۰
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی:

حمایت از محصولات بومی که رقبای مشابه خارجی دارند

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۵۷
حمایت از محصولات بومی که رقبای مشابه خارجی دارند
 
علی وحدت در جمع مدیران عامل شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت با تاکید بر اینکه یکی از سیاست های جدید صندوق، کاهش فرآیند اعطای تسهیلات و خدمات مستقیم به شرکت های دانش‎بنیان است، گفت: در همین ارتباط باید با توجه به شرایط شرکت دانش بنیان و فضای حاکم بر اکوسیستم، تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی تغییر کند تا متناسب با نیاز شرکت باشد. 

وی با بیان اینکه هنوز بسیاری از شرکت های دانش‎بنیان سراغ دریافت خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی نیامده اند، تصریح کرد: بسیاری از ابزارهای بهره مندی از تامین مالی آسان است اما با مقررات اضافی آن را پیچیده کرده ایم که درصددیم با اصلاح قوانین و مقررات این مسیر را هموار کنیم. 

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان سیاست جدید راه‎اندازی صندوق های سرمایه گذاری خطرپذیر تصریح کرد: با تاسیس این صندوق که ماهیت خصوصی و تخصصی دارند به راحتی می توان شرکت ها را جذب کرده تا برای پروژه های مساله محور همکاری و سرمایه گذاری صورت گیرد. 

وی با تاکید بر لزوم توجه به تولیدات شرکت های دانش‎بنیان که توانایی رقابت با نمونه های خارجی را دارند، خاطرنشان کرد: باید نهادهایی مانند هیات امنای ارزی را متقاعد به خرید از تولیدات شرکت های دانش‎بنیان داخلی کرد و در همین ارتباط صندوق نوآوری و شکوفایی هم آمادگی حمایت از شرکت ها و ارایه تضامین لازم را دارد. 

وحدت صندوق نوآوری و شکوفایی را نهاد مالی دانست که تفاوتش با بانک فهم در تکنولوژی است، تاکید کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی در حمایت از شرکت های دانش‎بنیان با محدودیتی در منابع مالی مواجه نیست و در عین حال می تواند از ظرفیت اهرم کردن این منابع جهت استفاده از منابع بانکی نیز بهره ببرد. 

 
کد مطلب : ۲۷۰۹۶۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما