کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

موزه جیبی گوگل معرفی شد

ايسنا , 16 آذر 1397 ساعت 3:26

شرکت گوگل یک ویژگی جدید را معرفی کرده که با استفاده از فناوری واقعیت افزوده، امکان بازدید مجازی از یک موزه را از طریق گوشی هوشمند به کاربران می دهد.


شما قطعا می‌توانید تابلوهای شاخص نقاشی را بر روی تلفن همراه خود مشاهده کنید، اما نه آنگونه که در یک موزه به صورت واقعی شاهد یک شاهکار هنری هستید.

اما گوگل فکر می‌کند که می‌تواند این خواسته را به واقعیت نزدیک کند. این غول جستجو یک ویژگی موسوم به «گالری جیبی» را در برنامه هنری و فرهنگی خود معرفی کرده است که از واقعیت افزوده برای ایجاد گالری‌های هنری مجازی استفاده می‌کند.

«گالری جیبی» کار خود را با یکی از نقاشی‌های کلاسیک «یوهانس فرمیر» (Johannes Vermeer) نقاش مشهور هلندی قرن هفدهم میلادی که تصویری از یک دختر با یک گوشواره مروارید است و در موزه مائریتشویس لاهه نگهداری می‌شود، آغاز کرده است.

با این برنامه، شما می‌توانید کوچکترین جزئیات نقاشی‌ها را مشاهده و مطالعه کنید، چرا که به گفته گوگل، تصاویری با بالاترین کیفیت و وضوح بالا از نقاشی‌ها در دسترس قرار می‌گیرد.




این ویژگی در هر دو سیستم عامل اندرویید و iOS در دسترس است، هرچند باید از پشتیبانی سیستم‌های واقعیت افروده «ARCore» در اندرویدی و «ARKit» در iOS برخوردار باشید.

کیفیت نمایش این برنامه به گونه‌ای است که گویی واقعا در مقابل یک اثر ایستاده‌اید و محو تماشای آن می‌شوید.

با «گالری جیبی» گوگل دیگر نیازی ندارید برای ملاقات از یک موزه و اثرهای هنری آن، مسافرت کنید و در میان جمعیت برای یافتن یک زاویه دید خوب، حرص بخورید!

 


کد مطلب: 270719

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/270719/موزه-جیبی-گوگل-معرفی

ITMen
  https://www.itmen.ir