کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بازی Flipping Filip از ایران، بهترین بازی IMGA MENA شد

15 آبان 1397 ساعت 15:51

بازی ایرانی Flipping Filip موفق شد جایزه بهترین بازی موبایلی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (IMGA MENA) را از آن خود کند.


آی‌تی‌من- یک سال پس از آن که برخی کوشیدند بازی های ایرانی را به بهانه تحریم از رویداد IMGA MENA حذف کنند، ایرانی ها جوایز اصلی این رویداد را درو کردند تا نشان دهند هیچ کشوری به اندازه ایران در منطقه خاورمیان و شمال افریقا، در صنعت بازی حرف برای گفتن ندارد.

براساس اعلام IMGA MENA، بازی ایرانی Flipping Filip که پیشتر نیز توجهات زیادی را به خود جلب کرده بود، موفق شد جایزه اصلی این رویداد به نام GRAND PRIX را از آن خود کند.

علاوه بر این جایزه، براساس اعلام سایت رسمی این جشنواره 7 جایزه از جمله مهم ترین جوایز جشنواره نصیب بازی های ایرانی شد.

جایزه بهترین بازی از نگاه مردم که از کلیدی ترین جوایز جشنواره به حساب می آید به بازی ایرانی بال های تاریکی 2 (The Dark Wings 2) رسید. همچنین جایزه ویژه هیات داوران به بازی ایرانی مگنیس (Magnis) تعلق گرفت. بازی O از دیگر بازی های ایرانی است که توانست دو جایزه دستاورد در نوآوری و بهترین بازی سریع جشنواره را به دست بیاورد. بازی فیلیپینگ فلیپ (Flipping Filip) نیز علاوه بر جایزه اصلی، دو جایزه دستاورد در قصه گویی و بهترین طراحی و هنر صداگذاری را کسب کرد. 

افتخارات عناوین ایرانی در جشنواره بین المللی موبایل خاورمیانه و شمال آفریقا به همین جا ختم نشد و بازی ایرانی هارمونی (Harmony) نیز توانست جایزه دستاورد در طراحی صدا را به دست بیاورد. به این ترتیب از 12 جایزه جشنواره 8 جایزه به عناوین ایرانی تعلق گرفت تا صنعت گیم ایران بار دیگر در جشنواره های جهانی بدرخشد.

سال گذشته و در دور دوم این جشنواره نیز، پس از آنکه تلاش برای تحریم های ایران راه به جایی نبرد، بازی های ایرانی توانسته بودند بخش مهمی از جوایز را کسب کنند.

براساس این گزارش بیشترین بازی شرکت کننده در این رویداد معتبر نیز از ایران و اردن بود که این موضوع نشان می دهد ایرانی ها بزرگ ترین و موفق ترین جامعه بازی ساز در منطقه MENA هستند.

 


کد مطلب: 270478

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/270478/بازی-flipping-filip-ایران-بهترین-imga-mena

ITMen
  https://www.itmen.ir