کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدرن ترین روبات روس تقلبی از آب در آمد

مهر , 25 آذر 1397 ساعت 3:28

یک شبکه خبری روسیه ویدیویی با عنوان مدرنترین روبات روسیه منتشر کرده که می تواند حرف بزند و حرکات انعطاف پذیر دارد اما مشخص شده در حقیقت هنرپیشه ای در لباس با ظاهر روبات بوده است.



در تلویزیون ملی روسیه اعلام شد این روبات که «بوریس» نام دارد می تواند حرکات انعطاف پذیری انجام دهد. اما تماشاچیان به سرعت به نرمی حرکات او مشکوک شدند.

اکنون مشخص شده که این روبات در حقیقت یک هنرپیشه در لباس روبات بوده است و هیچ گونه ماشین آلات فناورانه ای در آن به کار نرفته است.



پس از انتشار تصاویری در فضای آنلاین که به طور واضح نشان می دهد روبات فاقد حسگر است، موجی از تردید و عدم قطعیت ایجاد شد. حتی در یک تصویر گردن انسان از زیر لباس روبات نیز مشخص است.

یک رسانه روسی به نام TJournal نیز تصویر بوریس را از پشت سر منتشر کرد که به طور واضح گردن فرد در لباس روبات را نشان می داد.




به هرحال مشخص شده بوریس در حقیقت یک لباس به قیمت ۳۸۰۰ دلار است که «روبات آلیوشا» نام دارد و شرکتی به نام  Show Robots آن را تولید کرده است.

این لباس گرانقیمت مجهز به میکروفون و نمایشگر تبلت است و ظاهر یک روبات را به طور کامل نشان می دهد اما یک فرد آن را به تن می کند.



در مراسم گشایس یک انحمن علمی، این روبات نیز حضور داشت و حتی با صدایی روبات گونه گفته بود: من ریاضی بلدم اما می خواهم نقاشی یاد بگیرم.

کانال خبری «Russia ۲۴» آن را مدرنترین روبات کشور نامید. درهمین زمان تماشاچیان و کاربران آنلاین نسبت به این روبات مشکوک شدند. همچنین برخی اشاره کردند وقتی هیچ میکروفونی نزدیک روبات نبوده، چگونه او صحبت کرده است.

«Russia ۲۴» این ویدئو را حذف کرده اما بیانیه درباره آن صادر نکرده است.

 


کد مطلب: 270797

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/270797/مدرن-ترین-روبات-روس-تقلبی-آب-آمد

ITMen
  https://www.itmen.ir