۰
مدیرعامل شرکت توسعه سامانه بهنگام غدیـر تشریح کرد:

«آی سیما» سرویس دهنده چند منظوره در حوزه رسانه های دیداری و شنیداری

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۶:۳۴
«آی سیما» سرویس دهنده چند منظوره در حوزه رسانه های دیداری و شنیداری
 از سال گذشته تا امروز مجموعه آی سیما چه تغییراتی کرده و با چه رشد و توسعه ای روبه رو بوده است؟
از سال گذشته آی سیما تغییرات زیادی را تجربه کرده است. موفق شدیم مجوز دائم تلویزیون تعاملی را دریافت کنیم، پلتفرم قدرتمند و جدیدی را جایگزین پلتفرم قبلی کنیم و در تازه ترین گام در مسیر توسعه، موفق به اخذ گواهی ایزو 9001 ویرایش 2015 از سازمان IMQ  ایتالیا شده ایم، که به طور قطع می توان گفت در حال حاضر اولین سرویس دهنده در حوزه صوت و تصویر هستیم که این گواهینامه را دریافت کرده است.

 تفاوت شما با سرویس های مشابه ویدیویی چیست و چرا مخاطبان شما را باید به دیگران ترجیح دهند؟
آی سیما یک سرویس دهنده چند منظوره در حوزه رسانه های دیداری  و شنیداری است. یعنی یک VOD  صرف یا یک IPTV  به تنهایی نیست بلکه همه این امکانات را با هم دارد. بسیاری از بازیگران این حوزه فقط سرویس دهنده  VOD و AOD هستند و از امکان پخش زنده برخوردار نیستند. به همین دلیل مخاطبان با انتخاب کمی می توانند به همه این مدیاها دسترسی داشته باشند. البته یکی دیگر از مزایای آی سیما این است که مشترکین می توانند برنامه ها و محتوای مورد علاقه را علاوه بر محیط گوشی همراه، تبلت، وب سایت و گیرنده های اختصاصی آی سیما (STB) و یا اپ مخصوص تلویزیون های هوشمند تماشا کنند.  
با توسعه شبکه های دسترسی بر بستر IP  و همچنین بالاتر رفتن کیفیت خدمات ارتباطی در شبکه های داده های داخل کشور و همچنین نرخ رشد ضریب نفوذ اینترنت در کشور همگام با ترندهای جهانی این صنعت به زودی شاهد رشد قابل توجهی هم در حوزه دسترسی و هم حوزه ارائه محصولات مرتبط با بازار سرگرمی، آموزش هنر و فرهنگ خواهد بود. البته مشکلات هم همیشه وجود دارند و هیچ حوزه ای در هیچ کجای دنیا بدون مشکل نیست ولی خوشبختانه با تعاملات مناسب با سازمان های مسوول و مرتبط به تدریج این مشکلات می تواند مرتفع شود. 

 برنامه آینده شما چیست؟
البته قاعدتا به عنوان یک برند پیشرو در حوزه IPTV  به دلایل تجاری نمی توان برنامه تدوین شده را قبل از رونمایی اعلام کرد ولی این را می توانم بگویم که برنامه های گسترده ای برای تنوع بخشیدن به سبد محصولات مان داریم تا مخاطب کاملا حس کند که از یک رسانه متفاوت و جذاب استفاده میکند. 

 و حرف آخر؟
حوزه کاری ما به دلایل مختلف مانند نظارت های گوناگون، پیوست های فرهنگی، کمبودهای محتوای داخلی، تازه بودن فضای استریمینگ در داخل و ناآشنا بودن کاربران با مزایای آن، بالا بودن قیمت محتوا و حتی مدل تجاری مبتنی بر پرداخت حجم مصرفی مشترکین می تواند باعث کندی در روند رشد نفوذ یک صنعت رسانه باشد که امیدواریم نمایشگاه هایی همچون  تلکام، الکامپ و رسانه های مکتوب بتوانند فضا را برای پیشرفت آن مهیا سازد.

 
کد مطلب : ۲۷۰۱۵۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين