کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

Free Fire بازی فری فایر مناسب با چه رده سنی است؟

21 اسفند 1401 ساعت 22:27

free fire یک بازی بتل رویال موبایل است که در آن 50 بازیکن واقعی در یک جزیره فرود می آیند و تلاش می کنند تا آخرین فردی باشند که مبارزه می‌کند.



بنا بر نقلی از سایت mmos بازی‌ها سرعت بالایی دارند و حداکثر 10 دقیقه طول می‌کشند. 

بازی اصلی شبیه به دیگر بازی‌های بتل رویال است و بازیکنانی که از هواپیما توسط چتر به مکانی فرود آمده  و بازی را شروع می‌کنند. باید جزیره را کاوش کنند و تا قبل از کوچک شدن منطقه امن، اسلحه‌ها و آیتم‌ها را بیابند و بازیکنان را مجبور به حرکت سریع کنند.

با کوچک‌تر شدن منطقه امن، همه چیز شروع به گرم شدن می‌کند، زیرا بازیکنان مجبور می‌شوند در یک منطقه بازی که همیشه کوچک‌تر می‌شود بجنگند. البته ناگفته نماند که جم فری فایر مزایای زیادی برای پیشرفت و پیروزی در بازی فری فایر دارد.
 
ویژگی های کلیدی Garena Free Fire
در طول این بازی خرید جم فری فایر بسیار نقش تعیین کننده‌ای دارد. در سایت mmos همچنین از ویژگیهای کلیدی بازی فری فایر نام برده است که در قسمت زیر به چند مورد آن اشاره می کنیم:

 

• نبردهای عظیم PvP  
در نبردهای هیجان انگیز 50 بازیکن با جزیره ای وسیع با محیط های منحصر به فرد و غارت شرکت کنید.
 
• وسایل نقلیه
با وسایل نقلیه ای مانند جیپ و وانت سریع تر سفر کنید و حتی با آمفیبیوس از خشکی یا دریا عبور کنید.
 
• بیش از 10 کاراکتر غیرقابل قفل
هر شخصیت دارای اثرات غیرفعال خود است، مانند یک دختر ورزشکار با سرعت دویدن افزایش یافته و یک پرستار که متحد HP را بازیابی می کند.
 
• سفارشی سازی شخصیت
لباس‌ هایی را برای شخصیت ها و همچنین حیوانات خانگی بامزه بخرید. Solo یا Co-Op در جوخه های حداکثر چهار بازیکن داشته باشید و با چت صوتی درون بازی بجنگید.
 
• بتل رویال
در جزیره ای با حداکثر 100 بازیکن شروع کنید و بجنگید تا آخرین نفر باشید.

• تنوع سلاح
بین شانزده نوع سلاح، از تفنگ دستی گرفته تا SMG، یکی را انتخاب کنید.
 
• ایجاد حالت‌ها
ایجاد و سفارشی کردن مدها برای به چالش کشیدن بازیکنان دیگر
 
• Open-World Island
نقشه بازی عظیم با ساختمان‌های متروکه، سواحل و تپه‌ها برای عبور بازیکنان
 
• حالت Duo –
به تنهایی وارد نشوید، با یک دوست متحد شوید و آخرین تیمی باشید که برنده می‌شود!
 
برای بازی Free Fire باید چند سال داشته باشید؟
طبق نظریه سایت qustodio خدمات Free Fire  برای کودکان زیر 13 سال در نظر گرفته نشده است.

رده بندی‌های سنی در هر دو فروشگاه اپل و فروشگاه اندروید متفاوت است، به علت خشونت، خون و ویژگی‌های تعامل کاربر و خریدهای درون بازی که در طول بازی تجربه کرده‌اند، رتبه بندی اپل Free Fire را 12+ می‌داند و اندروید به بازیکنان توصیه می‌کند فقط 17 سال به بالا باشند. شاید خرید جم فری فایر با آیدی و مجهز کردن امکانات بیشتر در طول بازی بتواند هیجان و پیشرفت را در آنان به وجود بیاورد، ولی این سیستم بازی که باید بکشی تا کشته نشوی برای این سن بسیار خطرناک عنوان شده است.
 
 
آیا Free Fire برای کودکان بی خطر است؟
براساس نظریه سایت qustodio در مورد بررسی انجام بازی Free Fire برای کودکان به نتایج زیر دست یافته‌اند.
 
فری فایر بازی خشمگینی نیست، اما بازهم در جنگ و مردن بازیکنان از بدن آن‌ها خون می‌آید و بازیکنان قبل از اینکه بمیرند از درد ناله می‌کنند.

بازیکنان Free Fire می‌توانند مستقیماً با غریبه‌هایی که ممکن است از زبان نامناسب استفاده کنند یا شکارچیان جنسی بالقوه یا سارقان چت کنند.

Free Fire حساب های مشکوک را مسدود می‌کند، اما این برنامه مستعد هکرهایی است که بازی‌ها را خراب می‌کنند و ممکن است اطلاعات شخصی را به سرقت ببرند. در واقع، طی چند هفته اول سال 2021، بازی فری فایر بیش از ۹/۲ میلیون حساب کاربری را به دلیل نوعی هک یا تقلب ممنوع کرد. 

از همان ابتدا، Free Fire بازیکنان را به خرید ارز مجازی، خرید سلاح و لباس و بازی‌های قمار سوق می‌دهد. با تبلیغات مداوم برای قیمت جم فری فایر، فشار برای خریدهای درون برنامه‌ای روی Free Fire بسیار سنگین است. 

بازی بیش از حد  مانند هر فعالیتی که نیاز به تمرکز شدید دارد، باعث خستگی چشم می‌شود . (طبق تجزیه و تحلیل ما در پایان فوریه 2021، متوسط ​​​​کودک بین 4 تا 15 سال در Free Fire  به طور متوسط ​​74 دقیقه در روز بازی می‌کند.)

کنترل والدین وجود ندارد.
 

 
چگونگی ایمن کردن Free Fire برای نوجوانان
در سایت qustodio توصیه می‌شود که اگر تصمیم دارید به فرزند یا نوجوان خود اجازه دهید Free Fire بازی کند، موارد زیر را رعایت کنید:

1. از آنجایی که Free Fire  هیچ کنترلی از سوی والدین ندارد، اکیداً توصیه می‌کنیم برای استفاده از دستگاه محدودیت‌های زمان صفحه نمایش را تعیین کنید. مهم نیست که کودک شما کدام بازی را انجام می‌دهد، باید کنترل‌های والدین را در تلفن همراه فرزندتان تنظیم کنید و از آن‌ها همراه با ابزار کنترل والدین مستقل مانند Qustodio برای حداکثر ایمنی آنلاین استفاده کنید.

2. با فرزندان خود در مورد خشونتی که در برنامه می بینند صحبت کنید. از آنها بپرسید که چه احساسی در آنها ایجاد می‌شود. آیا احساس بدی در آنها ایجاد می‌کند؟ آیا به آنها کابوس می دهد؟ اگر می‌بینید که باعث ناراحتی کودک شما می‌شود، بازی را مسدود کنید.

3. به کودک خود در مورد شکارچیان آنلاین و به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی هشدار دهید. بازی‌هایی که شامل چت و بازی گروهی است درهای باز برای شکارچیان است. مطمئن شوید که فرزندتان می‌داند با چه کسی بازی می‌کند و غریبه ها را به لیست دوستان خود دعوت نمی‌کند.



4. به کودک خود در مورد ماهیت اعتیاد آور بازی‌های ویدیویی فریمیوم هشدار دهید. رایگان هرگز رایگان نیست. به کودک خود بیاموزید که از لوت باکس‌ها و بازی‌های قمار دوری کند، مراقب بازی‌های سبک گاچا و وسوسه خرید درون برنامه‌ای باشد و هرگز به آنها اجازه دسترسی به کارت اعتباری خود را ندهید.

5. با هم بازی کنید. واقعا هیچ راهی برای درک یک بازی بهتر از این نیست که خودتان آن را بازی کنید. همچنین راهی عالی برای درک بهتر دنیای فرزندتان است.
 
رده سنی بازی فری فایر
رده سنی بازی Free Fire بر اساس نظریه در سایت famisafe سن بالای ۱۲ سال است. در این سایت همچنین یادآور می‌شود که بچه ها قبل از ثبت نام به رضایت والدین نیاز دارند. هنوز بچه‌ها برای درک مفهوم و ماهیت این بازی خیلی کوچک هستند. آن‌ها شاید در طول بازی با خرید جم فری فایر ارزان و مجهز کردن اسلحه‌ها و کاراکترها شادمان و با انرژی شوند اما بچه‌ها می‌توانند در حین بازی با هر کسی صحبت کنند، که می‌تواند خطر آزار و اذیت سایبری و شکار آنلاین را افزایش دهد. بنابراین، برنامه به اندازه کافی برای بازی بچه‌ها ایمن نیست.

دلایل سایت famisafe برای اینکه چرا بازی Free Fire برای کودکان ایمن نیست، این موارد است:
 
لوت باکس
شکارچی آنلاین
خشونت
مشکلات بینایی
این سایت معتقد است که بسیاری از جنبه‌های این بازی آن را به فضایی ناامن برای بچه‌ها تبدیل می‌‌کند.
 
آمار فعالیت کاربران در بازی فری فایر
بر اساس آمار سایت levvvel در سال 2021 که به نقل از منبع کرکس‌های پرورش یافته عنوان کرده است بازی Free Fire بیش از 150 میلیون کاربر فعال روزانه داشت.
 
در سال 2020، در اوج خود، به 100 بازیکن فعال روزانه رسید.

در سال 2019 بیش از 50 میلیون کاربر فعال روزانه این بازی را انجام می‌دادند و بعداً در همان سال به 60 میلیون کاربر فعال روزانه رسید.

این تعداد در سال 2022 با 80 میلیون کاربر فعال روزانه افزایش یافت.
 
همچنین در این منبع به تعداد والدینی که از اعتیاد فرزندان خود شکایت می‌کنند که آنها زمان زیادی را صرف بازی می‌کنند پرداخته است. در طول بازی به لطف انواع سایت جم فری فایر برای خرید تجهیزات، این بازی پیشرفته‌تر شده و معیاری برای استقبال بیشتر بازیکنان گردیده است.
 
براساس نظریه سایت levvvel بازی Free Fire بیش از یک میلیارد بار در فروشگاه Google دانلود شده است.
 
در سال 2021، Free Fire و Free Fire Max، هر دو با هم، 43.6 میلیون نصب ایجاد کردند و محبوب‌ترین در آمریکای جنوبی بودند.

این بازی در H1 2021 بیش از 100 بار دانلود شده است.

تنها در اکتبر 2021، 34 میلیون بار دانلود شده است که 30 درصد آن از هند و 12 درصد از برزیل است.

همچنین تنها در سه فصل اول سال 2020، 225 میلیون بار دانلود شده است.

در سال 2019، این بازی به 450 میلیون کاربر ثبت شده رسید. در مجموع 73 میلیون بازیکن جدید تنها در سه ماهه اول 2019 به این بازی پیوستند. 

در سال 2018، این عنوان تقریباً 182 میلیون نصب جدید دریافت کرد.


 
 
 
 


کد مطلب: 280947

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/article/280947/free-fire-بازی-فری-فایر-مناسب-رده-سنی

ITMen
  https://www.itmen.ir