۰

واگذاری بررسی پیاده سازی نسل پنجم موبایل به مشاور خارجی

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۵۴
واگذاری بررسی پیاده سازی نسل پنجم موبایل به مشاور خارجی
روند رو به رشد استفاده از اینترنت بر بستر شبکه‌های بی‌سیم طی سالهای اخیر با ظهور کاربردهای متنوع در صنعت شامل اتصال وسایل بسیار زیاد به همدیگر بر بستر اینترنت و نیاز به ارسال ویدیو با حجم بالا و بلادرنگ نشان دهنده نیاز روزافزون به ارتقا شبکه های بی‌سیم است.

رشد ترافیک داده به میزان چند صد برابر، افزایش تعداد دستگاه‌ها و تجهیزات متصل به شبکه‌های بی‌سیم به میزان چند ده برابر و متنوع شدن سرویس‌های مورد تقاضای کاربران در سال‌های آینده، توسعه شبکه‌های فعلی را ضروری می‌سازد. به این جهت در چند سال اخیر، شبکه‌های سیار فراتر از نسل چهار و یا همان شبکه‌های نسل پنجم (5G) مطرح شده است.

در همین راستا، پروژه‌ای به منظور «بررسی نسل پنجم شبکه ارتباطی از منظر فنی و اقتصادی و نحوه ارائه خدمات آن در کشور» در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات ایران) در حال اجرا است. در این پروژه، شناسایی زیرساخت‌های مورد نیاز، بررسی فنی و اقتصادی پیاده‌سازی ۵G در کشور، خدمات مورد انتظار و ارائه پیشنهادات و مقررات در خصوص چگونگی ارائه این خدمات در کشور، مدنظر قرار گرفته است.

براین اساس مرکز تحقیقات مخابرات ایران با انتشار فراخوانی از برنامه ریزی برای جذب مشاور بین المللی در این پروژه خبر داده است.

هدف این فراخوان، بهره‌گیری از مشــاوره شــرکت‌های فعال بین‌المللی در زمینه فناوری ۵G و رگولاتوری آن بوده و شرکت ایرانی موظف است، علاوه بر تامین تدارکات برای حضور مشاور بین‌المللی و ترجمه مدارک مبادله شده، زمینه انتقال مناســـب اطلاعات را فراهم آورد.

همچنین انتظار می‌رود شـــرکت ایرانی دارای ســـابقه و توانایی در حوزه‌های مرتبط بوده و توانایی جمع‌بندی و ارائه مناسب اطلاعات مشاورین و اطلاعات درخواستی کارفرما در زمینه شرح خدمات را داشته باشد.

متخصصان شرکت مشــاور بین‌المللی پیشنهاد شده، باید در بازه زمانی ۲ ماه و به مدت حداقل ۴۵ نفر روز حضور فیزیکی در داخل کشور داشته باشند و دارای تجربه عملی و رزومه قابل قبول در پروژه‌های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و پروژه‌های مرتبط حوزه رگولاتوری و تنظیم مقررات مرتبط با موضوع ۵G، باشند.

مدت زمان شرکت در این فراخوان تا ۲۱ آذرماه اعلام شده و تاریخ شروع قرارداد منوط به تاییدیه مشاوره بین‌المللی توسط کارفرما، دارا بودن تفاهم‌نامه همکاری معتبر بین شرکت داخلی و مشاور بین‌المللی و ارائه گواهی و اسناد مثبت از قبیل توان مالی، سوابق پروژه‌ها و فعالیت‌های مشابه در زمینه موضوع قرارداد است.

مطالعه و بررسی فنی و اقتصادی 5G، ارائه راهکارهای مناسب، تحلیل و بیان نمونه‌های اجرایی در سایر کشورها (دربرگیرنده زیرساختهای مورد نیاز و تحلیل هزینه) توسط مشاور بین‌المللی، تهیه گزارش فنی و ارائه آن طی جلسات هماهنگ شده، موضوع اشتراک‌گذاری زیرساخت شبکه، سلول کوچک و میزبان بی‌طرف‌ در 5G، مطالعه و بررسی مدلهای کسب وکار این فناوری و استراتژی و نقشه راه رگولاتوری و مجوزدهی برای آن، از جمله فعالیت‌های پیش‌بینی شده برای این مرحله است.

 
مرجع : مهر
کد مطلب : ۲۷۰۷۴۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما