کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیر سخت افزار و شبکه فناپ‌تک در گفت‌وگو با فناوران:

آمادگی فناپ‌تک برای عرضه پادباکس و محصولات دیجیتال به بازار کشورهای همسایه

5 آبان 1400 ساعت 17:29

خرداد ماه سال جاری، کارخانۀ جدید فناپ‌تک با هدف تولید محصولات متنوع در حوزۀ زندگی دیجیتال، در منطقۀ آزاد اروند، شهرک صنعتی خرمشهر افتتاح شد و بر اساس وعده مدیرانِ شرکت، در شهریور 1400 تولید 7000 دستگاه اندرویدباکس با برند "پادباکس" در این مجموعه آغاز شد که به زودی به بازار عرضه خواهد شد.



اندرویدباکس‌ها امروزه بسیار مورد توجه مصرف‌کنندگان قرار گرفته‌اند و یکی از اصلی‌ترین دلایل آن، هزینۀ کمتر برای به‌روزرسانی و هوشمندسازی تلویزیون‌های خانوارهای ایرانی است. به این جهت که تفاوت قیمت یک تلویزیون هوشمند با یک دستگاه اندرویدباکس بسیار قابل ملاحظه است.

به منظور آشنایی بیشتر با اهداف و برنامه‌های فناپ تک برای تولید محصولات دیجیتال به خصوص "پادباکس" گفت‎و‌گویی با امیرعلی حبیبی مدیر سخت‌افزار و شبکه فناپ‌تک انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

 لطفا بفرمایید ایده تولید پادباکس چگونه شکل گرفت و در واقع بر حسب چه نیازی تولید این محصول آغاز شد ؟ 

همانطور که می‎دانید «پاد» یک اکوسیستم یکپارچۀ پلتفرمی دیجیتال است که با حمایت بانک پاسارگاد و توسط هولدینگ فناپ ایجاد شده است و قرار است تمام نیازهایی که یک مشتری خانگی در دنیای دیجیتال ایران دارد را برآورده کند.

 در همین راستا ابزارهای مختلفی تهیه شده است که یکی از آنها «اندرویدباکس» است که با برند PODBOX (پادباکس) به بازار عرضه خواهد شد. در واقع دلیل اصلی تولید پادباکس نیازی بود که در مجموعه پلتفرم پاد احساس می‎شد تا مشتری بتواند نیاز خود را در زمینه‌های آموزش، سلامت، گردشگری، بازی و سرگرمی، نیازهای روزمره، مالی، حمل و نقل و … مرتفع کند و از آنجایی که تولید سخت‌افزار در هولدینگ فناپ برعهده مجموعه فناپ‌تک است، تولید پادباکس هم به این مجموعه سپرده شد.

باید توضیح بدهم که پادباکس یک دستگاه کوچک و اقتصادی مبتنی بر پلتفرم اندروید است که به کمک آن به‌سادگی می‌توان از همۀ امکانات تلویزیون‌های هوشمند هنگام نیاز استفاده کرد. پادباکس به تلویزیون وصل می‌شود و با اینترنت کار می‌کند. 

 خط تولید این محصول چه زمانی آغاز به‌کار کرد و قرار است در مرحله نخست چه تعداد دستگاه به بازار توزیع شود؟

شرکت‌های زیادی دستگاه‌های اندروید باکس را به کشور وارد می‌کنند. اما ساختار کار شرکت فناپ‌تک تولید است و به همین منظور بیش از یک سال کار تحقیقاتی روی تولید این محصول انجام گرفت  و به این ترتیب  در بخش اول شهریورماه حدود 7000 دستگاه پادباکس تولید شد که به زودی کار توزیع آن آغاز خواهد شد. البته امسال سقف تولید 7هزارتا بود چراکه در نظر داشتیم از بازار تست بگیریم، امکاناتمان را بررسی و زیرساخت‌ها را آماده کنیم. برای سال‌های آتی برنامه داریم که دستگاههای بیشتری تولید کنیم.

ضمن اینکه آمادگی داریم به شرکت‌های دیگری که نیازمند پروژه‌ای مشابه پروژه پادباکس فناپ هستند نیز خدمات مشابه ارائه دهیم.

 پادباکس چه قابلیت و ویژگی‌هایی دارد و با چه مزایایی می‎تواند با دستگاه‌های موجود در بازار رقابت کند؟

پادباکس از نظر سخت افزاری نسبت به دستگاه‌های موجود در بازار از توانایی‌های بیشتری برخوردار است. به طور مثال اکثر اندرویدباکس‌ها با 2 گیگ رم عرضه می‌شوند اما در پادباکس 4 گیگ حافظه به‌کار رفته است و کاربر می تواند 3 تا 4 سال بدون مشکل از آن استفاده کند و مشکلی بابت بروزرسانی سخت‌افزاری نداشته باشد. در عین حال تمام قابلیت‌های پلتفرم پاد روی این سیستم نیز تعبیه شده و امکانات IOT نیز به آن اضافه شده است.

با وجودی که پادباکس نسبت به نمونه‌های وارداتی از کیفیت به مراتب بالاتری برخوردار است اما رنج قیمت‌ها تقریبا یکی است.

 برنامه ای برای صادرات پادباکس دارید یا اینکه تمرکزتان بیشتر روی بازار داخلی است؟
قطعا صادرات یکی از اهداف مهم شرکت فناپ‌تک است و به همین دلیل کارخانه ما در منطقه آزاد اروند تاسیس شده تا از نزدیکی به عراق، کویت و کشورهای حاشیه خلیج فارس بهره‌مند شویم. امسال تیم بازرگانی فناپ‌تک بسیار روی این موضوع کار کرده‌اند و اکنون در حال مذاکره برای صادرات محصولات و خدمات مختلف شرکت فناپ‌تک هستیم.
 


کد مطلب: 277434

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/interview/277434/آمادگی-فناپ-تک-عرضه-پادباکس-محصولات-دیجیتال-بازار-کشورهای-همسایه

ITMen
  https://www.itmen.ir