۰
معرفی گروه مخابرات ایران در نوزدهمین نمایشگاه تلکام

یکپارچگی غول ها، برای تحقق «ارتباط فراگیر»

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۱۰
یکپارچگی غول ها، برای تحقق «ارتباط فراگیر»
شرکت خدمات اول مخابرات
شرکت خدمات اول مخابرات در سال 1391 با مصوبه مجمع شرکت مخابرات ایران، با نام اختصاری خدمات اول مخابرات و با هدف بازاریابی و فروش محصولات و خدمات شرکت مخابرات استان تهران و البرز تأسیس شد و با بیش از 160 شعبه و 2500 نیروی انسانی فعالیت خود را آغاز کرد. خدمات اول مخابرات در حال حاضر مطابق با قراردادهای منعقد شده با شرکت های مخابرات استانی، مدیریت بیش از 21 هزار پرسنل بخش خصوصی را درسراسر کشور بر عهده دارد.
خدمات قابل ارائه: امور ماشین نویسی و دبیرخانه و ارسال مرسولات، واگذاری خطوط مراکز مخابراتی، سالن دستگاه امتحان(MDF) مراکز مخابراتی، خدمات نظافت، سمپاشی و نگهداری فضای سبز و ساختمان های ستاد مرکزی مخابراتی، پاسخگویی امور مشترکین مراکز مخابراتی، امور مربوط به پاسخگویی 118، پشتیبانی فنی، پشتیبانی مالی و اداری، امور مربوط به خدمات و نگهبانی مراکز مخابراتی و ستادی و رده های دیگر.
اهداف آتی شرکت: از برنامه های شرکت خدمات اول مخابرات در سال جاری، قرارداد مرکز تماس شرکت مخابرات ایران از طریق معاونت مشتریان و اجرای کامل قراردادهای کارشناسی در کلیه مناطق مخابراتی در سراسر کشور می باشد. شرکت خدمات اول مخابرات به عنوان مجموعه ای کارآفرین و برنامه محور همواره دارای برنامه های استراتژیک تجاری در صنعت ارتباطات کشور بوده و توانسته است با اتکا بر روحیه کارآفرینی و آینده نگری و با اعتمادی که نسبت به این شرکت در سطوح مدیریتی کشور وجود دارد، مسیر موفقیت های خود را با شتاب بیشتری به پیش برد.

 شرکت فراز فنون
شرکت فـراز فنـون از سال 1388 با هدف ایجاد تغییراتی نوین در راستای خدمت به بستر فـناوری اطلاعات و ارتباطات، چاپ و تکثیـر، بازاریابی و تبلیغات، نشـر دیجیتال و...، به واسطه در اختیار داشتن متخصصان و نیروهای مجرب در زمینه خدمات فنی، مهندسی و بازرگانی امور انفورماتیکی پا به این عرصه نهاد. این شرکت به واسطه قرارگیری در گروه فراز، متشکل از مجموعه های معدنی، صنعتی، فناوری اطلاعات، بازرگانی و خدماتی، همچون شرکت فراز معدن مرکزی، شرکت بازرسی بین المللی شاردین آفرین، شرکت بازرسی بین المللی اینترتک قشم، شرکت صنعتگران فراز معدن، چاپخانه فراز چاپ مرکزی، کانون آگهی و تبلیغاتی سینا، موسسه فرهنگی فراز فنون رسانه و همچنین به عنوان یکی از اعضای شورای عالی انفورماتیک کشور و سازمان نظام صنفی رایانه ای، مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال و مجامع کانون های آگهی و تبلیغاتی کشور، با لحاظ کردن رویکرد نظام اقتصادی نوین، در زمینه های مذکور، موفق به پیمودن گام های موثر و قابل توجهی شده است. مدیران و متخصصان مشغول به کار در شرکت فراز فنون، بیش از یکصد نفر بوده که از این تعداد نیروی انسانی، حدود 60 نفر در دفتر مرکزی و 40 نفر الباقی، در سایر استان ها مشغول فعالیت هستند. رویکرد همیشگی این شرکت، ایجاد و توسعه راه حل های خلاقانه و نوین در حوزه های مختلف فنی و تجاری بوده و این روند همواره از سوی مدیران ارشد شرکت با هدف پیشرفت و ارتقای جایگاه سازمان، راهبری و پشتیبانی شده است.
عضویت ها: شورای عالی انفورماتیک کشور، سازمان نظام صنفی رایانه ای، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی
مجوزها: نشـر دیجیتال بر خط،  مبتنی بر حامل، تصدی رسانه بر خط کاربر محور، تصدی رسانه بر خط پیام ده، تصدی رسانه بر خط تلفن هوشمند، کانون آگهی و تبلیغات بازرگانی و تاسیس مجتمع چاپ دیجیتال. 
گواهینامه بین المللی: ISO 9001 و ISO 14001
سوابق فعالیت های مخابراتی: شرکت فراز فنون با بهره گیری از قوای تخصصی، امکانات فنی و تجربه مدیریتی خود در راستای اجرای فعالیت های مرتبط با حوزه مخابرات کشور، موفق به راه اندازی خدمات و سرویس های ارزش افزوده مخابراتی سامانه چاپ قبوض تلفن ثابت و همراه، سامانه تبلیغات بازرگانی قبوض، سامانه چاپ اختصاصی قبوض سامانه های محتوایی صوتی، سامانه وصول مبالغ مردمی سامانه نظرسنجی سفارشی و... است
سرویس های مذکور از سال 1389 تاکنون در شرکت مخابرات ایران در مناطق مختلفی همچون فارس، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، مازندران، قم، سمنان، کردستان، لرستان، کرمانشاه، همدان، قزوین، آذربایجان غربی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی، اردبيل، يزد، گلستان، زنجان، هرمزگان، خوزستان و همچنین شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول)، راه اندازی و اجرا شده است.


 شرکت مبین وان
این شرکت با بهره گیری از سابقه طولانی و شناخت کاربران در حوزه خدمات ارزش افزوده صوتی، با هدف پاسخگویی به نیازها و سلایق مختلف خانواده های ایرانی سرویس های متنوع هشت ستاره را راه اندازی کرده است. این سرویس تاکنون توانسته توجه مخاطبان زیادی از گروه های سنی و اقشار مختلف جامعه را به خود جلب نموده و محبوبیت زیادی در بین خانواده ها کسب کند.
مبین وان با ارائه انواع سرویس های مختلف از جمله مشاوره، سرویس های متغیر و تعاملی به ابزاری کارا برای کاربران تبدیل شده است. از همین رو خدمات این سامانه مناسب برای تمامی سنین به شمار می رود. مبین وان در راستای افزایش آگاهی در فضایی جذاب خدمات متنوع خود را ارائه می دهد. از طریق این سامانه امکان ارائه مشاوره تلفنی در زمینه های مختلف وجود دارد و هر کاربر در هر جایی که حضور دارد، می تواند از بهترین مشاوران بهره مند شود. علاوه بر این برای کودکان و نوجوانان فضای  متناسب با سنین آنان برای بازی و سرگرمی وجود داشته و بزرگسالان نیز می توانند از سرویس های متناسب با آنان از جمله کتاب صوتی و موسیقی بهره مند شوند.
هشت ستاره نام تنها سرویس دورقمی ارزش افزوده در سطح کشور است که در سال 1390 فعالیت تجاری خود را در مجموعه شرکت مبین وان آغاز کرد و پس از گذراندن یک دوره فعالیت های چشم گیر در این عرصه و درکی بهتر از نیازمندی مخاطبان خود توانست فعالیت هایش را تا به امروز گسترش دهد.
برای استفاده از سرویس های هشت ستاره کافی است مخاطبان از طریق تلفن ثابت با شماره گیری 8 و سپس فشردن کلید * وارد شبکه سراسری هشت ستاره شده و به صورت رایگان از منوها و سرویس های موجود آن مطلع شوند و پس از انتخاب سرویس و اعلام هزینه امکان استفاده از انواع محتواهای صوتی آن را خواهند داشت. 
هشت ستاره با کمک قوی ترین تامین کنندگان محتوای صوتی کشور، توانسته است سرویس های جذاب و پایداری را به مخاطبان سرویس های صوتی ارائه کند. همچنین تلاش هشت ستاره همواره بر این بوده است که با شناسایی فرصت ها و تعامل سازنده با تامین کنندگان محتوای صوتی به ارزش آفرینی هر چه بیشتر در این حوزه سرویس های صوتی بپردازد.


 شرکت شسکام
مدیریت شركت مخابرات ايران و جمعي از پيشكسوتان كه هريك در حوزه هاي مختلف داراي تجربه مديريتي و اجرايي هستند، زمینه تشكيل شركتي با ساختار سهامي خاص را فراهم کردند. بدین ترتیب شركت سرمایه گذاری کارکنان ارتباطات و مخابرات– سهامي خاص (شسکام) شكل گرفت.
هر يك از كاركنان شاغل، بازنشسته و مستمري بگير شركت مخابرات ايران و شركت هاي تابعه آن همراه با شركت پشتيبان (شركت مخابرات ايران  و شركت هاي تابعه آن)  سهام داران آن هستند (49 درصد شرکت مخابرات ایران و 51 درصد کارکنان، بازنشستگان و مستمری بگیران مخابرات متعلق به 13 هزار از خانواده بزرگ مخابرات در سراسر کشور). شرکت شسکام با استفاده از توان تخصصی پرسنل مجرب و بازنشسته مخابرات کشور و بنا به سرمایه پذیر بودن این شرکت براساس بند (ز) ماده 25 آئین نامه معاملات شرکت مخابرات ایران، در زمینه های زیر فعالیت می کند:
- نگهداری و نوسازی و بازسازی شبکه کابل زمینی و هوایی 
- نگهداری و بازسازی سایت های BTS همراه اول و سایت های GSM–WLL و تغذیه نیرو مراکز پرظرفیت و کم ظرفیت
- اجرای عملیات فیبر نوری اختصاصی
- اجرا FTTH
- ارائه خدمات پس از فروش خطوط مشترکين تلفن ثابت
- تامین تجهیزات مخابراتی
- حراست و حفاظت اماکن مخابراتی
- پاسخگویی به تماس های متقاضیان استفاده از خدمات 118 و اطلاعات 3333333
- پاسخگویی و پشتیبانی سایت 17 
- عملیات خدمات نظافتی و آبدارخانه ای و نگهداری فضای سبز
- انجام عملیات پاسخگویی سامانه خرابی ADSL
- عملیات نگهداری فنی و دایری پورت های دیتا و انجام امور مشترکین دیتا
- عملیات خدمات پشتیبانی فنی 
- انجام خدمات پشتیبانی اداری و مالی و فنی شماره تلفن های همراه و ثابت و GSM در اماکن مخابراتی 
- ارائه خدمات خودرویی و...
 سابقه فعاليت شركت شسکام در فناوری اطلاعات:
- طراحی و تولید نرم افزار
- سیستم های مکانیزه مخابراتی
-  اتوماسیون ارتباطات سازمان

 نوران ارتباطات
این شرکت با هدف ارائه راهکار در حوزه تلکام و شبکه در نهم مهرماه سال 1387 تاسیس شد.
نیاز سنجی دقیق کادر متخصص و زبده به همراه شرکای خارجی قدرتمند سبب شد نوران خیلی سریع پیشرفت کند و سهم قابل توجهی از بازار را در اختیار بگیرد.
شروع کار شرکت نوران با تمرکز بر روی محصولات چند برند مطرح بود چرا که محصولات  این شرکت ها را مطابق میل ونیاز بازار ایران می دید و اطمینان داشت که این محصولات می توانند خیلی سریع جای خودشان را در بازار ایران باز کنند. نتایج به دست آمده از تلاش این شرکت برای معرفی این محصولات به کاربران ایرانی، موید صحت نیاز سنجی متخصصان تیم تحقیق و توسعه نوران است. موفقیت در این عرصه، نوران ارتباطات را بر آن داشت تا با برترین برند ها حوزه فعالیت و عملکرد خود را گسترش دهد و به این ترتیب دپارتمان های تخصصی نوران به مرور شکل گرفت و در حال حاضر با همکاری دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در حال گسترش است.
در حال حاضر نوران به پشتوانه تیم 52 نفری متخصصان دفتر مرکزی تهران و بیش از 25 نمایندگی فعال در سراسر کشور محصولات و خدمات خود را همگام با دانش روز دنیا و با توجه به نیاز و الزامات بازار داخلی عرضه می کند.
مدیران نوران متعهد است که نیروی انسانی متخصص و متعهد در کنار مشتریان وفادار و صاحب اندیشه بزرگترین سرمایه های این مجموعه هستند که در تعامل با یکدیگر می توانند ضمن حفظ موفقیت های کنونی دستیابی به اهداف آتی ر ا امکان پذیر کنند.

 شرکت ژرفنگر
ژرفنگر در طول زندگی 19ساله خود مشغول پروژههای متعددی بوده است؛ طراحی و اجرای شبكه زیرساخت دیتای شركت مخابرات ایران بزرگترین شبكه از نوع خود با بیش از سه هزار پورت دو مگابیت بر ثانیه در سطح کشور برای امور ارتباطات دیتا و طراحی، نصب و اجرای شبكه دانشگاه های كشور در سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران با حدود 400 مشترك دانشگاهی یا مركز پژوهشی در كل كشور از جمله سوابقی هستند که در کارنامه ژرفنگر جا خوش کرده اند. اما از آنجا که شروع فعالیت ژرفنگر در سال 78 مصادف است با اخذ نمایندگی شرکت فنلاندی Tellabs، که لینک های دیتای مشتریان بزرگی همچون بانک ها، وزارتخانه ها، ارگان های امنیتی و نظامی را از سالیان دور در اختیار داشته است، ژرفنگر که تنها در دو دفتر خود در تهران مجموعاً 50 نفر نیروی انسانی دارد برای بهبود کیفیت پروژه هایش به صورت هدفمند دست به تقسیم کار و برون سپاری برخی از امور زده است. 
اوج دوران طلایی ژرفنگر را شاید بتوان در پروژه عقد قرارداد به شکل BOT دید که به نوعی یک پوست اندازی بود و ژرفنگر را از ماهیت پیمانکار صرف شرکت مخابرات خارج می کرد و آن را به بهره وری بیشتری می رساند. از جمله این اقدامات می توان به ارتقای پهنای باند، گرفتن خطوط جدید و ارائه سطح کیفی خدمات (SLA)اشاره کرد. 



 تله پرومو
شركت تله پرومو به عنوان یکی از شرکت های اصلی و رده یک همراه اول، با داشتن تجربه ای طولانی مدت در زمینه مخابرات، سال هاست که به ارائه جدیدترین سرویس های خدمات ارزش افزوده تلفن همراه به عنوان تجمیع کننده این اپراتور می پردازد. این شرکت در چند سال گذشته به طور پیوسته جزو 5 شرکت برتر در حوزه خدمات ارزش افزوده قرار گرفته و همین موضوع نشان از هدفمندی این شرکت جهت درنوردیدن پله های رشد و ترقی در این مسیر بوده است. هدف اصلی این شرکت، ارایه سرویس های متنوع با بالاترین کیفیت و موضوعات مختلف از جمله آموزشی، سرگرمی، فرهنگی، مذهبی، دانستنی ها، بازی و... به مشترکین همراه اول و با بهره مندی از جدیدترین فناوری های روز دنیا و در جهت جلب رضایت مشترکین با سلایق مختلف است. این سرویس ها در قالب های متفاوت از جمله بستر پیامکی (SMS)، برنامه های کاربردی (Application)، پیام صوتی (IVR)و سرویس های چند رسانه ای (MMS) گسترش یافته است. 
راه اندازی سرویس های خدماتی از جمله بیمه موبایل، مشاوره خانواده، اپلیکیشن های مرتبط با سلبریتی ها، سازمان سنجش، امنیت موبایل و بازی های برگزیده، از جمله برترین خدمات ارائه شده توسط این شرکت است.
تله پرومو سابقه همکاری موفق با شرکای داخلی و خارجی را به عنوان یکی از افتخارات در پرونده خود داشته و قابلیت این را دارد که این روند را رشد و ارتقا ببخشد.
بررسی ایده های خام و تلاش برای توسعه دادن و کاربردی کردن آنها از طریق مشاوره و نیز استفاده از زیرساخت های به روز این شرکت همواره دریچه ای نو برای ارانه دهندگان نوپای این طرح ها بوده است.
اهداف آتی: شرکت تله پرومو به تنوع، توسعۀ خدمات و راهبردهای ارزش افزوده خلاق و ایجاد اپلیکیشن های مؤثر و مناسب برای تمام سنین و مورد پذیرش اکثر اقشار جامعه اعتقاد دارد. در عصر ارتباطات نوین مدعی پرچمدار بودن توسعۀ خدمات و راهبردهای خلاقانه و پیشگامانه به منظور برتری و پیشرفت در مقایسه با رقبای داخلی و خارجی است. این شرکت با اعتقاد به نوآوری و گسترش فضای کاری در حال حاضر آماده همکاری با ایده پردازان در زمینه های متفاوت است و با آغوش باز به مشاوره و حمایت از افراد خلاق می پردازد.


 نورونتا
شبکه نورونتا یکپارچه ترین شبکه دیتای موجود در کشور است که به بیش از 60 درصد از شعب بانکی و ارگان های دولتی سرویس دهی می کند. کیفیت بالا، رضایت مشترکان و همچنین امنیت بالا از عوامل اقبال آن به شمار می روند. حالا شبکه نورونتا در 31 استان بالغ بر 1600 مرکز مخابراتی را تحت پوشش دارد. سرویس های ارائه شده توسط اپراتورهای دیگر به صورت اشتراکی است و پهنای باند مابین مشترکان تقسیم می شود؛ اما از آنجا که شبکه نورونتا از نوع TDM است، ارتباطات در این شبکه به صورت اختصاصی است، بنابراین کل پهنای باند در اختیار مشترک در هر لحظه است. مشترک می تواند از پشت میز کار خود بر سرویس اختصاصی خود نظارت کامل کند. تیم بزرگی از کارشناسان مجرب در هر لحظه از شبانه روز مسوول نظارت بر عملکرد درست سرویس هستند تا ضمن پیشگیری از وقوع وقفه در سرویس ها در صورت هرگونه مشکل در اسرع وقت برای حل مشکل اقدام کنند. مرکز تماس وی آی پی و مرکز عملیات شبکه ویژه ای برای مشتریان خاص نورونتا در نظر گرفته شده است. با برقراری ارتباط با سامانه 2010 امکان اتصال به این مرکز برای پاسخگویی وجود دارد.

 شرکت آریانا گستر اسپادانا 
شرکت آریانا گستر اسپادانا در سال 1380 تاسیس و فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت در حوزه اپراتوری خدمات ارتباطی ثابت و مخابراتی فعالیت دارد و همچنین دارای مرکز دیتاسنتر (مرکز نگهداری و پردازش اطلاعات) است. 
به طور کلی می توان حوزه فعالیت شرکت را در زمینه انجام امور انفورماتیکی شامل طراحی و تولید و ارائه و پشتیبانی نرم افزارهای رایانه ای اعم از سفارش مشتری و بسته های نرم افزاری و مشاوره و نظارت بر اجرای پروژه های انفورماتیکی و همچنین اجرای پروژه های انفورماتیکی و فعالیت در زمینه شبکه های رایانه ای و امنیت شبکه و شبکه های مخابراتی و شبکه های رایانه ای اطلاع رسانی و ارائه خدمات پشتیبانی نرم افزاری رایانه ای و آموزش و پژوهش و انجام خدمات اجرایی و عملیاتی و فنی و مهندسی در زمینه موضوع فعالیت شرکت و به طور کلی ارائه خدمات فناوري اطلاعات و ارتباطات شرکت اعلام کرد. از جمله اهداف این شرکت، پروژه فروش 200K پورت ADSL در کشور و 60K پورت TDLTE در کشور است.

رئوس فعالیت های شرکت: 
- خدمات مرکز داده 
- خدمات اینترنت پرسرعت  ADSL و TD–LTE
- خدمات TD–LTE
- خدمات تجارت الکترونیکی و پرداخت الکترونیکی 
- خدمات SDP و محتوای دیجیتال 
- تولید و فروش و پشتیبانی بسته های نرم افزاری
- انجام پروژه های انفورماتیکی و فناوری اطلاعات
- تولید نرم افزارای تخصصی حوزه ICT 
مهم ترین اقدامات سال 97: 
- ایجاد زیرساخت های ارائه سرویس در سطح کشور به میزان 250K ظرفیت در حوزه های TD–LTE و ADSL
-  به روزرسانی و انجام اصلاحات اساسی در سایت شرکت
- جذب نیروی انسانی متخصص به ویژه در سطوح کارشناسی و مدیریتی و اجرای برنامه های آموزشی و ارتقای توان تخصصی آنان از طریق حضور در دوره های آموزشی
- ایجاد ساختارهای مشارکت با ارائه کنندگان سرویس
همه اقدامات این شرکت در جهت حصول اطمینان از حفظ جایگاه شرکت به عنوان ارائه دهنده خدمات در حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات است.
شرکت آریانا گستر اسپادانا به منظور کسب انعطاف بیشتر در عملکردها، خلاقیت بیشتر در ارائه محصول، نوآوری بیشتر در پیشبرد تجارت همواره در حال تغییر و تحول است.

 
کد مطلب : ۲۷۰۱۶۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما