۰

هکرها به نیروی نظامی آمریکا نفوذ می کنند

تاریخ انتشار
سه شنبه ۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۲۷
هکرها به نیروی نظامی آمریکا نفوذ می کنند

آیتی‌من - به تازگی گزارشی از بازرس کل نیروی دریایی آمریکا منتشر شده که نشان می دهد اپلیکیشن های اندروییدی که توسط پرسنل نظامی آمریکا در موقعیت های جنگی مورد استفاده قرار می گرفتند دارای نقص های امنیتی زیادی بوده که هکرها قادر به نفوذ در این نرم افزارها و ربودن اطلاعات نیروها بوده اند. 

نیروهای نظامی آمریکایی در میدان های جنگ از دو نرم افزار استفاده می کردند که قابلیت ارسال پیام را داشتند تا نیروها بتوانند با شاخه های نظامی هماهنگی های لازم را انجام دهند.

علاوه بر این، روی چنین نرم افزارهایی، اهداف مأموریت های نظامیان هم نشان داده می شد تا همه آنها در جریان عملیاتی که پیش رو دارند، قرار گیرند. تصاویر ماهواره ای از مناطق مأموریتی و موقعیت های دشمن و نیز موقعیت قرارگیری نیروهای دوست و کمکی هم نشان داده می شود؛ به همین دلیل ایمنی این نرم افزارها از اهمیت بالایی برخوردار است. 

این نخستین گزارش منتشر شده در ماه مارس است که نشان می دهد نرم افزارهای KILSWITCH و APASS در معرض خطر هک و نفوذ هکرها قرار دارند. هر دوی این نرم افزارها از طریق اپ استور تحت کنترل آژانس ملی اطلاعات جغرافیایی آمریکا برای تمام نیروهای نظامی قابل دسترس است.

از آنجایی که این نرم افزارها صرفا با اهداف آموزشی طراحی شده بودند، وقتی پای امنیت این نرم افزارها به میان می آید، توسعه دهنده ها حرف زیادی برای گفتن ندارند، چراکه از قرار معلوم امنیت این دو نرم افزار به خوبی رعایت نشده است، اما ویژگی هایی دارند که باب میل نیروهای نظامی قرار گرفته و به رغم خلاهای امنیتی که در آنها وجود دارد، نیروها از این نرم افزارها در موقعیت های جنگی بهره می برند. 

این در حالی است که طبق گزارش هایی که تازه منتشر شده، شاخه های نظامی نتوانسته اند نقص های امنیتی این نرم افزارها را به نیروهای خود اطلاع دهند و احتمال آن می رود که بسیاری از اطلاعات نظامی از این طریق لو رفته باشد. همچنین در این گزارش، هشدارهایی نسبت به نقص امنیتی نرم افزارهایی داده شده است که زمان استفاده از آنها به مارس 2017 برمی گردد. 
 
مرجع : TechRadar
کد مطلب : ۲۷۰۹۰۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما