کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آیفون‌های اپل از سال 2020 از 5G پشتیبانی می کنند

15 آبان 1397 ساعت 14:53

در حالی که بسیاری از شرکت های مخابراتی در حال برنامه ریزی برای ارائه خدمات نسل پنجم هستند، زمان عرضه آیفون های سازگار با این فناوری مشخص شده است.



آی‌تی‌من- اپل در حال برنامه ریزی برای تولید آیفون جدیدی است که با نسل پنجم شبکه تلفن همراه سازگار باشند و این آیفون ها در سال ۲۰۲۰ روانه بازار می شوند.

اپل در این گوشی ها از مودم نسل پنجم ۸۱۶۱ شرکت اینتل استفاده خواهد کرد. این شرکت قبلا به طور گسترده از سخت افزارهای تولیدی کوالکام بهره می گرفت، اما حالا به طور اختصاصی از اینتل استفاده می کند.

تولید تراشه ۸۱۶۱ با استفاده از فناوری ۱۰ نانومتری صورت می گیرد که کارآیی و سرعت آن را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. در این تراشه از فناوری خاصی برای توزیع گرما و کاهش آن هم استفاده شده است.

در میان اپراتورهای مخابراتی امریکا «وریزون» و «ای تی اند تی» در حال راه اندازی نسل پنجم شبکه تلفن همراه روی طیف فراکانسی بین ۳۰ و ۳۰۰ گیگاهرتز هستند. البته یک چالش دیگر در این زمینه تولید باتری های با ظرفیت بالاتر است.

در خبر دیگری از شرکت اپل اعلام شد، فروش آیفون در فصل تعطیلات هند در سه ماهه چهارم سال جاری حدود 25 درصد کاهش یافت که اولین افت فروش طی 4 سال گذشته بوده است.

این هفته پس از اینکه اپل یک سری پیش بینی های ناامیدکننده فروش در چند بازار بزرگ نوظهور را مقصر می دانست، تلاش کوپرنیتو، شرکت کالیفرنیایی برای تأمین 1.3 میلیارد مشتری هندی مورد توجه قرار گرفت.

تیم کوک، مدیر اجرایی این شرکت پس از انتشار نتایج سه ماهه سوم گفت که فروش در هند در سه ماهه چهارم ثابت بوده است. این فصل شامل جشن های یک ماهه می شود که این هفته در دیوالی به اوج خود می رسند. این هفته اوج دوره فروش وسایل الکترونیکی است.

«نیل شاه»، مدیر تحقیقات کانترپوینت در هنگ کنگ گفت که بررسی های آنها رقم 700 تا 800 هزار را برای این فصل نشان می دهد که از حدود یک میلیون سال گذشته پایین تر است.

در کل سال 2018 اپل حدود 2 میلیون گوشی همراه فروخته است، یعنی یک میلیون کاهش نسبت به سال گذشته. دلیل این کاهش، تردید هندی ها برای خرید به خاطر قیمت های بالاست که مقصر آن عوارض تجاری و ارزش پایین روپیه است.

«نیل شاه» گفت: آیفون ها گران تر شده اند و ویژگی هایشان چندان جالب نیست. پایگاه نصب اندروید رشد زیادی کرده ولی پایگاه جدید مشتری برای اپل وجود ندارد.

تیم کوک در روز سه شنبه مشکلات این شرکت در هند را «سرعت گیرهای زیاد در طول یک سفر طولانی» اعلام کرد. اکثر تحلیلگران می گویند که پرستیژ برند اپل با افزایش قدرت خرید هندی ها، آن را به موقعیت گذشته بر می گرداند.

شاه گفت در حالی که اکثر گوشی های فروخته شده در سال جاری مدل های قدیمی تر آیفون بوده اند، قیمت بالای آن یعنی اینکه درآمد هند از اپل در سال جاری نسبت به سال گذشته ثابت می ماند و یا رشد ناچیزی می کند.

 


کد مطلب: 270467

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/270467/آیفون-های-اپل-سال-2020-5g-پشتیبانی-می-کنند

ITMen
  https://www.itmen.ir