۰

نجات جان بیماران با حسگر پوشیدنی کاغذی

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۳
نجات جان بیماران با حسگر پوشیدنی کاغذی
پژوهشگران دانشگاه پردیو موفق به ایجاد یک حسگر پوشیدنی موسوم به برچسب هوشمند (smart sticker) شده اند که بیماران می توانند از این برچسب در خانه برای کنترل وضعیت سلامتی خود استفاده کنند. این برچسب های هوشمند جدید، عمدتا از سلولز ساخته شده اند و این بدین معنا است که آنها بسیار ارزان بوده و کاربردهای متنوعی دارند. 
به منظور کاهش هزینه پزشکی، این حسگر پوشیدنی از کاغذ ساخته شده است. هدف از توسعه این برچسب هوشمند، نظارت بر سلامت جسمی بیماران بوده تا در مواقع ضروری به آنها هشدار داده شود. متخصصان بهداشت نیز می توانند از این فناوری برای نظارت بر سلامت بیماران استفاده کنند. 
ورزشکاران نیز می توانند از فناوری مذکور برای نظارت بر عملکرد خود در طول ورزش استفاده کنند. از آنجایی که این فناوری سازگار با محیط زیست است، می توان آن را به منظور نظارت بر الگوهای خواب بیماران، بر روی اندام های داخلی آنها قرار داد. 
فرآیند تولید سنتی الکترون های اپیدرمیک(epidermal electronics) بسیار پیچیده و هزینه بر است اما اکنون برچسب های هوشمندی که پژوهشگران دانشگاه پردیو توسعه داده اند، طراحی بسیار ساده ای دارند و هزینه تولید آن نیز بسیار کم بوده است. 
 
مرجع : ايسنا
کد مطلب : ۲۷۰۳۴۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما