۰

افت 20 درصدی فروش تبلت های 7 اینچی

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۹
افت 20 درصدی فروش تبلت های 7 اینچی
آیتی‌من - بر اساس گزارش منتشر شده از سوی وب سایت دیجی تایمز، روند نزولی تقاضا برای تبلت ادامه دارد و انتظار می رود در آینده نزدیک شاهد کاهش بیشتر فروش این کالا در بازارهای جهانی باشیم.
بر اساس این گزارش، پیش بینی می شود که در سال ۲۰۱۹ میلادی، ۱۴ میلیون دستگاه تبلت به فروش برسد؛ در حالی که پیش بینی می شود در سال های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ شاهد فروش حدود ۱۲ میلیون دستگاه تبلت در سطح جهان باشیم. 
این گزارش می افزاید که یکی از بزرگترین دلایل بروز چنین وضعیتی، عرضه گوشی های هوشمند با نمایشگر بزرگ به بازار است که می تواند تاثیر زیادی بر کاهش فروش تبلت های کوچک تر داشته باشد. چرا که این روزها، به راحتی می توان گوشی هوشمند مناسبی با نمایشگر در حدود ۷ اینچ خریداری کرد. درنتیجه انتظار می رود که هر سال با کاهش ۲ تا ۳ درصدی در میزان فروش تبلت در بازار جهانی روبه رو باشیم. هرچند پیشتر گفته شده بود رشد فروش تبلت های هواوی و اپل در میان رکود دنباله دار بازار تبلت، همچنان ادامه دارد.
کارشناسان پیش بینی کرده اند که با توجه به شرایط موجود، در آینده نزدیک شاهد تشدید ۱۰ تا ۲۰ درصدی روند کاهش تقاضا برای تبلت ها باشیم.
این گزارش می افزاید که در این بین، تبلت های اندروییدی با صفحات 7 تا 9 اینچی از بداقبال ترین ها بوده و در مقابل تبلت های 9 تا 12 اینچی بیشترین فروش را خواهند داشت. با این حال، به نظر می رسد که آیپد اپل زیاد تحت تاثیر وضعیت بازار قرار نگرفته است. با توجه به قیمت مناسب و مقرون به صرفه ی آیپد Apple  و همچنین طول عمر بیشتر محصولات اپل نسبت به محصولات مشابه اندروییدی، کاربرانی که قصد خرید تبلت دارند به سراغ محصولات اپل می روند. درنتیجه با وجود کاهش فروش تبلت در بازار جهانی، آیپد اپل زیاد تحت تاثیر این وضعیت قرار نگرفته است. براساس گزارشی که اوایل سال ۲۰۱۸ منتشر شد، اپل جایگاه نخست فروش تبلت در سه ماهه آخر سال ۲۰۱۷ را به خود اختصاص داد.

 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۰۲۳۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما