۰

بازار سیستم های صوتی مشتری ندارد

تاریخ انتشار
شنبه ۷ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۰
بازار سیستم های صوتی مشتری ندارد

آیتی‌من - بررسی های بازاری گویای این امر است که بازار برخی از کالاهای کامپیوتری و دیجیتال مانند دوربین عکاسی، دوربین فیلمبرداری، سیستم های صوتی خودرو و سیستم های صوتی حرفه ای خانگی به کلی راکد هستند و مشتری ندارند. در مقابل بازار کالاهایی چون تلویزیون، نوت بوک و موبایل مخاطب دارد؛ اما روند صعودی قیمت ها موجب شده است که بازار این کالاها به رکود کشیده شود.

علی میرجاوندی یکی از فعالان بازار کامپیوتر در این زمینه می گوید: رشد قیمت دلار به کلی بازار را به هم ریخته است و بازار آماده تعطیلی رسمی است. وی با اشاره به این موضوع که در برخی از روزها کسبه تنها از ترس توبیخ اتحادیه برای بازگشایی واحدهای فروشگاهی اقدام می کنند می گوید: در حال حاضر وضعیت نامساعد بازار موجب شده است که فروشگاه داران نیروهای خود را تعدیل کنند و بیکاری همه جا موج می زند.

این فعال بازار با اشاره به این موضوع که بازار بدون کالا و مشتری است می گوید: هر آن امکان تعطیلی مراکز خرید و فروش کامپیوتر وجود دارد.

در بازار کالاهای دیجیتال وضعیت به همین منوال است و بسیاری از فروشندگان کالاهایی چون تجهیزات دیجیتال و حرفه ای عکاسی به عرضه کالاهای قاچاق روی آورده اند که به صورت اقساط به فروش می رسند. 

در بازار تلویزیون هم شاهد عرضه محصولات رده پایین هستیم و محصولات با کیفیت در بازار موجود نیستند. 

کارشناسان می گویند: با توجه به این موضوع که شایعه رشد بیشتر قیمت دلار منتشر شده است، کسبه هم تمایلی به فروش کالا ندارند. زیرا تکلیف هیچ چیز مشخص نیست و کسی نمی داند که فروش کالا با هر درصدی سود، به نفعش است یا به ضررش.

 
کد مطلب : ۲۷۰۰۹۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما