۰

هشدار پلیس فتا درباره اپلیکیشن های افزایش فالوور

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۰۷
هشدار پلیس فتا درباره اپلیکیشن های افزایش فالوور

سرهنگ تورج کاظمی دراین باره گفت: در حالت عادی هر مساله ای در فضای حقیقی و مجازی خارج از عرف و طبیعت باشد، امکان تهدید کاربران را افزایش می دهد؛ لذا فالووریاب ها بدلیل اینکه جزو بد افزارها هستند که توسط افراد مختلف ایجاد شده است، دید مثبت و قابل قبولی نسبت به آن وجود ندارد.

کاظمی درباره کاربرانی که از این موارد استفاده می کنند، گفت: به محض اینکه آن نرم افزار افزایش فالوور را نصب کنند، احتمال سرقت اطلاعات آن ها یا از بین رفتن اطلاعات و... وجود دارد؛ یا اینکه مورد سوء استفاده قرار می گیرد یا اطلاعات حساب کاربری شان به منظور تهدید و اخاذی وجود دارد.

وی ادامه داد: بسیاری شهروندان با مراجعه به پلیس فتا اظهار می کنند بعد از نصب این نرم افزارها، دزدان اینترنتی حساب کاربری را از دست ما گرفته اند و افرادی اکانت ما را در اختیار دارند و به دوستان و آشنایان ما پیام می دهند.

کاظمی ادامه این روند را مصداق بارز بدافزارهای افزایش فالوور در اینستاگرام دانست و اضافه کرد: احتمال اینکه این افراد در حالت عادی و محیط حقیقی شناسایی شوند، وجود دارد؛ همکاران ما نیز اقدام به رصد می کنند و اگر افراد مورد شناسایی همکاران ما قرار گیرند، برخورد قضایی با آن ها صورت می گیرد.
 
مرجع : ايسنا
کد مطلب : ۲۷۰۹۹۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما