
تلفن همراه را خاموش کنید و به شارژ بزنید. در این حالت تلفن همراه در بهترین شکل و بدون کوچک‌ترین نوسانی باتری را شارژ می­کند. شارژ شدن گوشی در حالت خاموش یکی از بهترین راه­‌های رفع مشکل شارژ نشدن تلفن شیائومی است و حتی به سالم ماندن باتری تلفن همراه هم کمک می‌کند. 



راه‌اندازی مجدد گوشی
گوشی را ری‌-استارت کنید، شاید این ترفند منجر به رفع مشکل پیش‌آمده شود.

حذف برنامه‌های بی‌استفاده
به قسمت برنامه­ها در تلفن همراه خود بروید و هرگونه نرم‌­افزاری که لازم‌تان نیست را حذف کنید. اگر کمکی به رفع مشکل نکند مطمئنا به عملکرد باتری کمک خواهد کرد. برنامه­‌های بی­استفاده گاهی اوقات باعث مصرف بیشتر باتری می­‌شود. با حذف این نرم‌افزار­ها کمک بهینه‌ای به باتری و طول عمر باتری می‌­کنید.

مشاهده وضعیت باتری
به قسمت باتری در تنظیمات گوشی خود بروید و وضعیت باتری را چک کنید. می‌توانید در این قسمت با مطالعه پیام‌های دریافتی و هشدارهای اعلام شده در قسمت Battery Health اطلاعاتی را در مورد سلامت باتری موبایل‌تان دریافت کنید. همچنین در این قسمت می‌توانید اپلیکیشنی که بیشتر از همه منجر به کاهش میزان شارژ باتری می‌شود را پیدا کنید. 



تلفن را زمان زیادی به شارژ نزنید
یکی از اصلی­‌ترین و مهم‌­ترین عوامل خرابی باتری در تلفن همراه شما نگه­داشتن گوشی در وضعیت شارژ است. در گوشی­‌های شیائومی به دلیل سرعت شارژ بالای گوشی زمان زیادی در وضعیت شارژ قرار می­‌گیرد و اگر ما فراموش کنیم که تلفن همراه در شارژ است، آسیب بدی به باتری این تلفن‌های همراه وارد می­‌کند.

اگر دمای گوشی بالا است به شارژ نزنید
زمانی که در حال استفاده از تلفن همراه خود هستید و این استفاده باعث گرم شدن تلفن همراه شما می‌شود به هیچ عنوان گوشی را به شارژ نزنید. این عمل تاثیر خیلی بدی روی باتری گوشی دارد. زمانی که گوشی داغ است به هیچ وجه به شارژ متصل نکنید. اگر دور از خانه و در سفر هستید، سعی کنید تلفن همراه خود را در معرض مستقیم نور خورشید قرار ندهید. مخصوصاً زمانی که گوشی به پاوربانک متصل است. بهتر است زمانی که از پاوربانک برای شارژ تلفن همراه استفاده می‌کنید سعی کنید گوشی را خاموش کنید و درحالت خاموش تلفن را شارژ کنید.

اینترنت را قطع کنید
سعی کنید هنگامی که از اینترنت سیم‌کارت استفاده نمی‌کنید آن را قطع کنید. این عمل باعث طولانی شدن عمر مفید باتری تلفن همراه می­‌شود. یکی از بیشترین استفاده از باتری در گوشی‌های هوشمند، روشن ماندن اینترنت سیم‌کارت و وای‌فای است.

جمع‌بندی
شیائومی طی سال‌های اخیر گوشی‌های بسیار باکیفیتی به بازار عرضه کرده است. قیمت گوشی شیائومی هم نسبت به امکانات این گوشی‌ها مناسب است. اما گاها خبرهایی هم از خالی شدن زود هنگام باتری این گوشی‌ها به گوش‌مان می‌رسد. باید بگویم که شارژ نشدن و یا درست شارژ نشدن گوشی‌ تنها به برند شیائومی مربوط نیست و ممکن است با هر برند گوشی‌ای که در اختیار دارید در صورت رعایت نکردن نکات نگهداری از باتری و کابل شارژ این مشکل برای شما هم پیش بیاید، می‌توانید نکات ذکرشده در این مطلب را به کار بگیرید و تجربه متفاوتی داشته باشید.


 
کد مطلب : ۲۸۰۴۰۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما