کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

سرانه مصرف اینترنت کشور روزی 169 دقیقه است

باشگاه خبرنگاران جوان , 1 آبان 1397 ساعت 0:22

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان گسست نسلی روزنامه خوانی در کشور گفت: ۷۰ درصد جمعیت زیر ۲۹ سال روزنامه و مجله نمی خوانند.


عباس صالحی با بیان این که میانگین مصرف رسانه ای در کشور ۱۹۴ دقیقه است گفت: بالاترین میزان مصرف متعلق به استان های کرمان و آذربایجان با ۱۵۶ و ۱۵۲ دقیقه است و میانگین استفاده از شبکه های ماهواره ای در کشور ۴۸ دقیقه که بالاترین میزان با ۱۱۶ دقیقه مربوط به کردستان و کمترین میزان مربوط به خراسان جنوبی هشت دقیقه است.
وی سرانه مصرف اینترنت در کشور را ۱۶۹ دقیقه برشمرد و گفت: بالاترین میزان با ۲۱۶ دقیقه مربوط به هرمزگان است و میانگین سرانه روزنامه های و مجلات کاغذی و اینترنتی در کشور ۲۷.۸ دقیقه در روز است و تهران و البرز با ۴۴ و ۴۳ دقیقه بالاترین میزان را دارا هستند.
صالحی یادآور شد: طبق مسیر شبکه های مجازی و اینترنت در پرکردن اوقات فراغت، فضای مصرف رسانه ای در تهران نشان می دهد که بیش از ۵۸ درصد روزنامه و مجله نمی خوانند و ۳۱ درصد مجله و روزنامه مطالعه می کنند.
وزیر فرهنگ با بیان اینکه ۴۲.۶ درصد مردان تهران به مطالعه روزنامه و مجلات می پردازند گفت: ۷۰ درصد مخاطب ۱۸ تا ۲۲ درصد روزنامه و مجلات نمی خوانند و ۴۶ درصد افرادی که روزنامه مطالعه می کنند بیش از ۴۵ سال سن دارند.
وی با اظهار اینکه گسست نسلی روزنامه خوانی در کشور در حال ایجاد شدن است گفت: بررسی ها سال جاری نشان می دهد که ۷۰ درصد جمعیت زیر ۲۹ سال در تهران روزنامه و مجله نمی خوانند.
صالحی یادآور شد: هنوز درصد کسانی که روزنامه چاپی را خریداری می کنند بالاست و ۷۲ درصد عنوان کرده اند که نسخه های چاپی را خریداری می کنند و نقش سن و تحصیلات در آن نقش مهمی داشته است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ۳۲ درصد از جامعه آماری به سوال توقف چاپ روزنامه ها و مجلات پاسخ مثبت داده اند و معتقدند عمر روزنامه های چاپی به پایان رسیده است گفت: ۵۵ درصد درصد مخالفت کرده اند و ۱۱ درصد نیز عنوان کرده اند که نمی دانم.
وی تحلیل را عامل متمایز بودن رسانه های کلاسیک از رسانه های مجازی دانست و گفت: رسانه های کلاسیک با تحلیل های برتر توانایی های خود را اثبات می کنند و قدرت آن را دارند که به سوژه های پایدار فکر کنند. 

 


کد مطلب: 270357

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/270357/سرانه-مصرف-اینترنت-کشور-روزی-169-دقیقه

ITMen
  https://www.itmen.ir