۰

راه اندازی شبکه اجتماعی مالی کشور

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۱
راه اندازی شبکه اجتماعی مالی کشور

آیتی‌من -  عرفان مرادیان مدیرعامل و یکی از بنیان گذاران «جیبی‌مو» با بیان این که «جیبی‌مو» نسل جدید کیف پول در قالب شبکه اجتماعی مالی است گفت: در این اپلیکیشن که توسط تعدادی از نخبگان جوان ایرانی نوشته شده است، بدون نیاز به اطلاعات حساب یا کارت بانکی، تنها با داشتن شماره موبایلِ طرف مقابل، می توانید پرداخت یا درخواست پول داشته باشید.

وی افزود: پیاده‏ سازی کیف پول الکترونیکی (به رغم تازگی نسبی این ابزار در کشور) در جهان سابقه ای طولانی دارد و هم اکنون در بسیاری از کشورها از این امکان پرداخت الکترونیکی استفاده می شود. 

مرادیان ادامه داد: به گواه تجربه بومی توسعه عابربانک در کشورمان، می‏ توان آینده درخشانی را برای توسعه و پذیرش کیف پول الکترونیکی در میان شهروندان متصور بود. شبکه کیف پولی که در کنار تراکنش های روزمره و بین طرفین بتواند جایگزین شبکه های اجتماعی برون مرزی نیز باشد و می توان گفت «جیبی‌مو» در حال حاضر شروعی برای این ادعا است.

ماندانا ابوالفتحی دیگر بنیان گذار این استارت آپ ایرانی در خصوص نحوه عملکرد این اپلیکیشن برای کاربران اضافه کرد: جیبی مو کیف پول الکترونیک کاربران خواهد بود که می توانند آن را به هر مبلغی شارژ کرده و در موقعیت های مختلف زمانی که با دوستان و اطرافیانشان مخارج مشترکی دارند، استفاده کنند و هر زمانی هم که تمایل داشتند می توانند  یک یا چند حساب بانکی (شماره شبا) را در جیبی مو تعریف کنند و پول موجود در حساب جیبی موی خود را تنها با یک کلیک و در کمتر از یک روز کاری به بانک انتقال دهند.

ناصرعلی سعادت رییس سابق سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور و رییس هیات مدیره «جیبی‌مو» نیز با بیان این که در راستای نامگذاری سال جاری به عنوان سال حمایت از تولید ملی و با علم بر این که استارت آپ‎ها با بالا بردن بهره‎وری و بکارگیری نیروهای جدید، تحول عظیمی در اقتصاد کشور ایجاد کرده اند اظهار داشت: در گذشته برای ایجاد مشاغل جدید، هزینه های گزافی صرف می‎شد و در بسیاری از موارد به رغم هزینه‎های فراوان، درعمل نتیجه مطلوب حاصل نمی شد. درحالی که امروز استارت آپ ها غالبا با هزینه های بسیار کمتر و خلق ایده های جدید که مبتنی بر نیازهای جامعه هستند، توانسته اند جایگاه خوبی در میان مردم باز کنند و همین نکته از دلایل موفقیت آنها محسوب می شود.

سعادت با بیان این که اپلیکیشن ها و بسترهای اینچنینی می توانند بیش از 40 هزار میلیارد ریال صرفه جویی در هزینه های خانواده های ایرانی داشته باشند اظهار داشت: با توجه به آمارها می توان گفت هر شخص به صورت میانگین سالانه بیش از 900 هزار ریال بابت تراکنش های مختلف کارمزد پرداخت می کند و با فرض استفاده ی 60 درصد جمعیت کشور از بسترهای مالی الکترونیکی، می توان بیش از 40 هزار میلیارد ریال صرفه جویی در پرداخت کارمزد را شاهد باشیم.

وی با تاکید بر این موضوع که کاهش پرداخت کارمزد از طرف مردم به هیچ عنوان صف آرایی در مقابل بانک ها نخواهد بود گفت: طبق آمار منتشر شده  بالغ بر ۷۰ درصد از تراکنش های مالی ای که به سیستم بانکی تحمیل می شود، مبالغ زیر ۵۰ هزار تومان هستند که هزینه زیان خالص بانک ها برای جذب و نگهداشت منابع ارزان قیمت برای تراکنش های زیر ۵۰ هزار تومان، هزار میلیارد تومان است. 

این عضو کمیسیون تنظیم مقررات رادیویی وزارت ارتباطات در ادامه با بیان دغدغه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شخص آذری جهرمی در خصوص صرفه جویی در چاپ عملکردهای مختلف و استفاده از پتانسیل های دولت الکترونیکی در این زمینه گفت: با یک حساب سرانگشتی متوجه خواهیم شد که با استفاده از چنین بسترهایی مانند جیبی‎مو مانع چاپ 4 میلیارد رسید کاغذی خواهیم شد.

 
کد مطلب : ۲۷۰۹۳۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما