کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گوگل در روسیه 10 هزار دلار جریمه شد

Phone Arena , 9 آذر 1397 ساعت 4:27

گوگل از سوی قانونگذاران روسی متهم شده که در نتایج جست وجوی خود لینک های مربوط به سایت های ممنوعه را نیز نمایش می دهد. طبق قانون این کشور، باز کردن برخی صفحات وب غیرقانونی است و گوگل باید بابت این کارش جریمه پرداخت کند.


آیتی‌من - «روسکوم نادزور» (Roskomnadzor)، نهاد رگولاتوری ارتباطات روسیه، اعلام کرد که پرونده ای قانونی را علیه گوگل باز کرده و درخواست ۷۰۰ هزار روبل حدود ۱۰ هزار و ۴۰۰ دلار از این شرکت به عنوان جریمه کرده است. این سازمان ادعا کرده است که گوگل برای اینکه کاربران روس را به وب سایت های ممنوعه از سوی دولت این کشور هدایت کرده، باید این جریمه را بپردازد. 

البته این ۱۰ هزار دلار در مقایسه با ۵ میلیارد دلار پول نقدی که اتحادیه اروپا از گوگل به دلیل اقدامات ضد رقابتی اش درخواست کرده، پول ناچیزی است. اما به گزارش رویترز، دولت روسیه در حال تصویب قوانین جدیدی است که می تواند این جریمه را چندین برابر کند. 

در سال گذشته، قوانین سانسور سختگیرانه روسیه باعث شد که LinkedIn فعالیتش را در این کشور پایان دهد. در واقع بر اساس این قوانین دسترسی به لینکدین غیرقانونی است و اگر کاربر روس طی یک سال گذشته در این شبکه اجتماعی رزومه ای قرار داده باشد، جریمه می شود.

البته مقامات رگولاتوری روسیه هنوز نتوانسته اند شرایط فیلترینگ را در فضای مجازی این کشور به طور کامل پیاده کنند و هنوز برخی کاربران به سایت های غیرقانونی دسترسی دارند. همین مساله موجب ناهنجاری هایی شده و دولت را مجبور به جریمه کردن برخی شرکت ها کرده است. 

برخی کارشناسان معتقدند که اگر مقامات روسیه قوانین جدید اینترنتی این کشور را به طور کامل اجرا کنند، شرکت های بزرگی مثل گوگل یک درصد از درآمد سالانه خود را در بازار روسیه از دست خواهند داد. 

 


کد مطلب: 270658

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/270658/گوگل-روسیه-10-هزار-دلار-جریمه

ITMen
  https://www.itmen.ir