کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سود محقق شده 6 ماهه همراه اول 22 درصد رشد کرد

6 آبان 1397 ساعت 19:48

شرکت ارتباطات سیار ایران با انتشار صورت های مالی میان دوره ای ۶ ماهه سال جاری، برای هر سهم ۱۹۳۴ ریال سود محقق کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲ درصد افزایش داشت.


آیتی‌من - اطلاعات و صورت های مالی میان دوره ای تلفیقی دوره ۶ ماهه منتهی به 31 شهریور ماه (حسابرسی نشده) شرکت ارتباطات سیار ایران منتشر شد.
شرکت ارتباطات سیار ایران که با سرمایه 960 میلیارد تومانی در بازار دوم بورس حضور دارد، صورت های مالی میان دوره ای 6 ماهه (حسابرسی نشده) را منتشر کرد.
بر این اساس جمع دارایی های ارتباطات سیار 13 درصد نسبت به پایان سال گذشته رشد کرده است. جمع بدهی ها و حقوق صاحبان سهام نیز بر همین اساس 13 درصد رشد داشته است.
همچنین درآمدهای عملیاتی ارتباطات سیار در 6 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه 18 درصد رشد داشته است. همین رشد درآمدهای عملیاتی تاثیر اصلی بر افزایش سود خالص این شرکت داشته و بر این اساس سود این شرکت به 18 میلیون و 570 هزار میلیون ریال افزایش داشته که برابر با افزایش 22 درصدی می شود.
به این ترتیب، "همراه اول" در این مدت به ازای هر سهم 1934 ریال سود محقق کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 22 درصد رشد داشته است.
نکته امیدوارکننده دیگر برای سهامداران همراه اول افزایش قابل توجه جریان خالص ورود وجه نقد ناشی از فعالیت های عملیاتی است که 19 درصد رشد داشته است. از سوی دیگر خروج وجه نقد ناشی از فعالیت های سرمایه گذاری 83 درصد رشد داشته است که می تواند هم ناشی از افزایش سرمایه گذاری و هم ناشی از افزایش هزینه ها ناشی از تحریم ها باشد. بنابراین گزارش، شرکت مخابرات ایران با 84.1 درصد سهم،سهامدار عمده این شرکت محسوب می شود.
در این گزارش همچنین آغاز برنامه استراتژی 5 ساله دوم و اجرای فاز 8 توسعه شبکه، به عنوان دو برنامه با اهمیت شرکت معرفی شده اند و همچنین پیشنهاد هیات مدیره در خصوص درصد تقسیم سود سال مالی جاری 90 درصد اعلام شده است.

 


کد مطلب: 270417

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/270417/سود-محقق-شده-6-ماهه-همراه-اول-22-درصد-رشد

ITMen
  https://www.itmen.ir