کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هوش مصنوعی خبرهای فوربس را پیش نویس می کند

VentureBeat , 18 دی 1397 ساعت 2:27

برخلاف باور عمومی، اتوماسیون و هوش مصنوعی فقط روی صنعت و زیرساخت ها و حمل و نقل تاثیرگذار نیست، بلکه همین الان که در حال خواندن این مقاله هستید، هوش مصنوعی وظیفه بازنگری قراردادها، جست وجوی اسناد و تشخیص داوطلبانی را که درخواست کار به شرکت ها کرده اند، برعهده دارد.



آیتی‌من - به گزارش وب سایت VentureBeat، اخیرا نشریه فوربس اعلام کرده که از هوش مصنوعی برای کمک به خبرنگارانش در تدوین پیش نویس خبر استفاده می کند. درواقع، هوش مصنوعی با مطرح کردن پرسش های اولیه و اصول خبری از خبرنگاران قبل از تهیه خبر، پیش نویس مربوط به اخبار را تهیه می کند.

بر اساس این گزارش، گروه تولید محتوای فوربس در چند روز اخیر شروع به آزمایش این هوش مصنوعی به صورت داخل سازمانی کرده اند. گفتنی است که این هوش مصنوعی قابلیت تولید داستان را دارد. 

این سیستم مدیریت محتوایی، مقالات مرتبط با موضوع خبر و لینک آنها و همچنین نشریات رقیب ارایه می هد و همزمان تصاویری که ممکن است به ارتقای خبر کمک کند را نیز پیشنهاد می دهد. گفتنی است که قبلا هم رویترز از سیستمی مشابه این تحت عنوان «لینکس اینسایت»(Lynx Insights) راه اندازی کرده بود که داده های کلیدی مرتبط با اخبار را در اختیار خبرنگاران قرار می داد و در واقع به آنها کمک می کرد تا در کمترین زمان ممکن، تغییرات تاریخی قیمت گذاری کالاها را مشاهده و تحلیل کنند. 

البته ناگفته نماند که فقط فوربس و رویترز نیستند که از هوش مصنوعی در خبرنویسی بهره می برند. «واشنگتن پست» نیز چندی پیش از یک فناوری داخلی به نام «هلیوگراف» (Heliograf) رونمایی کرد که خبرهای کوتاه را بر اساس موضوعاتی چون المپیک، رقابت های دبیرستان می نویسد. این ابزار در سال 2017 حدود 850 خبر نوشت که به نظر می رسد این رقم در سال 2018 به چند هزار تا رسیده باشد. در ابتدا ویراستاران، کلمات کلیدی و قالب هایی را در رابطه با حوادث و اتفاقات مختلف به هلیوگراف می دهند. در ادامه «هلیوگراف» برای یافتن داده ها و کلمات کلیدی مشابه، وب را کاوش می کند. پس از آن، گزارش ها را تولید کرده و خبرنگاران را برای بررسی نواقص احتمالی اطلاعات و بررسی مجدد آنها آگاه می سازد.

به غیر از اینها آسوشیتدپرس هم در همکاری ای که با استارت آپ «Automated Insights» داشت، یک نویسنده هوش مصنوعی در سال ۲۰۱۵ توسعه داد که در هر ثانیه ۲ هزار مقاله می نویسد که کمترین خطا را نسبت به خبرنگاران انسانی دارد. 

نشریه لس آنجلس تایمز نیز در سال 2014 از نوعی الگوریتم یادگیری ماشینی برای بررسی سوابق هشت ساله از طبقه بندی نادرست جرائم خشن توسط پلیس این شهر بهره برد. 

این در حالی است که هوش مصنوعی حتی در اتاق های خبر هم حضور پیدا کرده اند. به طور مثال، سال گذشته یک روبات گزارشگر خبرگزاری شینهوا در چین شد. این گزارشگر روبات مصاحبه ای را با کوین کلی، مدیرعامل شرکت «وایرد» انجام داد. این روبات که «جیا جیا» نام دارد، قادر است مکالمات را درک کند و ژست های صورت محدودی را به همراه حرکات اندک بدن از خود نشان دهد، اما هنوز فاصله زیادی تا روبات های انسان نما دارد.

 


کد مطلب: 271005

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/271005/هوش-مصنوعی-خبرهای-فوربس-پیش-نویس-می-کند

ITMen
  https://www.itmen.ir