کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رییس سازمان تنظیم مقررات:

زیرساخت های فنی توسعه اینترنت چیزها آماده است

12 مهر 1397 ساعت 20:17

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات زیرساخت های فنی لازم برای توسعه اینترنت چیزها (IoT) را فراهم کرده است.


وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات- در نخستین روز برگزاری نمایشگاه تله کام 2018 پنل تخصصی اینترنت چیزها (اینترنت اشیا) با حضور رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و فعالان این حوزه برگزار شد.
حسین فلاح جوشقانی، رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در این پنل درباره افزایش حجم بازار ICT  بر اساس برنامه ششم توسعه، گفت: بخشی از این بازار مربوط به حوزه اینترنت اشیا است و با زیرساخت های موجود شرایط برای به دست آوردن این بازار مهیا است.
وی افزود: در حوزه اینترنت چیزها آنچه که تاکنون انجام شده در قالب تفاهم نامه هایی با وزارت جهاد کشاورزی، نیرو و سازمان حفاظت از محیط زیست است که وزارت ارتباطات به عنوان تسهیل کننده در این حوزه حضور دارد.
رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به نقش این سازمان در این حوزه اشاره کرد و گفت: سازمان تنظیم مقررات نقش مقررات گذاری در این حوزه را به عهده دارد و در حوزه ایجاد باند های فرکانسی مورد نیاز و مجوزهای آن وظایفی دارد که در این زمینه مشکلی وجود ندارد و برای اختصاص باند اضافی به اپراتورها کمبودی نداریم.
وی به موضوع چگونگی استفاده از داده ها در حوزه اینترنت چیزها نیز پرداخت و افزود: سازمان تنظیم مقررات به تنهایی نمی تواند در حوزه داده های جمع آوری شده در حوزه اینترنت چیزها که شامل دیتاهای مکانی و اطلاعات مشترکین است، وارد شود و نیاز به تصمیم گیری کلان در سطح کشور است که نحوه استفاده از بیگ دیتا در کشور مشخص شود. فلاح جوشقانی تصریح کرد: همکاری های لازم در این حوزه با نهادهای سیاست گذار و تصمیم گیر مانند مرکز ملی فضای مجازی آغاز شده است اما اینکه در حوزه اینترنت چیزها سرنوشت و مالکیت داده ها به چه صورتی می شود نیازمند بررسی های بیشتری است.
وی با بیان این که از نظر زیرساخت ها مشکلی در این حوزه نداریم، افزود: وزارت ارتباطات در این حوزه پیشقدم است و با مشارکت در انجام پروژه های اینترنت چیزها به دنبال فراهم کردن زمینه لازم در این حوزه است.

 


کد مطلب: 270172

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/270172/زیرساخت-های-فنی-توسعه-اینترنت-چیزها-آماده

ITMen
  https://www.itmen.ir