کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نایب رییس هیات مدیره شرکت مبین‌وان کیش:

زیرساخت های صادرات محتوای دیجیتال را آماده کرده ایم

12 مهر 1397 ساعت 17:26

نایب رییس هیات مدیره و مسوول دپارتمان بین الملل شرکت مبین وان کیش گفت: زیرساخت های لازم برای صادرات محتوای دیجیتال را آماده کرده ایم و این آمادگی وجود دارد تا زمینه صادرات محصولات با کیفیت ایرانی را فراهم کنیم.


آیتی‌من - حمید نصیری با تاکید بر این که صادرات محتوای دیجیتال یک ضرورت است، افزود: ما می توانیم در کشور در حوزه صادرات محتوای دیجیتال اعم از بازی های ویدیویی، اپلیکیشن، متن و... مزیت داشته باشیم.
وی با بیان این که برای صادرات محتوای دیجیتال، ابتدا باید محدودیت ها شناسایی شوند، گفت: یکی از مشکلاتی که بسیاری از شرکت های تولید کننده محتوا با آن مواجهند، نبود آگاهی و توان حقوقی کافی برای مذاکره و عقد قرارداد با شرکت های خارجی است. در این راه با ظرفیتی که در این مجموعه وجود داشت، ما زیرساخت های حقوقی لازم را فراهم کرده ایم و مذاکره با شرکت های خارجی، با توجه به مشاوره های حقوقی بین الملل صورت می گیرد.
نصیری مانع بعدی پیش پای صادر کنندگان را انتقال پول دانست و گفت: به این منظور نیز زیرساخت های لازم را فراهم کرده ایم و لااقل ریسک این بخش را برای صادرکنندگان به شدت کاهش می دهیم.
نایب رییس هیات مدیره شرکت مبین وان کیش افزود: زیرساخت های فنی موضوع دیگری است که تلاش کردیم با همراهی پارتنرهای خارجی، تعاملات لازم با اپراتورها و شرکت های فعال این حوزه نیز انجام شود. در واقع اگر تا به امروز مبین وان کیش یک اگریگیتور خدمات ارزش افزوده همراه اول بوده، از ابتدای امسال تلاش کرده ایم که همین نقش را در اپراتورهای بین المللی برای صادرات محتوا ایفا کنیم.
به گفته مسوول دپارتمان بین الملل مبین وان کیش، اکنون بخشی از این زیرساخت ها آماده شده و اگر محصول استاندارد و مناسبی وجود داشته باشد، قابلیت صادرات دارد. اما آشنایی پیشین ما از بازار و همچنین کنکاشی که به طور خاص برای صادرات محصولات انجام دادیم نشان می دهد که فعلا محصولات معدودی در بازار ایران با استانداردهای بین المللی وجود دارد. 
نصیری با بیان این که شرکت های اسکاندیناوی از همان ابتدا با نگاه صادراتی فعال شده و در مدت زمان کوتاهی رشد های بزرگی را تجربه می کنند، گفت: در همین مدت محدود با تولیدکنندگان بازی وارد مذاکره شدیم و به این نتیجه رسیدیم که شکل و شمایل کاراکترها، موسیقی، سناریوها و... منطبق با استانداردهای ورود به بازارهای بین المللی نیست.
نائب رییس هیات مدیره مبین وان افزود: مذاکراتی با بنیاد ملی بازی های رایانه ای صورت گرفته تا همکاری جدی در زمینه بازی های ویدیویی صورت بگیرد. اکنون ما یک ناشر بین المللی به معنای خاص کلمه در ایران نداریم، اما توان این که مبین وان در آینده تبدیل به یک ناشر بین المللی شود وجود دارد. با این حال در حال حاضر قطعا بی نیاز از مشاوره ناشران خبره دنیا نیستیم.
وی با بیان این که امیدواریم امسال شاهد آغاز صادرات محتوای دیجیتال باشیم، افزود: ما پارا فراتر از نقش اگریگیتوری خود گذاشته و از شرکت مبین ایران به عنوان سهامدار اصلی این مجموعه قول گرفته ایم که اگر محصولی ویژگی صادراتی داشت، در جهت حمایت از توسعه صادرات محصولات ایرانی، حمایت های مالی نیز از آن صورت بگیرد.
نصیری در پایان گفت: بیشتر تمرکز در حوزه محتوای دیجیتال، تا امروز روی تولید محتوا بوده است و کمتر به بازار سازی پرداخته ایم. در همین راستا با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نو آوری و شکوفایی مذاکراتی داشته ایم تا بخشی از حمایت ها از این حوزه به مباحث توسعه بازار اختصاص یابد.

 


کد مطلب: 270165

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/270165/زیرساخت-های-صادرات-محتوای-دیجیتال-آماده-کرده-ایم

ITMen
  https://www.itmen.ir